Overpris på garage?
Fra : Anders Winther

Dato : 10-01-02 12:58

Hej NG
Jeg har opstaldet min MC, som så mange andre har...
Det er det samme sted som sidste år, nemlig under Gunnar Nu Hansens plads.
Sidste år kostede det (så vidt jeg husker) 300 kr pr. md. I år kostede det
400 kr, indtil sidste måned. Prisen er nu steget til 500 kr pr. md.!
Det eneste jeg får for pengene er en ca. 2 m2 aflåst P-plads i en kold
garage under jorden.
Synes I at det er en rimelig pris?

Jeg læste lige et indlæg ("Snøft...") hvor Tony fortæller at han har
opstaldet sin MC hos Lydmuren. Hvad tager de for det? Eller er det evt.
nogen tættere på KBH Ø der yder samme service?

Mvh.
Anders Winter
XJ600S

Fra : Jakob Barfod

Dato : 10-01-02 13:04

"Anders Winther" <anders@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 400 kr, indtil sidste måned. Prisen er nu steget til 500 kr pr. md.!
> Det eneste jeg får for pengene er en ca. 2 m2 aflåst P-plads i en kold

Næh, det lyder ikke særlig billigt. Jeg troede, prisen for en
bil-parkeringsplads var ca. 400/md, så priserne er åbenbart steget en del i
forbindelse med al det her parkeringsordningsnoget.

Tag et kig på http://www.lydmuren-mc.dk/opbevaring.html og glæd dig: Pris
pr. måned for en indregistreret model: kr. 160,-!

Og så får du jo også forsegling med WD40, opladning af batteri og smøring
med i prisen

--
Jakob

Fra : Claus

Dato : 10-01-02 17:13

> Næh, det lyder ikke særlig billigt. Jeg troede, prisen for en
> bil-parkeringsplads var ca. 400/md, så priserne er åbenbart steget en del
> forbindelse med al det her parkeringsordningsnoget.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hej.

Da jeg er varmemester i Kbh. så ved jeg lidt om priser i P. kældre. I den
indre by er det meget normalt at betale mellem 1000-2000 kr. for en P. plads
pr. mdr. ude på Amager men stadig i Kbh. koster en bil plads ca550 kr. og
en Mc. plads ca. 350 kr. pr. mdr.

Claus

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 10-01-02 13:46

Jeg tror da de fleste forhandlere tilbyder vinteropbevaring til
100-200kr/md. Og mange gør det incl. forsikring, så man har mulighed for at
afmelde forsikring på MC og dermed spare yderligere.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 10-01-02 16:15

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
[snip]

> ... så man har mulighed for at afmelde forsikring på MC og dermed spare
yderligere.

Ja - men så mister man sin anciennitet hos forsikringsselskabet. Det gør jeg
i hvert fald hos TopDK.

Tony

Fra : Mads Lund

Dato : 10-01-02 16:47

> Ja - men så mister man sin anciennitet hos forsikringsselskabet. Det gør
jeg
> i hvert fald hos TopDK.

Hmm. Hos ThistedAmt blev min ancinitet beregnet udfra første dato jeg havde
indregistreret et køretøj i eget navn, hvilket jo gav en noget anden
ancinitet end hvis man summerede tiden jeg har haft indregistrerede
køretøjer, så det var jo en fin regel.

Og det er da noget skod hvis de virkelig mener det. (Desuden har en del af
Topdk kunderne vel tvungen rabat pga 3 mrd stildstand)

Mads Lund
GS750E, Topdk forsikret.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 10-01-02 16:48

Da jeg i afmeldte min (mens jeg var kunde hos TopDK), stoppede de bare
"ancinitets opsparing" i den tid den var afmeldt. Jeg mistede ikke noget.

Og husk at selvom du ikke har vinterforsikring, så deler de din præmie ud
over 12 mdr. Så hvis du afmelde din MC i de 3 mdr du ikke må kører, så får
du 25% af din præmie retur.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 10-01-02 22:38

> [...]
> over 12 mdr. Så hvis du afmelde din MC i de 3 mdr du ikke må kører, så får

Nej det har jeg netop ringet og forhørt mig om. Det kan _ikke_ lade sig
gøre. De fortalte mig det ellers i telefonen da jeg snakkede med dem inden
jeg valgte dem, men da jeg så kom til december måned fik jeg at vide at det
ikke kunne lade sig gøre at sætte forsikringen i bero. At købe katten i
sækken.

Tony

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-01-02 16:58

> Ja - men så mister man sin anciennitet hos forsikringsselskabet. Det gør
jeg
> i hvert fald hos TopDK.

Man kan vel nøjes med en ansvars-dækning i vintermånederne. Hvis man helt
afmelder maskinen skal pladerne jo også afleveres til politiet, og hvis det
er en ældre cykel skal den synes igen ved indreg. til foråret ...

/A

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 10-01-02 22:44

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:a1kedd$iha$1@sunsite.dk...
> [...]
det
> er en ældre cykel skal den synes igen ved indreg. til foråret ...

Da jeg snakkede med TopDK i sin tid fortalte de mig at jeg kunne "sætte
forsikringen i bero" i de måneder jeg ikke ønskede at bruge cykel. Da de har
cyklen forsikret mht. brand og tyveri hvor den er opstaldet har jeg jo ikke
brug for NOGEN forsikring i disse måneder, men da jeg ringede i starten af
december måned efter den var blevet opstaldet fik jeg at vide at det var en
ordning de afskaffede for 5 år siden. Jeg skældte den uskyldige telefonpige
ud så hun næsten tudede... Synd - for det var jo ikke hendes fejl, men en
åbenbart bare en generel forretningsskik i forsikringsselskaber at snyde og
bedrage kunderne.

Tony

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-01-02 08:47

Det er er derfor du skal afmelde den. Så skal de nemlig udbetale pengene i
disse måneder.

Fra : Boldreel - RaptorMC.~

Dato : 11-01-02 10:17

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a1m5fu$i41$1@sunsite.dk...
> Det er er derfor du skal afmelde den. Så skal de nemlig udbetale pengene i
> [...]

Hvis MC'en er dit eneste køretøj, så husk lige inden du afmelder den på
motorkontoret at checke om du "kun" mister optjening af ancinitet indtil du
inregistrer MC'en igen, eller om du skal starte helt forfra som
nybegynder!!!

En af mine kollegaer har lige solgt sin bil, og skal ikke have en ny før om
½-1 år, og hen undgår til den tid kun at starte forfra hos sit
forsikringsselskab, fordi han kan dokumentere at han er fast bruger af sin
firmabil i denne periode, ellers var forfra som rookie!!!

Off-Topic:
Tillykke med fødselsdagen til Henrik N.
Ha' en go' dag!!!

--
mvh. Boldreel
http://RaptorMC.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-01-02 11:51

Det problem har jeg nu aldrig haft med nogle af mine selskaber. Heller ikke
TopDK.

Men mange, hvis du holder pause i flere år, kan finde på at trække pausen
fra din ancinitet.

OT: Tak for det.

Fra : PHK

Dato : 15-01-02 22:33

"Boldreel - RaptorMC.dk" <boldreel@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
du
> inregistrer MC'en igen, eller om du skal starte helt forfra som

I 1978 blev jeg godt træt af at være både bilist og MC´ist, fordi
benzinpriserne steg til dengang uanede højder. Jeg solgte derfor både bil og
MC.

2½ år senere henvendte jeg mig til TopDK, hvor jeg tidligere var forsikret,
og ville have en Honda 350 forsikret. "Det kunne sandelig ikke lade sig gøre
uden at jeg startede som begynder". "Jamen, jeg har haft kørekort hele tiden
og mit arbejde kan dokumentere at jeg har kørt skadesfri i perioden". "Jamen
det var skam lige meget", meldte TopDK.

Det drejede sig om 4-5 års ancinitet, så jeg gik til et andet selskab, Tryg,
tror jeg, og spurgte om jeg kunne overføre min ancinitet fra TopDK, når det
var over 2 år gammel. Jo jo, det var skam ingen problem.

3 måneder senere blev jeg træt af Honda´en og købte en Suzuki GSX 1100. Den
ville jeg jo også gerne have forsikret, så jeg gik igen til TopDK og spurgte
om dette var muligt. Jo jo, - jeg kunne jo bare overføre min (fulde)
ancinitet fra Tryg.

Da vidste jeg hvorfor man kalder det Forsikringsjunglen :)

--
_
|_|

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 11-01-02 16:06

> Det er er derfor du skal afmelde den. Så skal de nemlig udbetale pengene i
> disse måneder.

Men så var det netop at de sagde at jeg ville miste min anciennitet og at de
kunne forbeholde sig ret til ikke at tage mig ind igen.

Men jeg skriver lige en mail til dem og poster det her i gruppen. Så kan
alle se deres svar.

Tony

Fra : peterl

Dato : 10-01-02 14:53

Søborg MC har min under opsyn for 160,-/md. (eks. moms!)...

-PeterL
---

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 10-01-02 16:17

> [...]
> 400 kr, indtil sidste måned. Prisen er nu steget til 500 kr pr. md.!
> Det eneste jeg får for pengene er en ca. 2 m2 aflåst P-plads i en kold

Jeg synes bestemt at det er en urimelig pris. Som andre skriver, så betaler
jeg 160 kr./md. hos Lydmuren. Og så langt er der nu heller ikke til
Stenløse. Det tager ca. 30-35 min. med toget inde fra byen - og yderligere
et kvarter at gå fra stationen til Lydmuren.

Hilsner,

Tony

Fra : S.G

Dato : 10-01-02 21:01

find en større mc-forhandler, de tilbyder tit mc-opbevaring til billige
priser pr. md.
samtidig er cyklen forsikret mod tyveri og brand

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 16-01-02 18:00

> Synes I at det er en rimelig pris?

Det er lidt vel dyrt.....

> Eller er det evt. nogen tættere på KBH Ø der yder samme service?

Prøv DK-spedition i Stubbeløbsgade i frihavnen - der kan man vist få det for
en hund......

Men der er vist ikke service med i prisen....

Rasmus