Benzin-økonomi og Peugeot Speedfight2 LCE
Fra : Ukendt

Dato : 10-01-02 11:18

Hej NG,

Jeg har lige købt mig en Peugeot Speedfight2 LCE,
og forventede en meget bedre benzin-økonomi i forhold til den bil jeg lige har solgt.
Nu er det imidlertid sådan at den kører noget der ligner 17-18 km på literen,
og det virker som ret lidt.
Det skal siges at den kun har kørt 160km, og at det er første gang jeg prøver at køre sådan et monstrum.
Kan det passe at den skal køres til først?
Det kan også være måden jeg kører på. Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man skal køre den for at køre længere på literen?

Mvh,

Jakob

Fra : Michael Thomsen

Dato : 10-01-02 12:15

Den SKAL køres til.!

Har du fjernet begrændsningerne?

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-02 14:24

Hej,

Nej, jeg har ikke fjernet begrænsningerne.
Hvor meget kan jeg forvente at den kommer til at køre på literen?

Mvh,

Jakob

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 10-01-02 14:33

"Jakob Holm Hansen" <carnivore(at)quake(dot)dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Nej, jeg har ikke fjernet begrænsningerne.
> Hvor meget kan jeg forvente at den kommer til at køre på literen?

Det er meget forskelligt alt efter om det er i by eller på landevej du kører
dine km'er !
Men altså 25km skal den da nok komme op på ! Fjerner du begrænsningerne
bruger den
også mindre benzin (opnår højere hastighed ved samme omdr som nu !

> Mvh,
>
> Jakob

/Thomas

Fra : Kristian

Dato : 10-01-02 14:50

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bruger den
> også mindre benzin (opnår højere hastighed ved samme omdr som nu !

På min Speedfight 2 LCE er begrænsningen i udstødningen fjernet og den kører
ca. 60 km/t ifølge speedometeret. Den har kørt 4300 km. og ligger på ca. 18
km/l og det har den gjordt hele tiden... Et trick fra Peugeot var at slække
lidt på gas håndtaget, da den stadig kører samme hastighed men ved mindre
omdrejninger! Min ligger dog stadig på 18-19 km/l...

Fra : Nordin

Dato : 10-01-02 14:56

Vil gætte på at du også skal fjerne en skive i variomaticen. Så kommer den
både til at køre hurtigere og køre længere på literen... skiven i
variomaticen gør nemlig det at det ikke kan geare op, og derfor vil den tage
sindsygt mange omdrejninger... og mange omdrejninger = dårlig
benzinøkonomi..

M.v.h Nordin

Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-01-02 20:23

Jeg har en Peugeot VivaCity, den minder meget om
Speedfighten i opbygning og motor. Jeg hører ca 24 km/l,
lidt mindre hvis jeg kører groft, og hvis det er vinter/koldt....
Skiven i variatoren SKAL fjernes! Den giver en helt anden
scoot, på alle punkter bedre
Tillykke iøvrigt med den fine lille ny'!!!

--
Venlig hilsen
Lasse Jensen

Fra : Brian aka Hekto

Dato : 10-01-02 20:31

Gas halvt ned, når du når topfart!

20-25 lovligt, 30-35 km/l ulovligt!!!!

/brian
www.speedfight.cjb.net

Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-01-02 20:41

"Brian aka Hekto" <bs@hekto.dk> skrev
> Gas halvt ned, når du når topfart!
>
> 20-25 lovligt, 30-35 km/l ulovligt!!!!
>
> /brian

Brian, du ved jo en masse om Speedfighten!
Ved du hvor jeg kan finde en brugt udstødning?
Eller om man kan få en orginal, men uden blændrør?
Og er det den bedste, mest effektive, til en Speedfight?
Taaak for hjælpen!

--
Venlig hilsen
Lasse Jensen