Fjerne køler på GeForce2
Fra : René Hollen Pedersen

Dato : 09-01-02 22:28

Jeg har et GeForce2 MX-400 som jeg ønsker at skifte køleprofil på. Problemet
er bare at køleprofilet er limet fast til GPU'en er der nogen måde at få
køleprofilet løsnet på?

Fra : Óðin

Dato : 10-01-02 06:34

Læg kortet i dybfryseren.

Fra : René Hollen Pedersen

Dato : 10-01-02 10:01

"Óðin" <grynheim@online.no> wrote in message news:a1j951$a6e$1@sunsite.dk...
> Læg kortet i dybfryseren.
>
> "René Hollen Pedersen" <rhpe00@i4.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Problemet

Hvad sker der hvis man lægger det i fryseren, kan man så fjerne køleren?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-02 17:30

"René Hollen Pedersen" <rhpe00@i4.auc.dk> wrote in message
> Hvad sker der hvis man lægger det i fryseren, kan man så fjerne køleren?

Du kan da prøve. Det er ikke noget der tager skade af det?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Mythos

Dato : 10-01-02 18:43

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> "René Hollen Pedersen" <rhpe00@i4.auc.dk> wrote in message
>
> Du kan da prøve. Det er ikke noget der tager skade af det?

> [...]

Æææææææ, er du sikker på det, det er vist kun tyggegummi på tøj man gør på
den måde. Jeg tør ikke at tænke på hvordan en kondensator vil tage en gang
frysning, så det tror jeg ikke er en god ide.
Så tror jeg en vinkelsliber er mindre skadelig i dette sammenhæng.
Næ, jeg tror det er noget med et barberblad og en pokkers god tålmodighed.

Kim Larsen

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 11-01-02 10:07

"Mythos" <mythos@tdcadsl.dk> skrev:

> Jeg tør ikke at tænke på hvordan en kondensator vil
> tage en gang frysning, så det tror jeg ikke er en god ide.

Tror ikke det har nogen betydning, men jeg skal ikke kunne sige om
elektronik som fx. bilstereo gør brug af specielle
frostsikre -'lytter' !?

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 10-01-02 18:20

"René Hollen Pedersen" <rhpe00@i4.auc.dk> skrev:

> Hvad sker der hvis man lægger det i
> fryseren, kan man så fjerne køleren?

Limen bliver vel skør, så profilet bliver nemmere at dirke af.
Tag et kreditkort, læg det ned på grafikkortet mellem GPU og print,
vrik så forsiktigt her inde i mellem med en passende str. alm.
skruetrækker.
Knæk siger det til sidst, og vupti, du sider med et demonteret
køleprofil og et grafikkort uden effektiv køling.

Fra : Butch

Dato : 10-01-02 19:08

> Jeg har et GeForce2 MX-400 som jeg ønsker at skifte køleprofil på.
Problemet
> er bare at køleprofilet er limet fast til GPU'en er der nogen måde at få
> køleprofilet løsnet på?

Hej
Råvold hjælper
Du skal med en bred struetrækker brække køleren af. Læg et stykke tykt
pap/karton eller andet under skruetrækkeren, for at beskytte printpladen.
Placer herefter skruetrækkeren under køleprofilen. Nu kan du med lidt vold
brække profilen af chippen. Pas på lige pludseligt kommer den af med et
"boing" og flyser op i luften
Jeg har lavet indgrebet på over ti kort og det er kun gået galt en gang
Men det var fordi jeg var for ivrig så jeg havde ikke tjekket at
beskyttelsen sad ordenligt inder skruetrækkeren. Jeg knækkede 3 printbane så
kortet ikke virkede mere. Det kan godt køre 2d men går ned så snart 3d
starter op. Desværer er printbanerne så tætsiddende at jeg ikke tror jeg kan
fikse dem.

Mht. at komme kortet i fryseren... Så er der nogle som mener at hvis du
kommer kortet i fryseren i 20minuter inden du brækker profilen af så går det
lettere. Jeg har prøvet det, men syntes ikke der gjorde nogen forskel. Hvis
du kommer kortet i fryseren skal du huske at pakke det godt ind så det ikke
får fugt.

/Thomas alias Butch