Live rollespil -våben
Fra : Thomas P. Hejle

Dato : 09-01-02 14:04

Hejsa!
Som ansat i en fritidsklub får man rimelig mange forespørgsler om
rollespilsvåben. Jeg har selv kun spillet i en dagligstue uden de store
falbelader, og mangler derfor viden om fremstilling, materialer mv.
Derfor vil jeg gerne høre om links til sider der beskriver dette, samt evt.
bogtitler.
Sider med inspiration til våben er også velkomne.
Glæder mig til at høre fra jer!

Mvh.
Jakob Færch
TPHU

Fra : Butch

Dato : 09-01-02 14:46

"Thomas P. Hejle" <nomail@so_dont_send.any> wrote in message
> [...]
evt.
> bogtitler.
> Sider med inspiration til våben er også velkomne.

Hej Jacob

Jeg er selv pædagog, i sommers lavede jeg liverollespil sammen med en flok
knægte. Det er en total fed aktivitet. Vi har prøvet os lidt frem og har
fået lavede nogle rigtig godt våben. Vi bruger den fremgangsmåde som er
beskrevet på følgende link
http://www.laiv.dk/einherjerne/guide/profsw.htm
Dog bruger vi 2 stykker bambuspinde ca 25mm tykke til midterpind. Vi prøvede
også med at sætte en enkel pind i midten, men de har en tendens til at blive
løse. Hvorimod de dobbelte sidder meget bedre fast.
Vi bruger de billige to lags liggeunderlag fra Silvan, nogle siger våbnene
bliver for hårde når man bruger dem. Jeg syntes de bliver udemærket. Gafa
tape kan med fordel købes i en lyd/lys/instrument udlejning/salgs
forretning. Det er ca halv pris i forhold til prisen i et byggemarkede. Dog
skal man købe en mega stor rulle af gangen. Men det er vel ikke noget
problem hvis I skal lave mange våben.
Husk at købe rigeligt med hobbyknivblade. Det er meget svært at lave en
ordenlig kant/æg med en halvsløv kniv. Et blad holder ikke til mere end ca.
3 sværd så er den færdig.

Håber du kan bruge det

/Thomas

Fra : Thomas P. Hejle

Dato : 09-01-02 15:23

Kanon!
1000 tak!

/Jakob

Fra : Butch

Dato : 09-01-02 16:28

Hej igen
Her er et link mere jeg brugte da vi startede
http://eidolon.dk/regler/fantasy.htm

/Thomas

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 09-01-02 16:44

"Thomas P. Hejle" <nomail@so_dont_send.any> skrev i en meddelelse
> Kanon!
> 1000 tak!
>
> /Jakob

Ellers så prøv at kikke ind på www.liveforum.dk
Det er der de fleste Live'ere holder til.

Ellers så ved jeg ikke hvor i landet det drejer sig om,
prøv evt. at kontakte den lokale live forening, de kan ihvertfald sikkert
hjælpe dig

Hygge
Søren Steinmetz
www.r-r.dk / www.reopos.dk