Bredde på drop-down menuer
Fra : rondo

Dato : 10-01-02 15:04

Jeg er ved at udvikle en hjemmside for en skole, men jeg har lidt problemer
med at bestemme størrelsen på sidens drop-down menuer. Problemet er, at jeg
gerne vil give dem alle sammen samme bredde, men de automatisk tager bredde
efter det længste punkt i hver enkelt menu. Er der en venlig sjæl der kan
fortælle mig, hvordan jeg angiver en bestemt bredde til hver drop-down menu?
Menuerne kan ses på www.lindehoejskolen.dk, og alt konstruktiv kritik er
meget velkommen :)

Mvh
Ronnie

Fra : rondo

Dato : 10-01-02 15:18

"rondo" <rondo@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> efter det længste punkt i hver enkelt menu. Er der en venlig sjæl der kan
> fortælle mig, hvordan jeg angiver en bestemt bredde til hver drop-down

Jeg vil i øvrigt også gerne ændre baggrundsfarven i drop-down menuerne, så
de ikke bare er hvide. Nogle ideer til hvordan jeg gør dette?

Mvh
Ronnie

Fra : Torben Roslund

Dato : 11-01-02 17:59

I <heat> indsæt du dette:

<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
<!--
function goURL(theForm) {
var LocURL = theForm.menu.options[theForm.menu.selectedIndex].value
if (LocURL==" ") {
}else{
window.location = LocURL
}
}
//-->
</SCRIPT>

Under <FORM>, <SELECT> dette:

<SELECT NAME="menu" SIZE="1" STYLE="background-color: #008080; color:
#FFFFFF;" ONCHANGE="goURL(this.form)">

Håber at du kan bruge det...

evt. check http://www.script.dk

Torben Roslund

Fra : F.B

Dato : 12-01-02 17:35

Jeg fik dit svar om at du havde lavet det i FP 2000, jeg har ellers forsøgt
at gøre noget lignende, og har indtil nu ikke troet at det kunne lade sig
gøre, gider du lave en vejledning hvor du fand denne mulighed

m v h fb

Fra : Torben Roslund

Dato : 12-01-02 22:25

Der er desværre kun én måde:

Test1&nbsp&nbsp
Test34&nbsp
Test567

&nbsp&nbspTest1
&nbspTest34
Test567

Desværre!!

Torben

Fra : Torben Roslund

Dato : 12-01-02 23:33

Glem min sidste svar...

Her er svaret: STYLE=" width: 400"

<SELECT SIZE="1" NAME="DRIVER" STYLE="width: 400">

Torben Roslund

Fra : rondo

Dato : 14-01-02 15:18

Tusind tak for hjælpen, Torben :)