Dainese-læderdragt/rygskinne
Fra : Boldreel - RaptorMC.~

Dato : 09-01-02 19:24

Hej

Jeg er lige blevet den glade indehaver af en Dainese-læderdragt (Silver
Spark), og det har så udløst nogle spekulationer ang. rygskinne.

Jeg ville gerne om man kunne montere skinnen i dragten, men da det ikke er
meningen er den ikke forberedt til dette.
Er der nogen der har erfaring med at eftermontere en rygskinne, evt. v.h.a.
velcro??

Foreslag modtages meget gerne, især hvis de lyder på andet end at man bare
skal vænne sig til nyrebælte og seler i tilgift

--
mvh. Boldreel
http://RaptorMC.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 09-01-02 21:22

Jeg kan godt forstå du er glad, den ER fed

Tak for sidst forresten.

--
Mvh.
Henrik (som kører med rygskinne monteret på ryggen)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Morten C.

Dato : 09-01-02 23:54

"Boldreel - RaptorMC.dk" <boldreel@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Foreslag modtages meget gerne, især hvis de lyder på andet end at man bare
> skal vænne sig til nyrebælte og seler i tilgift

Nej... Væn du dig bare til det :)

Hvorfor?
Fordi, der er op til 300% at hente ved at have den "monteret" på ryggen,
frem for en løstsiddende i jakken/dragten, men stadig sikkert 1000% bedre,
end slet ikke at have nogen.

Kun hvis dragten sidder som en vacumm-pakket skinke har det om din spinkle
krop, så er der måske lidt fornuft i det - ellers ikke. I slige tilfælde,
vil den blot kurre rundt på ryggen, og være mere eller mindre til mere gene,
end til gavn - især ved sammenstød med divers hårde kanter og andet skrammel
der kan flyde rundt på vejen :c)

/Morten C.

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 10-01-02 09:40

jeg har også overvejet at velcro skinnen ind i jakken, men bibeholde
mave/nyrebæltetet samt skulderstropper

bare sætte skulderstrooperne så den automatisk sidder som den skal når
jakken tages på og så skal bæltet bare spændes.....

Lad os høre hvad du finder ud af

Lasse

Fra : Boldreel - RaptorMC.~

Dato : 10-01-02 10:56

Lasse Lundberg <lasse@lundberg-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a1jk1n$n5s$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
> bare sætte skulderstrooperne så den automatisk sidder som den skal når
> jakken tages på og så skal bæltet bare spændes.....

Tak for indput's.
Ja det var også lidt i den retning jeg havde tænkt på.
Så jeg vil nok gå i tænkebox med nål og tråd, når jeg har fundet den skinne,
som passer bedst til min ryg.

Er der iøvrigt nogle skinner man bør fravælge på forhånd?

--
mvh. Boldreel
http://RaptorMC.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-01-02 17:30

"Boldreel - RaptorMC.dk" <boldreel@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der iøvrigt nogle skinner man bør fravælge på forhånd?

Der har været nogle tests...
Jeg har valgt en UFO med skulderstroppe og nyrebælte, men jeg går også så
forbandet højt op i at bevare min førlighed. Den er jeg ret tilfreds med,
bl.a. fordi rygstykket kan tages af og vaskes. Og fordi den kostede 260
kroner.

Rittig

Fra : Martin Sørensen

Dato : 10-01-02 23:15

> [...]
> forbandet højt op i at bevare min førlighed. Den er jeg ret tilfreds med,
> bl.a. fordi rygstykket kan tages af og vaskes. Og fordi den kostede 260

Det er da ret billigt, var den blandt de gode i de tests, du snakker om? -
Og hvor kan den købes henne? Evt. i Aalborg området.

Jeg har selv kigget lidt efter noget, for jeg synes da også at det er rart
at kunne beskytte sin ryg, men har indtil videre kun set modeller til
omkring 1000,-, hvilket jeg synes er lidt meget.

Er den god at have på, og hurtig at tage af/på? Det bedste vil jo være, hvis
den slet ikke kan mærkes under kørslen.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-01-02 08:52

1000kr er da ikke meget for (måske) at bevare sin førlighed.

Hvor meget du kan mærke den afhænger vel af hvor godt den passer dig
(=størrelse/længde og model). Kig ikke så meget på prisen. Find én der
sidder godt. I modsat fald vil du ofte ikke bruge den og det er da spild af
penge. Den må ikke genere dig under kørslen.

--
Mvh.
Henrik

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-01-02 08:59

For resten behøver jeg vel ikke nævne de ulykkelige omstændigheder som fx.
er skyld at Jason Watt i dag sidder i kørestol. En rygskinne kunne måske
have reddet ham.

Eller en anden som holdt stille på sin MC og væltede, og derved ramte en
kantpæl i vejsiden med ryggen, som også sidder i kørestol i dag. Han
fortryder bitterligt at han aldrig fik købt den skinne.

Eller se nu roadracing. Alle de styrt og så få skader. Det siger da alt.

Fra : Armand

Dato : 11-01-02 16:33

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
> For resten behøver jeg vel ikke nævne de ulykkelige omstændigheder som
> fx. er skyld at Jason Watt i dag sidder i kørestol. En rygskinne kunne
> måske have reddet ham.

= Et stort "måske"!
Som jeg er oplyst er Jasons skade et knæk af krop/rygsøjle, og dét
garderer kun et Spirella imod

--
Armand.
(der dog ikke kunne finde på at køre med korsét, selvom onde tunger vil

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 12-01-02 16:35

> Armand.
> (der dog ikke kunne finde på at køre med korsét, selvom onde tunger vil
> sige at min forrige læderdragt fungerede som et sådant)

*LOL*

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Armand

Dato : 13-01-02 01:03

Dennis Hellan Pedersen <dhp@tdcadsl.dk> skrev i en

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> *LOL*

"Ureglementeret", var der sgu' en af mine 80'er-knægte der påstod
engang.
Og alt imens at jeg bedyrede ham om alle de skandinaviske løb hvortil
jeg havde brugt og derfor fået godkendt den, målte han mig med øjnene og
dømte kort: "at det ikke var læder men latex"

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-01-02 12:53

> 1000kr er da ikke meget for (måske) at bevare sin førlighed.

Nej, men 260,- er jo endnu mindre.
Og når man kun er på SU, er det ikke altid nemt lige at finde 1000,-.

> [...]
af
> penge. Den må ikke genere dig under kørslen.

Nej, det er jo netop det. Hvis Rittig har fundet en god model til 260,- kan
det jo være at jeg også synes at den er god, og så har jeg sluppet så meget
billigere.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-01-02 13:37

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kan
> det jo være at jeg også synes at den er god, og så har jeg sluppet så

Kig op i Aalborg Off-Road MC Klub en torsdag aften, og giv mig først et ring
på 98 32 60 16, så tager jeg den med så du kan prøve den. Ann har samme
model nummeret mindre, den kunne jeg også tage med - hvor høj er du?
Jeg tror UFO'en er god, jeg har ihvertfald efterhånden købt 13 af dem til
venner, familie og bekendte...

Rittig

Fra : Søren L Hansen

Dato : 11-01-02 13:53

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3c3edbc8$0$253$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> model nummeret mindre, den kunne jeg også tage med - hvor høj er du?
> Jeg tror UFO'en er god, jeg har ihvertfald efterhånden købt 13 af dem til

øddebødde, jeg tror altså ikke den laves mere... den sædvanlige leverandør
har den da ikke mere ??
--
Søren
s@motortosse.dk

Fra : Armand

Dato : 11-01-02 16:30

Søren L Hansen <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en
> [...]
> <3c3edbc8$0$253$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> øddebødde, jeg tror altså ikke den laves mere... den sædvanlige

Bare vent, så kommer den på markedet igen - Fabrikken skal lige have
lavet nogle flere, efter at Claus har tømt Europa-lageret

--
Armand.
(med U.F.O. købt for ca. 400,- kr i Italien forrige år)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-01-02 23:03

> Kig op i Aalborg Off-Road MC Klub en torsdag aften,

Det vil jeg da gøre.

> og giv mig først et ring
> på 98 32 60 16, så tager jeg den med så du kan prøve den. Ann har samme
> model nummeret mindre, den kunne jeg også tage med - hvor høj er du?

1,75

> Jeg tror UFO'en er god, jeg har ihvertfald efterhånden købt 13 af dem til
> venner, familie og bekendte...

Det lyder godt.. Du har en UFO og Armand har en Dianese jeg kan prøve, og
det lød også som om at den var udmærket.

Der er jo en god måneds tid til cyklen kommer ud, men det er jo rart nok at
have en lille idé om hvilke modeller der er gode og knapt så gode.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-01-02 14:32

> 1,75

Okay, så er jeg en hel cm højere end dig. Så tager jeg begge størrelser ned,
for Ann som er 167 kan bedst lide den korte model.

Rittig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-01-02 14:15

Klart, klart

Men nu mener jeg også at Dainese koster fra 5-800kr eller er de steget?

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-01-02 00:30

> Det er da ret billigt, var den blandt de gode i de tests, du snakker om? -

Ja, den scorede faktisk ret fint.

> Og hvor kan den købes henne? Evt. i Aalborg området.

Æh, ja ser du. Jeg har købt den ved Götz i tyskland pr. postordre, så her i
Aalborg området kan den slags købes hos Aalborg off-road mc klub ved Søren
Lindholt, han er vores Götz-pusher, det er også derfor prisen var så lav,
normalprisen er omkring 400 kr. (men det er nu også billigt).
Måske var det FOR billigt, for der er nu kommet nye modeller (så min model
kan vistnok ikke købes mere), og de er dyrere. For detaljer, kontakt Søren,
han er ved at lave en bestilling der ryger af sted imorgen.

> Jeg har selv kigget lidt efter noget, for jeg synes da også at det er rart
> at kunne beskytte sin ryg, men har indtil videre kun set modeller til
> omkring 1000,-, hvilket jeg synes er lidt meget.

Tjah, men når man nu bruger 4000 på en hjelm, hvorfor er 1000 til ryggen så
dyrt?

> Er den god at have på, og hurtig at tage af/på? Det bedste vil jo være,
hvis
> den slet ikke kan mærkes under kørslen.

Jeg er vild med den, men det er nok et smagsspørgsmål - den støtter så
dejligt under kørsel, og jeg kan faktisk ikke længere lide at køre uden den.

Rittig

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-01-02 19:49

> Tjah, men når man nu bruger 4000 på en hjelm, hvorfor er 1000 til ryggen

> dyrt?

Nu brugte jeg kun 1200,- på min hjelm, såeh...

Hvis det ikke blev billigere, så ville jeg nok også bruge de 1000,- på en
god rygbeskytter, men hvorfor det, hvis man kan få en måske bedre model til
500,- blot ved at kigge sig omkring?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-01-02 22:38

> Hvis det ikke blev billigere, så ville jeg nok også bruge de 1000,- på en
> god rygbeskytter, men hvorfor det, hvis man kan få en måske bedre model
til
> 500,- blot ved at kigge sig omkring?

Meget rigtigt.
Jeg gav jo faktisk også kun de 260,- men jeg mener bare: En rygbeskytter er
faktisk lige så nødvendig som en hjelm, så hvorfor ikke købe en man kan lide
at have på, og så se prisen som noget sekundært?

Rittig

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-01-02 17:56

> [...]
lide
> at have på, og så se prisen som noget sekundært?

Fordi økonomien betyder en hel del for en, der udelukkende er på SU..
Enten må man finde en billigere model, eller også må man undvære. Så ved jeg
godt, hvad der smartest. Men jeg ved godt, at det selvfølgelig holder bedst
i længden at købe godt udstyr, men derfor skader det vel aldrig at kigge
efter priserne.

Derfor synes jeg at det er fint nok at starte med at prøve det billige
udstyr, og så se hvor meget man er nødt til at gå op i pris, før man finder
den model man kan lide.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 11-01-02 16:41

Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en

> Er den god at have på, og hurtig at tage af/på? Det bedste vil jo
være, hvis
> den slet ikke kan mærkes under kørslen.

Når først man har vænnet sig til fornemmelsen af rygbeskyteren, så er
det når man glemmer at få den på at man lægger mærke til det

Jeg har faktisk slidt (á: flossede kanter p.g.a. daglig brug) min første
Dainese-beskytter (fra '87) op; men den eksisterer og fungerer stadig,
og nu hvor Mads Kristiansen har afleveret den igen, kunne du jo være den
næste pre-tester?
Kig forbi næste gang du er i Fredericia!

----------
Cc: Martin

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-01-02 21:48

Boldreel - RaptorMC.dk wrote:

> Er der iøvrigt nogle skinner man bør fravælge på forhånd?

Tjaeh, da jeg købte min Dainese Backspace 2 (sådan ca. :) var der også
nogle andre rygskinner... bare uden skinner. Dvs. at det bare er noget
hårdt skumgummi Lidt hjælper det da, men det er nu ikke jeg jg ville
nøjes med. Forresten kan jeg fuldt ud anbefale Dainesen, den er dejlig
lækker og hurtig at tage på, og det 10 cm brede nyrebælte fungerer fint
Det tager nok ca. 5 sekunder at tage på, hvilket er godt da der er ikke
noget pjat med at man lige springer den over fordi turen alligevel er så og
så kort Derudover er det egentlig ret smart med det det velcrosystem,
for så opdager man slet ikke at man har ædt for meget julemad
--
mvh Jes Vestervang - julestyle
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jakob Barfod

Dato : 11-01-02 10:53

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Forresten kan jeg fuldt ud anbefale Dainesen, den er dejlig
> lækker og hurtig at tage på, og det 10 cm brede nyrebælte fungerer fint

Nu ved jeg ikke lige, om det er en model "Backspace 2", jeg har, men det er
i hvert fald Dainese, og den vil jeg gerne anbefale af samme grunde som
Jes'.

A propos Sune Hodal kan man se et billede af rygskinnen her påmonteret
selvsamme Hodal: http://www.danmc.dk/rygskjold.htm

--
Jakob

Fra : Boldreel - RaptorMC.~

Dato : 11-01-02 11:11

nyhedsmeddelelse:6luk1a.u91.ln@whitehouse.gov...
> [...]

> så kort Derudover er det egentlig ret smart med det det velcrosystem,
> for så opdager man slet ikke at man har ædt for meget julemad

Ja det er vigtigt at den er nem at tage på, så man altid burger den, også på
småture.
Men det lyder jo til at man nemt gør det til en rutine, så jeg må jo finde
en der passer og så se om jeg bare vænner mig til det.
Men jeg kan sikkert ikke dy mig for at prøve at sy den ind alligevel.....

Julemaden har godt nok ikke sat sig så voldsomt, men det er jo altid godt at
være forberedt

--
mvh. Boldreel
http://RaptorMC.dk