Webdeling vil ikke starte i OS X
Fra : Mikkel Pagh

Dato : 09-01-02 10:26

Hej Gruppe

Jeg trykker på knappen i system preferences der hedder Start Webdeling, knappen
bliver ghostet og der står Webdeling starter... - og så ingenting! (I hvert
fald ikke 10 min. efter.)

Nogen der har et bud på hvad der er galt?

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-01-02 11:18

Mikkel Pagh <mpagh@imv.au.dk> wrote:

> Nogen der har et bud på hvad der er galt?

hvad har du pillet ved i de usynlige mapper ?

<icq:131382336>

Fra : Michael Jack

Dato : 09-01-02 17:00

Mikkel Pagh <mpagh@imv.au.dk> wrote:

> Nogen der har et bud på hvad der er galt?

Prøv i en Terminal at skrive:

% apachectl configtest

og tryk Return. Hvis du ikke ser "Syntax OK" til slut, så er der noget
galt med din Apache konfigurering (Apache er web serveren i OS X).

En evt. fejlmeddelelse burde give dig et hint om hvad der er galt.

Mvh. Michael

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 09-01-02 19:21

Tak for jeres svar!

Morten, jeg har ikke (så vidt jeg ved) pillet ved nogen usynlige mapper. Kan
jeg checke om der er noget i vejen, og ville jeg vide det hvis jeg har pillet
ved noget jeg ikke burde?

"Michael Jack" <michjack@spamfilter.dk> wrote in message

> og tryk Return. Hvis du ikke ser "Syntax OK" til slut, så er der noget
> galt med din Apache konfigurering (Apache er web serveren i OS X).
>
> En evt. fejlmeddelelse burde give dig et hint om hvad der er galt.

Meddelelsen

dyld: /usr/sbin/httpd Undefined symbols:
_apple_hfs_module

kommer op. Jeg er ret clueless mht. hvad det betyder...

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Michael Jack

Dato : 09-01-02 20:01

Mikkel Pagh <mpagh@imv.au.dk> wrote:

> Meddelelsen
>
> dyld: /usr/sbin/httpd Undefined symbols:
> _apple_hfs_module
>
> kommer op. Jeg er ret clueless mht. hvad det betyder...

Kan det være den her:

<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106505>

Mvh. Michael

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 09-01-02 20:22

"Mikkel Pagh" <mpagh@imv.au.dk> writes:

> dyld: /usr/sbin/httpd Undefined symbols:
> _apple_hfs_module
>
> kommer op. Jeg er ret clueless mht. hvad det betyder...

Det er en velkendt fejl. Hvis du ikke selv har mod på at rette din
httpd.conf kan du søge efter apple_hfs_module f.eks. på
groups.google.com. Morten postede et link til et fix for noget tid
siden. Alternativt kan du spørge Simon A. på IMV hvis du stadig er
der

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 10-01-02 09:43

Hej Thomas,

Fantastisk at du kunne hjælpe! Det kører som smurt nu. Jeg var dog liiidt
nervøs ved at skulle ind at pille ved "indvoldene" i systemet, især fordi det
involverede sudo-kommandoen (som jeg har hørt man skal holde sig fra hvis man
ikke vil fucke sit system op). Men det gik - lækkert!

Jeg er stadig indskrevet på IMV men bor i København - men har ofte nydt godt af
den generøse IMV-support. Hvorfra kender du Simon?

Venlig hilsen Mikkel