Trackbar i Delphi
Fra : Ukendt

Dato : 10-01-02 09:24

Hej

Jeg er ved at lave en mp3/WAV afspiller, hvor jeg benytter en trackbar til
at vise hvor langt henne i sangen positionen er. Yderligere skal man kunne
trække i trackbar'en under afspilning, for derefter at hoppe til et nyt sted
i musikken.

Problemet er bare at Trackbar.Onchange, bliver kaldt når afspilleren har
behov for det. Dette bevirker at programmet går i en uendelig løkke.

Afspilleren gør nogenlunde som herunder, når den skal opdatere trackbaren:

trackbar1.Position:=ny_position;

Og det er fint nok, men dette trigger OnChange til trackbaren. Min OnChange
procedure ser nogenlunde således ud

mp3player.position:=trackbar1.position;

Spørgsmålet er så, hvordan kan jeg opdaterer trackbaren fra mp3 afspilleren,
uden at den kalder OnChange proceduren ?

Jeg har forsøgt mig med KeyDown events osv osv, men det virker ikke, hvis
man benytter musen til at trække i baren.

Venligst
Ingolf

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 10-01-02 10:42

F.eks. sådan her:

trackbar1.onchange:= nil;
trackbar1.Position:=ny_position;
trackbar1.onchange:= < den oprindelige procedure igen >

Hilsen
Uffe

Fra : Ingolf

Dato : 10-01-02 22:02