Farver, stedmoderblomst.
Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 10-01-02 16:40

Kan stedmoderplanter fåes med knaldrøde - eller pink blomster?

Hjerteligst
Dorte

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-01-02 17:24

On Thu, 10 Jan 2002 16:40:25 +0100, Dorte R.M. Hansen
<dot.ringholm@get2net.dk> wrote:

>Kan stedmoderplanter fåes med knaldrøde - eller pink blomster?

Njaa.. ikke rigtigt.
Der findes nogle som er fløjlsrøde og der findes nogle som er mørkt
orange ('padparadja' hedder den vist).
Og der findes en som er.. hmm.. lyslilla over i det lyserøde... den
kan ses her:
http://www.thompson-morgan.com/seeds/uk/product_7434_1.html
- tæt på pink, men alligevel ikke.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Helle Kert Molberg

Dato : 10-01-02 20:26

Hej

Aj, hvor er den køn ....... hmmm. det har ikke lykkedes mig at få gang i
stedmoderfrø andet end i de selvsåede - hvor mon man kan købe denne ??? - er
der ellers nogen som har erfaring med rokoko-stedmoder ?

Mvh. Helle

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-01-02 21:17

On Thu, 10 Jan 2002 20:25:50 +0100, "Helle Kert Molberg"
<hm@dataomega.dk> wrote:

>Aj, hvor er den køn ....... hmmm. det har ikke lykkedes mig at få gang i
>stedmoderfrø andet end i de selvsåede - hvor mon man kan købe denne ??? - er
>der ellers nogen som har erfaring med rokoko-stedmoder ?

Frøene kan købes på samme side... men hvis du foretrækker at handle i
danmark, så kan Zimtrade (http://www.zimtrade.dk) sikkert hjælpe.

Mht. at få stedmoder til at lykkes, så er det noget med at de kræver
_mørke_ når de skal spire. Jeg har fået fortalt at hvis man sår dem i
kasser midt på sommeren, så smid en våd avis over kasserne, så spirer
de bedre. Løft avisen mindst en gang hver dag for at se om frøene er
spiret - så snart de er det skal avisen fjernes.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 10-01-02 23:12

Hej

Er der ikke noget om, at stedmoder ikke blomstrer samme år, som de sås.

Så hvis I skal bruge de lyserøde i år, er det for sent, selv at så dem?

VH Birgitte

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-01-02 23:50

On Thu, 10 Jan 2002 23:12:02 +0100, "Birgitte Abkjær"
<paogba@post5.tele.dk> wrote:

>Hej
>
>Er der ikke noget om, at stedmoder ikke blomstrer samme år, som de sås.
>
>Så hvis I skal bruge de lyserøde i år, er det for sent, selv at så dem?

Normalt sår man dem fra juli-august måned og så blomstrer de året
efter, men de kan også sås tidligt forår, februar/marts og så blomstre
sidst på sommeren. Det er mest normalt og sikkert også det der giver
det bedste resultat, at så dem midt sommer.

http://www.gartneriet.dk

Fra : NIELS NIELSEN

Dato : 11-01-02 19:45

Prøv at kigge på www.impecta.com. Det er et Svensk frøfirma, som har et
ualmindeligt stort udvalg.
Og så er de billigere end frø fra Danmark.
Husk lige at en Svenske kroner også er billigere.

mvh. Senior