Min underbo larmer
Fra : Jannik Mariager

Dato : 09-01-02 18:04

Hejsa

jeg har desværret fået en ny underbo for ca. 3 mdr siden og han larmer af
H..... til. Han er af naboerne og mig selv blevet meldt af politiet 3 gange
og der er klaget skriftligt til boligselskabet 3 gange, han ignorerer
tilsydende alt og alle, had kan man gøre.

mvh

Jannik

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 09-01-02 18:19

"Jannik Mariager" <jannikm@get2net.dk> skrev:

> [...]
> af politiet 3 gange og der er klaget skriftligt til boligselskabet
> 3 gange, han ignorerer tilsydende alt og alle, had kan man gøre.

Nok ikke meget andet end I har gjort men plejer boligselskaberne ikke
at opsige et lejemål efter 3 seriøse klager?

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : TF

Dato : 09-01-02 21:06

Jeg levede i næsten 1 år med en underbo der larmede ud over det ekstreme.

Han smækkede med dørene om natten, hamrede på radiotorer med jernrør, skrev
beskeder på væggene i opgangen, spillede altid høj musik 2 steder i sin
lejlighed ... genske enkelt var har "kuk kuk" oveni.

Til trods for mange skriftlige klager fra alle beboere i opgangen og
henvendelser til politiet (som tilsidst end ikke gad dukke op), skete der
ikke noget ...

Så efter at være blevet til en nervevrag pga. manglende søvn, så jeg til
sidst ikke nogen anden udvej, end at finde et andet sted at bo - og det
gjorde jeg så.

Og jeg kan desværre kun anbefale dig det samme - jeg var andelshaver i min
lejlighed og han var placeret i leje-lejlighed af kommunen.

Måske derfor der aldrig skete noget ...

Jeg har ondt af dig ...

-
Mvh
TF

Fra : Ove Kristensen

Dato : 09-01-02 23:30

"TF" <tony@nospam-fonager.dk> skrev i en meddelelse
Til trods for mange skriftlige klager fra alle beboere i opgangen og
henvendelser til politiet (som tilsidst end ikke gad dukke op), skete der
ikke noget ...

Jeg vil give dig 100 procent ret, det er meget svært, og den skal under alle
omstændigheder igennem det lokale
beboerklagenævn og eller boligret og alligevel er det svært, og det er for
dårligt.

Mvh
O.K.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 09-01-02 23:38

Skyd ham

Fra : Jannik Mariager

Dato : 11-01-02 16:19

Ja det er for dårligt at man ikke kan gøre en skid, jeg har snakket med
politiet og de siger at de ikke kan gøre noget når det er inden for husets 4
vægge, så jeg skal bare blive ved med at klage og klage.
Skodsystem

Jannik

Fra : Jakob Paikin

Dato : 11-01-02 16:33

On Fri, 11 Jan 2002 16:19:17 +0100, "Jannik Mariager"
<jannikm@get2net.dk> wrote:

>Skodsystem

Jeg er enig i, at det er (for) vanskeligt at få larmende/generende
personer udsat af lejemål.

Men omvendt vil jeg da også bemærke, at det heller ikke skal være
_for_ let. Problemet er, at "støj" er en temmelig subjekt størrelse -
og vanskelig at bevise effektivt.

Det skal jo ikke være sådan, at en nabo der af uransagelige grunde
ikke kan lide sin overbo kan få ham/hende smidt ud af lejligheden bare
ved at klage over "støj".

--
Jakob Paikin

Fra : Jakob Paikin

Dato : 11-01-02 16:36

On Wed, 9 Jan 2002 23:38:26 +0100, "Uffe Kousgaard"
<uffe@routeware.dk> wrote:

>Skyd ham

Tåbeligt svar! Selvtægt - navnlig af den meget strafbare art - løser
intet som helst på langt sigt.

(Og jo, jeg har set smileyen, men den retfærdiggør altså ikke en
opfordring til drab eller andre strafbare handlinger).

--
Jakob Paikin