Andet multimedie
bentjuul 3670
PS 6 cursor problem
Fra : Ninzen

Dato : 10-01-02 14:00

Jeg slås med et irriterende problem.
Min cursor forvandles til usynlig når jeg går ind over et billede i
PhotoShop 6. For eksempel brush - stempel - selection. De markerer sig
lige en gang, når jeg så vil arbejde med dem bliver de usynlige, men har
stadig effekt. Blind-retouch kan man sige.

Jeg har fjernet preferencefilen - geninstalleret PS - gennemtjekket mine
preferencer for display and cursor.

Hvad har jeg glem? Nogen bud?

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Punishers Inc.

Dato : 10-01-02 14:24

"Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> stadig effekt. Blind-retouch kan man sige.
>
> Jeg har fjernet preferencefilen - geninstalleret PS - gennemtjekket mine

Det eneste jeg kan komme i tanke om er under Preferences => Display &
Cursors...

Sært, virkeligt sært eftersom du jo har efterlevet alle de tænkelige metoder
på at fixe et software problem. Har du prøvet at resette? -ikke fordi jeg
tror det hjælper (at "rydde" prefs filen munder vel ud i det samme), men man
har jo lov at håbe det vil gøre en forskel :)

Mvh
Rasmus

Fra : Ninzen

Dato : 10-01-02 15:13

Fra : Ninzen

Dato : 10-01-02 15:13

> [...]
> tror det hjælper (at "rydde" prefs filen munder vel ud i det samme), men man
> har jo lov at håbe det vil gøre en forskel :)

Meget underligt. Har prøvet - uden held.
Jeg tror måske det hænger sammen med at jeg ligger og experimenterer med
externe skærme og OS 9 og OS X. Var lige en tur i Classic OS X, og her
var problemet ikke. Og det er jo samme program og preferencefiler!!!
- Men jeg skal have det til at køre i OS 9.

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Madsen

Dato : 10-01-02 15:42

Ninzen skrev:

> Min cursor forvandles til usynlig når jeg går ind over et
> billede i PhotoShop 6.

Og du har prøvet Photoshop 6.01?

Godt nok er det ikke helt det samme problem som du tilsyneladende
oplever, men prøv evt. at kigge her:

<http://www.adobe.com/support/techdocs/2678a.htm>

Madsen.

Fra : Ninzen

Dato : 10-01-02 16:19

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Og du har prøvet Photoshop 6.01?

Ja, det er PS 6.01 jeg har.

> Godt nok er det ikke helt det samme problem som du tilsyneladende
> oplever, men prøv evt. at kigge her:
>
> <http://www.adobe.com/support/techdocs/2678a.htm>

Jeg troede simpelthen det var tricket da jeg så det, men desværre nej.
Nu var den krydset af, så jeg prøvede at fjerne krydset, men uden
effekt.

Ellers et god bud - Du måtte godt være min kollega

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Madsen

Dato : 10-01-02 17:44

Ninzen skrev:

> Jeg troede simpelthen det var tricket da jeg så det, men
> desværre nej. Nu var den krydset af, så jeg prøvede at fjerne
> krydset, men uden effekt.

Øv.

> Ellers et god bud - Du måtte godt være min kollega

Tak og same2u.

Håber du får det til at virke.
Det må være en speciel Mac OSX-ting så. Det er ikke nemt når man
absolut skal have det nyeste af det nyeste ;)

Madsen.

Fra : Ninzen

Dato : 11-01-02 12:09

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Håber du får det til at virke.

Løsningen var: Ud med alle plug-in, så var der ingen problemer.

Så har jeg nu lagt alle plug-in igen, ét ad gangen, og foreløbeligt har
det kørt fint. ?

> Det må være en speciel Mac OSX-ting så. Det er ikke nemt når man
> absolut skal have det nyeste af det nyeste ;)

En erfaren mand taler her.

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Madsen

Dato : 11-01-02 15:35

Ninzen skrev:

> Løsningen var: Ud med alle plug-in, så var der ingen
> problemer.

Åhh, de plugins!
Jeg kan huske sidste gang jeg sad ved en Mac hvor Quictime skulle
være slået fra før det hele gik op i en højere enhed. Godt nok var
det på Mac OS 8x, men Mac OS X(10) lider måske lidt af samme ska-
vanker. Noget tyder på det.

> Så har jeg nu lagt alle plug-in igen, ét ad gangen, og
> foreløbeligt har det kørt fint. ?

Det vil altså sige at du har samtlige plugins intalleret og kørende
igen og nu er der ikke noget galt med cursoren i Photoshop?

> En erfaren mand taler her.

Hmm...

Madsen.

Fra : Ninzen

Dato : 11-01-02 18:50

> [...]
> være slået fra før det hele gik op i en højere enhed. Godt nok var
> det på Mac OS 8x, men Mac OS X(10) lider måske lidt af samme ska-

Ja, jeg har synes nu ikke jeg har oplevet lige det problem før.
Men så har jeg da prøvet det også.

> Det vil altså sige at du har samtlige plugins intalleret og kørende
> igen og nu er der ikke noget galt med cursoren i Photoshop?

Nemlig. Indtil videre kører det uden problemer.
(Og det selvom der ikke var fejl på nogen af Plug-ins'ne efterhånden som
jeg installerede dem.) - Jeg har nu heller ikke lavet det helt vilde -
men tilsyneladende er jeg glad igen.

Så nu er den lille øvelse kommet med på fejlfindingslisten

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Mythos

Dato : 10-01-02 16:22

"Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stadig effekt. Blind-retouch kan man sige.
>
> Jeg har fjernet preferencefilen - geninstalleret PS - gennemtjekket mine

Jeg vil også komme med et bud, så kan man altid slå mig over fingerne
bagefter
Hvis det billede du arbejder med har samme farve som musen, så er der
problemer, det har jeg været ude for et par gange, så er det som at famle i
mørke

Kim Larsen

Fra : Ninzen

Dato : 10-01-02 16:30

Mythos <mythos@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg vil også komme med et bud, så kan man altid slå mig over fingerne
> bagefter

Alle bud er velkomne.
Hvis du stod ved siden af havde du nok lige fået et enkelt rap!

> Hvis det billede du arbejder med har samme farve som musen, så er der
> problemer, det har jeg været ude for et par gange, så er det som at famle i
> mørke

Jeg har prøvet forskellige billeder og settings af cursor, og det gælder
alle retouch og selectionsværktøjer. Og i OS X, er der ingen problemer.
Men jeg kan ikke sidde og skifte mellem OS 9 og X, det tager lidt for
lang tid

--
Venlig hilsen Nina