Hvad er jeres favoritruter i Københavnsomr~
Fra : Frederik

Dato : 10-01-02 19:38

Jeg var på ferie i Stockholm i sommers, og der var ellers noget at komme
efter! Masser af lækker, næsten jomfruelig asfalt i skärgården øst for
Stockholm ud mod vandet, med gode sving og skiftevis skov og udsigt over
østersøen.. skønt (man skal bare passe på løst grus i siderne på visse veje
;)! Og priserne på mc'er derovre vil jeg slet ikke komme ind på.
Nu har jeg haft min mc i snart et år, og har ofte været uden for København
og også på længere ture, men jeg har ikke rigtig fundet de fede små veje
alle snakker om, hvor det bare er et sus at drøne afsted på sin mc. Jeg
tænker her på god asfaltkvalitet, ikke så meget trafik, masser af sving og
gerne flotte omgivelser (yea right, vi er jo i Danmark). Hvad kan I
anbefale?

Frederik

Fra : Jakob Danielsen

Dato : 10-01-02 19:46

Hvad kan I
anbefale?

Sjælsø rundt

Jakob

Fra : Bo Thomsen

Dato : 10-01-02 20:08

> Hvad kan I
> anbefale?
der er en fed rute oppe mod farum og og lidt nordøst for frederikssund,
det er noget med "makarit-ruten" man skal følge de der "blomsterskildte".
Niels S ( www.vfr.dk ) kender ruten godt - men han har desværre ikke tid
til at gi ( - os fornøjelsen at kunne køre den alene eller med andre ) os en
rutebeskrivelse
=;-O )
bo thomsen - medlem af VFR Klub Danmark ( www.vfr.dk )

Fra : Biker-Torben®

Dato : 10-01-02 21:01

På biblo kan du låne et par bøger om Marguerit Ruten.

Daf ind på http://www.kkb.bib.dk/kkbbase.html , vælg dansk som sprog og
bøger som materiale, og skriv så "ruten" i feltet "Titel:", så kan du se, at
der er 3 forskellige bøger, hvor denne rute beskrives.

Venlig hilsen
Biker-Torben
(der selv havde tænkt sig at udforske den nærmere til sommer
----------------------------
www.bikertorben.dk
www.motorcykel-rejser.dk

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 11-01-02 10:32

> [...]
at
> der er 3 forskellige bøger, hvor denne rute beskrives.

Jeg kan også anbefale at følge den.

Man behøver nu ikke bøgerne bare for at følge ruten da den er indtegnet på
de fleste danmarkskort (Bøgerne er selvf. gode hvis man også vil læse om de
seværdigheder man passerer, men det har man ikke tid til under kørsel
alligevel) (Mit eget kort er købt for en 20'er på en tankstation)

/A

Fra : Jesper Stampe

Dato : 11-01-02 00:44

"Frederik" <glem@det.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænker her på god asfaltkvalitet, ikke så meget trafik, masser af sving og
> gerne flotte omgivelser (yea right, vi er jo i Danmark). Hvad kan I

Nogle af mine ynglingsveje ligger omkring Rungsted. Tag Strandvejen og
mellem Vedbæk og Rungsted sving ind a V. Folehaven (alle vejenavne er taget
fra et kort). Den strækker sig gennem skov, er bakket og snoet - der er et
ret heftigt 90 graders sving. Når du så kommer ind til Rungsted, så sving
til venstre ad Frederiksborgvej, kør under motorvejbroen og drej så til
venstre igen ad Ravnsnæsvej. Her blev der lagt ny asfalt på sidste år og den
indbyder til narrestreger. Det har man også fundet ud af og der er sat 60
km. begrænsning på. Men når du klatrer opad kan du se et blødt højresving,
der ender i en lille bakketop og umiddelbart herefter er der et meget lille
venstresving også med et lille bump. Med rigtig dosering kan det føles lidt
ligesom at køre i rutsjebane. Tag herefter første vej på venstre hånd - mod
Høsterkøb. Her går det opad og i Høsterkøb er der fartbump og 40 km.
........... og i reglen masser af sand/grus på vejen. Men masser af små
listige sving. Fortsæt ligeover Hørsholm Kongevej og så er du på
Gøngehusvej - også listige sving i massevis. Herefter er det så som så.
Omgivelserne er gennemgående masser af skov, småt med trafik og varierende
asfalt kvalitet. Du bør måske lige gemmenkøre turen "pænt" først - nogle af
svingene kan overraske første eller anden gang.

Så har jeg en anden favorittur omkring Farum meget længere, men så langt
rækker mit kort ikke.

Fra : Jakob Barfod

Dato : 11-01-02 10:48

"Jesper Stampe" <nomail@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:fIp%>
> [...]
> svingene kan overraske første eller anden gang.
>
> Så har jeg en anden favorittur omkring Farum meget længere, men så langt

Hep. Den er vist lige til "Gode ture"-sektionen på dmcn.dk. Hov er det i
øvrigt ikke lang tid siden, vi har hørt noget til Sune Hodal?

cc: Sune Hodal.

--
Jakob

Fra : madcat

Dato : 11-01-02 08:43

"Frederik" <glem@det.dk> skrev
> Nu har jeg haft min mc i snart et år, og har ofte været uden for København
> og også på længere ture, men jeg har ikke rigtig fundet de fede små veje
> alle snakker om, hvor det bare er et sus at drøne afsted på sin mc.

Hvis man vil køre lidt uden for Kbh, findes der masser af gode/sjove veje i
Nordsjælland. Bl.a. det meste af området mellem Sengeløse, Roskilde, Smørum,
Ganløse og Frederikssund.

Ellers er der fx Frederiksdalsvej med nogle gode sving gennem en skov og
derfra kan man fortsætte ad Nybrovej, dreje til højre ved Bagsværdvej, til
højre igen ved Bagsværd Hovedgade, køre gennem Hareskovby og ud over alle
sinuskurverne, dreje til venstre ad Skovlystvej, der er første vej efter
sinuskurverne, igen nogle gode sving gennem en skov. Bare vær opmærksom på,
at det også er et udflugtsmål for mange mennesker samt at der godt kan ligge
grus i nogle af svingene. For enden af Skovlystvej kan man dreje til højre
ad Ballerupvej, til venstre ad Kirke Værløsevej og til højre ad
Christianshøjvej, hvor der endnu en gang er nogle gode sving gennem en skov.
For enden af den kan man så dreje til venstre ad Ganløsevej og så kommer man
ud til Ganløse og et område, hvor det bare vrimler med gode veje.

Noget af ruten er jævnt kedelig, men det er efter min mening en sjovere måde
at komme ud af Kbh end at tage motorvejen.

Have fun.

--
Mvh Susanne
GSX-R 400 og RGV 250

Fra : per nielsen

Dato : 11-01-02 09:48

De små veje omkribg stevns er jo heller ikke at foragte , ikke alt godt er
nord for kbjh

Jeg tager selv til syd for køge også holder jeg til venstre langs med
vandet.

mvh PN

Fra : Jakob Barfod

Dato : 11-01-02 10:50

> [...]
måde
> at komme ud af Kbh end at tage motorvejen.

Jeg sender også lige den her videre til Sune.

cc: Sune Hodal.

--
Jakob

Fra : Bo Thomsen

Dato : 11-01-02 16:25

>Hvad kan I anbefale?
at møde op på p-pladsen ved mc-d i rundkørslen ved søborg den første
tirsdag i måneden, der køres der en fælles tur.
og alle andre tirsdage mødes folk op og snakker, men man kan sikkert godt
finde nogle man kan køre en tur med, med fælles kørestil.

mvh
bo thomsen

Fra : Jakob Barfod

Dato : 11-01-02 16:49

"Bo Thomsen" <bbt@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> at møde op på p-pladsen ved mc-d i rundkørslen ved søborg den første
> tirsdag i måneden, der køres der en fælles tur.

Klokkeslet? Ellers kan man jo komme til at vente længe...

--
Jakob

Fra : Bo Thomsen

Dato : 11-01-02 16:58

> Klokkeslet? Ellers kan man jo komme til at vente længe...
hvis du kommer kl. 1530 så kan du nå at købe ind, gå på mc-d,
blive klippet hos frisøren og så møde op ca. kl. 1900 hvor de
andre også ankommer
:)
bo thomsen

Fra : Janus

Dato : 11-01-02 17:10

> og også på længere ture, men jeg har ikke rigtig fundet de fede små veje
> alle snakker om, hvor det bare er et sus at drøne afsted på sin mc.

Hvad kører du på er det touring ture du er ude efter, for så er det jo
bare at få fat på den rigtige klub

mvh Janus