Rejse til frankrig med fly eller lejebil?
Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 10-01-02 10:24

Hej NG.

Vi er 5 personer der er ved at planlægge en tur til Toulon i Nordfrankrig.

Vi har hørt at Kilroy travels er det billigste (de har god studirabat (vi er
studerende)). De skal have 2719kr t/r for flyrejsen (alt inklusive). Ved i
om det passer at Kilroy er billigst? eventuelle forslag til andre selskaber
vil værdsættes.

Vi har også overvejet at leje en bil. Denne kunne lejes i Danmark og køre os
derned. Jeg ringede til et biludlejningsfirma (Hertz) de sagde, at man
skulle være mindst 23 år gammel for at leje. Er der nogen der ved om der er
nogen anden mulighed, f.eks. hvis min storebror på 23 år lejer den og giver
mig nøglerne? Eller er der andre muligheder? Kan det overhovedet betale sig
i forhold til førnævnte rejsepris.

På forhånd tak for svar

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-01-02 13:20

"Mark Andreas Christensen" <Machs-nospam-@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om det passer at Kilroy er billigst? eventuelle forslag til andre selskaber

Prøv med toget. Der findes nogle billetter hvor den 1. person betaler fuld pris,
og de efterfølgende "kun" det halve. Eventuelt "almindelige" togbilletter for
personer under 26 år.

> [...]
> mig nøglerne? Eller er der andre muligheder? Kan det overhovedet betale sig

Nu véd jeg ikke hvor langt I bor fra grænsen til Tyskland, men det er meget
billigere at leje bil i Tyskland, men I må dog ikke køre i Danmark i en bil, som I
har lejet i Tyskland. En person med fast bopæl i Danmark, må ikke være fører af
en udenlandsk indregistreret bil i Danmark. Måske behøver man heller ikke være
23 år for at leje i Tyskland. Prøv www.avis.de eller www.hertz.de - jeg aner ikke
om de findes.

Claus

Fra : Mark Beaumont

Dato : 10-01-02 15:57

"Mark Andreas Christensen" <Machs-nospam-@email.dk> skrev
> Vi er 5 personer der er ved at planlægge en tur til Toulon i Nordfrankrig.

Ligger Toulon ikke i Sydfrankrig (ca 50 km sydøst for Marseille)?

Prøv at se på (jeg ved ikke om de er billigere) http://www.gateeleven.dk
eller "billige flybilletter" på http://www.dk.travelmarket.com

> [...]
> mig nøglerne? Eller er der andre muligheder? Kan det overhovedet betale sig

Europcar eller et lokalt udlejnings firma, er normalt billigere end Hertz eller
Avis. Danmark er dyrt land at leje biler i, så hvis i har tid eller mulighed for
at leje den i andet europæisk land, såsom Tyskland eller Sverige, kan i
med stor fordel leje bilen der.

Hvis din bror lejer bilen, så er det kun ham der må køre den. Hvis den skal
benyttes af flere førere, skal de være anført i lejekontrakten, og de skal også
opfylde de generelle betingelser.

Alternativt kan i måske køre i en bil, som i låner af jeres forældre, mod at de
så lejer en bil, som i betaler.

Vh Mark

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 10-01-02 17:28

"Mark Andreas Christensen" <Machs-nospam-@email.dk> wrote in message

> Vi er 5 personer der er ved at planlægge en tur til Toulon i Nordfrankrig.

Sydfrankrig selvfølgelig (Tak Mark Beaumont)

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-01-02 20:57

> "Mark Andreas Christensen" <Machs-nospam-@email.dk> wrote in message

> Sydfrankrig selvfølgelig (Tak Mark Beaumont)

Nå, så er min idé med at tage toget nok ikke længere konkurrencedygtig.

Claus

Fra : Younes Leroul

Dato : 17-01-02 20:42

I må under ingen omsttændigheder leje bil i Danmark, da det er vanvittig
dyrt. Det koster væsentlig mindre at leje bilen f.eks i Tyskland. Desuden er
det typisk med fri kilometer modsat i DK.

mvh

Younès Leroul