Fra : Erik Brondum

Dato : 10-01-02 16:47

Emne: Opdatering til Mac OS 9.2.2 (US).

Jeg har en G.4/350 MHz med Mac OS 9.2.1 (US) installeret på en partition
og Mac OS X (10.1.2) (US) på en anden.

Fra Apples hjemmeside har jeg hentet Mac OS 9.2.2 opdatering (US).

Jeg har prøvet at installere den både fra opstart OS 9.2.1 og fra opstart
OS X (10.1.2).
Installationen førløber langt hen ad vejen udmærket, men stopper så
pludselig med beskeden:

Problems were encountered reading the source file "Big System Morsels".
Installation cannot
continue.

Jeg har fulgt Apples anvisninger og startet op med Mac OS 9.2.1 All
(Extensions) og bl.a. her
slået File-Sharing fra. Jeg har oså prøvet med "Extensions Off", - men
intet hjælper.

Jeg har også prøvet i stedet at benytte Software-Update fra Mac OS 9.2.1
men med samme negative resultat og samme besked.

Efter råd fra Apple Assistance (DA) har jeg endvidere med negativt
resultat prøvet følgende:
- Startet op fra OS 9.1 (CD) og prøvet at installere opdateringen herfra.
- Frakoblet alle tilsluttede SCSI-enheder (Scanner og Jaz-disk).
- Frakoblet alle tilsluttede USB enheder på nær Apples PRO tastatur og
Apple mus.
- Frakoblet tilsluttet ekstern firewire harddisk.

Kan nogen hjælpe mig med dette problem ?????

Venlig hilsen
Erik Brøndum.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-01-02 19:18

Hej Erik

Det tyder mest på et harddiskproblem, - højst sandsynlig nogle mere eller
mindre defekte blokke i din directory fil. Du kan prøve med Norton
DiskDoctor, men det bedste vil være, hvis du havde DiskWarrior CD'en og kunne
starte op fra den og lægge helt nye directory filer på dine partitioner.

Kopier derefter ikonet for det mountede image over på din HD og installer fra
den mappe, der bliver resultatet af kopieringen. Fejlen kan nemlig også være
i .smi filens desktop DB, så vil den heller ikke installere.

mvh. Erik Richard

Erik Brondum wrote:

> [...]
> pludselig med beskeden:
>
> Problems were encountered reading the source file "Big System Morsels".

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-01-02 20:06

Erik Brondum <cfs1889@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> Apple mus.
> - Frakoblet tilsluttet ekstern firewire harddisk.
>
> Kan nogen hjælpe mig med dette problem ?????

Mener at have læst andetsteds i denne gruppe at det for nogle er smart
at hente den opdatering der ligger i "små bidder", "segmenter" eller
hvad det nu hedder, i stedet for den store hvor man får det hele på én
gang.
v.h
Martin