Brystkræft
Fra : Bjarne Schmidt

Dato : 10-01-02 17:10

Hej NG
En nær veninde har i en meget ung alder fået konstateret brystkræft og skal
have fjernet
det ene bryst, det har også bredt til lymfekirtlerne.
Nu er gode råd ligesom blevet en mangelvare.
Er der nogen der har nogle links som omhandler.:

Behandling - behandling i udland - erfaringer - kost - måske nogle
solstrålehistorier
ja alt der kunne hjælpe på forståelse og give håb

mvh Bjarne

Fra : Rado

Dato : 11-01-02 16:20

On Thu, 10 Jan 2002 17:10:18 +0100, "Bjarne Schmidt"
<bbcas@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>solstrålehistorier
>ja alt der kunne hjælpe på forståelse og give håb

Jeg kender efterhånden til temmelig mange "solstrålehistorier", som er
rimeligt veldokumenterede. Kig f.ex. på Bruno Grönings website, der
kan du også finde mange.

http://www.bruno-groening.de/dansk/default.htm

Gröning vennekredsen giver gratis undervisning i metoden forskellige
steder rundt omkring i landet. Du kan få nærmere oplysninger på tlf.
4588 9290 / 4825 2402 / 8616 4104

Her er en anden historie jeg faldt over forleden i et gammelt
alternativt tidsskrift (Vor Eventyrlige Verden, nr.1/1986). Jeg ved
ikke om Brofman stadig giver undervisning i DK, men det kan en søgning
på nettet måske afsløre.

JEG MEDITEREDE KRÆFTEN VÆK

For 12 år siden fik amerikaneren Martin Brofman at vide, at
han skulle dø af kræft. Men en zen-munk lærte ham, at
kroppen adlyder bevidstheden. Og så begyndte han at tænke
svulsten bort...

I 1974 fik den 35-årige elektroingeniør Martin Brofman en
dødsdom. Lægerne havde konstateret en svulst ved rygmarven i
højde med nakkehvirvlerne. Svulsten var ikke til at fjerne.
Lægerne lagde kortene på bordet, og sagde, at det højst
kunne dreje sig om måneder...

Det er nu en halv snes år siden, og Brofman har det bedre
end nogensinde. Han tænkte simpelthen svulsten bort,
mediterede den væk.

- Det begyndte med, at jeg fik nogle underlige
føleforstyrrelser i venstre arm. Efterhånden blev det
værre og værre. Lammelser trådte til og det var klart, at
noget var helt galt med mig. Lægerne stillede til sidst den
dystre diagnose. Og jeg var selvfølgelig rædselsslagen og
rystet, fortæller Martin Brofman.

- Efter at det første chok havde lagt sig, begyndte jeg at
filosofere over min situation, og jeg begyndte at
koncentrere mig om at tænke sygdommen væk. Min lille pige
gav mig samtidig "lægende kys", som hun kaldte dem. Og -
hvem ved - måske hjalp det. I hvert fald gik månederne, og
jeg var stadig i live. Så besluttede jeg, at hvis jeg endnu
levede til nytår, ville jeg fejre det med en luksusferie i
sol og varme.

- Nytåret kom, og jeg måtte konstatere, at jeg endnu stod
oprejst. Følgelig tog jeg på den ferie, jeg havde lovet mig
selv. Det blev vendepunktet, for i feriekolonien mødte jeg
en zen-munk, der fortalte mig, at kroppen i virkeligheden
udspringer af bevidstheden. Når jeg havde fået kræft,
skyldtes det en fejl i min bevidsthed, og hvis jeg ville af
med kræften, måtte jeg simpelthen helbrede min bevidsthed
ved at arbejde med bevidsthedsøvelser.

- Indtil min sygdom havde jeg altid betragtet parapsykologi,
meditation og den slags ting som en form for science
fiction. Ganske sjovt, javist - men uden kontakt med
virkeligheden. Nu begyndte jeg at tænke i ny baner. Jeg
fulgte zen-munkens anvisninger. Og to måneder efter var jeg
helbredt. Da lægen fik kikket på mig, var han forbløffet.
Svulsten var væk og jeg var tilsyneladende blevet helbredt
på mirakuløs vis.

- Samtidig opdagede jeg, at jeg ikke længere behøvede min
briller! Jeg havde båret briller i 20 år, men nu var det som
om mine bevidsthedsøvelser også havde skærpet mit syn.

- Det blev klart for mig, at min fysiske krop i allerhøjeste
grad er afhængig af bevidstheden. Man skaber så at sige sin
egen virkelighed. Jeg havde selv skabt min kræft og svækket
mit syn ved at blokere for mine psykiske energier, ved at
lade negative påvirkninger nedbryde min bevidsthed.
Efterhånden som min bevidsthed atter kom på plads og jeg fik
løsnet op for de psykiske energier, helbredte kroppen sig
selv.

- Langt de fleste sygdomme og skavanker skaber vi faktisk selv
gennem negativ tænkning. Vi bruger vores egen bevidsthed som
en fjende vendt mod kroppen og siger f.eks.: "Jeg kan ikke
gå, på grund af lammelsen". I stedet burde vi måske sige:
"Jeg forhindrer mig selv i at gå ved netop at koncentrere
mig om lammelsen". Lammelsen er måske i sig selv et
psykosomatisk fænomen.

Den tidligere elektroingeniør har nu lagt sit liv radikalt
om. Han har skrevet bøger om selvhelbredelse og underviser i
healing bl.a. ved seminarer i Danmark.

Hvad er healing?

- Det er en evne til selvhelbredelse, som vi alle har i os.
Healeren aktiverer denne evne og får den til at arbejde for
patienten. Det er ikke en særlig helsebringende energi, der
tilføres på magisk måde fra healerens hænder, men derimod et
samarbejde mellem helbreder og patient. I dette samarbejde
opbygges der energier, som virker stimulerende på begge
parter.

- Bevidsthed er en form for energi. Ved healing bringes denne
energi til at arbejde for kroppen, så den renser sig selv
for sygdom og svagheder.

---------

--
Rado

Religion and science are opposed ... but only in the same sense
as that in which my thumb and forefinger are opposed - and between
the two, one can grasp everything.
- Sir William Bragg

Fra : Jeanet Østerby

Dato : 16-01-02 21:18

Hej Bjarne
Jeg har selv just fået konstateret brystkræft i en alder af 34, dog i et
tidligt stadie, men det ser efter første operation ud til at jeg skal have
fjernet det ene bryst. Anbefalinger på dette tidspunkt virker så
håbløse,men....

Jeg har i de sidste uger desperat forsøgt at søge oplysninger. Jeg har forsøgt
mig igennem Tidslerne som kan findes her på nettet. Samtidig har jeg brugt
Kræftensbekæmpelse en del, deres Kræftlinie er ganske udemærket. Jeg er godt
klar over at
der skal en effektiv behandling til imod kræften, men det selv at gøre noget
har gjort mig godt, det at få de vitaminer osv. der gør at ens immunforsvar
virker kan da ikke skade.

Håber det bedste for din veninde, og håber at du er der og støtter det varmer
at have en ved sin side, tro mig!

Med venlig hilsen Jeanet

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 27-01-02 00:49

Hvordan opdager man brystkræft?
VH Lisbeth

Fra : Mae

Dato : 04-02-02 15:53

"Bjarne Schmidt skrev:

> [...]
> solstrålehistorier
> ja alt der kunne hjælpe på forståelse og give håb

Hej Bjarne.
Min mor blev opereret for brystkræft i 1998 og fik lavet en brystbevarende
operation, men fik fjernet alle hendes lymfeknuder i venstre side (skulle
bl.a. bruges til forskning).
Hun har siden dengang levet efter "blodtypediæten" (hun har blodtype A,
hvilket er meget vegetarkost) og gået til Mensendick en gang om ugen, plus
hun har taget den med forholdsvis ro. Og gang på gang til hendes kontroller
får vi det dejlige svar, at der ikke mere kræft er i hende. Vi er alle meget
overbeviste om, at det skyldes hendes (nu) sunde livsstil.
Håber din venindes historie også bliver en solstråle.
Mange hilsner og tanker herfra
Mae