pommes frites sauce
Fra : carl

Dato : 09-01-02 13:50

Hej!

Jeg har fået til opgave (spørg ikke hvorfor at efterligne de pommes
frites saucer man kan opleve rundt omkring på diverse grill-barer,
McDonalds, osv.

Nogle forslag til dette? Jeg antager hovedingrediensen er mayonnaise, men
der må være nogle krydderier og lignende i? I McDonalds pommes frites sauce
ses f.eks. små grønne krydderi stumper - hvad er det? Purløg, dild..?

Hilsen,

PommesFritesLover

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-01-02 15:44

Carl skrev:

> Jeg har fået til opgave (spørg ikke hvorfor at efterligne de
> pommes frites saucer man kan opleve rundt omkring på diverse grill-
> barer, McDonalds, osv.

Prøv at hoppe lidt rundt på <http://www.topsecretrecipes.com/> - dér
kan man finde kloner af mange af den slags opskrifter.

> Nogle forslag til dette? Jeg antager hovedingrediensen er mayonnaise,
> men der må være nogle krydderier og lignende i?

Bemærk at der er stor forskel på fx dansk og engelsk mayonnaise (har
ingen anelse om hvordan USAnsk ditto smager). Så hvis man selv skal
forsøge at sjusse sig frem til en opskrift, kan det måske være en idé
at bruge MiracelWhip el.lign. som basissplat.

> I McDonalds pommes frites sauce ses f.eks. små grønne krydderi
> stumper - hvad er det? Purløg, dild..?

Jeg vil gætte på esdragon.

// Klaus

Fra : carl

Dato : 09-01-02 16:59

Sjovt du nævner det! Kender selv stedet og det var faktisk der jeg
oprindeligt søgte, men uden held

Fra : Stefan Lund-Rasmusse~

Dato : 09-01-02 17:52

"carl" <backhausen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sauce
> ses f.eks. små grønne krydderi stumper - hvad er det? Purløg, dild..?

Behøver du at lave den selv ? Du kan jo købe den mange steder færdig. Ofte
er det "Kraft" (tror jeg) mayonnaise. Jeg har godt nok kun set dem i 5 liter
spande, men de er ikke specielt dyre.
Velbekomme ....

Stefan

Fra : Esben

Dato : 15-01-02 22:14

"Stefan Lund-Rasmussen" <sl@danskeinvest.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Behøver du at lave den selv ? Du kan jo købe den mange steder færdig. Ofte
> er det "Kraft" (tror jeg) mayonnaise. Jeg har godt nok kun set dem i 5

De fåes osse i glas på størrelse med dem med Miracle Whip.

--
Esben

Fra : carl

Dato : 16-01-02 20:23

OK! Det var jeg ikke klar over, syntes nemlig aldrig jeg har set det. Kan du
sige mig hvorhenne Esben?

På forhånd tak.