hvem er bedst.....?
Fra : Sadat

Dato : 09-01-02 00:54

dav...

hvad er det bedste 3d-kort på marked i øjeblikket?
primært til 3d spil. hvilket er bedst egnet til et amd xp + ddr + via
system??

takker..

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

- den denden denden
de kalder mig skurken...!

Fra : Óðin

Dato : 09-01-02 07:09

Geforce3 Ti500

/Óðin

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 09-01-02 11:41

"Óðin" wrote:

> Geforce3 Ti500

Nope, Radeon 8500.

Mvh

Bruno

Fra : TBC

Dato : 09-01-02 16:17

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Nope, Radeon 8500.

He, he ....klasikkeren

Fact: Radeon 8500 er den hardware mæssige førerhund, mens nvidia's
veletablerede drivere lader Ti500 have den pt. bedste real-life performance,
i de fleste nuværende spil.
Men hvis Radeon 8500 havde ligeså optimerede og veltilpassede drivere ville
det teoretisk være det kort der gav flest FPS, men virkeligheden er pt. en
anden.

.....BEGGE kort vil dog passe FINT til dit XP baserede system !

Det eneste der svjv er sluppet oplysninger ud om der både hardwaremæssigt og
performancemæssigt er at forvente vil være bedre end disse to kort er De
kommende store kort i Geforce 4 serien. ....Og ja mon ikke også Radeon har
lignende planer på et tidspunkt.

TBC

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 09-01-02 16:19

TBC wrote:

<snip>
> [...]
> Men hvis Radeon 8500 havde ligeså optimerede og veltilpassede
> drivere ville det teoretisk være det kort der gav flest FPS,

Fact: Hvilket kort der er hurtigst, og til hvad, afhænger helt
af hvem der måler, og hvordan der måles.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : TBC

Dato : 09-01-02 16:27

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> TBC wrote:

> Fact: Hvilket kort der er hurtigst, og til hvad, afhænger helt
> af hvem der måler, og hvordan der måles.

Yep. F.eks kan du være helt sikker på at BEGGE forsøger at optimere deres
drivere optimalt til f.eks 3DMark2001

Hvis det er vigtigt så find nogle opdaterede benchmarks til de spil du
syntes er dem der betyder noget for dig. Men vid at du i praksis nok
sjældent vil MÆRKE den vilde forskel med de 2 kort. (Hvis du f.eks kun
spiller CS er diskutionen så godt som formålsløs)

Har du ikke en monitor der kan køre de helt vilde opløsninger er der heller
ikke så spændende en diskution.

....Som sagt er begge kort er de pt. bedste "alternativer" ...Så go for it !

TBC

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 09-01-02 16:31

TBC wrote:

<snip det hele>

Du har helt ret, ydelsesdiskussionen er meningsløs...

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Jones

Dato : 09-01-02 16:31

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Nope, Radeon 8500.

Hvad menes der med hvem er bedst? Rent teoretisk i 3dmark 2001 og et par
populære spil som Quark 3, eller menes der i praksis til at kunne klare
flere hundrede forskellige PC spil og 3D programmer.

En anden vigtigt ting er om der bliver udviklet perfekte drivere inden
grafikkortet er blevet forældet. En trejde og sidste ting, er hvilke 3D
grafiske teknologier man synes bedst om, fx. vil man hellere have god
antialiasing end høj opløsning, og det er selvfølgelig en smagssag.

MVH Jones

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 09-01-02 19:35

Jones wrote:

> [...]
> grafiske teknologier man synes bedst om, fx. vil man hellere have god
> antialiasing end høj opløsning, og det er selvfølgelig en smagssag.

Og hvis man laver andet end at spille så har 2D kvaliteten, afspilning
af DVD, mulighed for dual output... stor betydning. Sætter man pris på
den slags features er ATI uden for konkurrence.

Mvh

Bruno

Fra : Jones

Dato : 09-01-02 22:40

> Og hvis man laver andet end at spille så har 2D kvaliteten, afspilning
> af DVD, mulighed for dual output... stor betydning. Sætter man pris på
> den slags features er ATI uden for konkurrence.

Desværre undlades tests af disse features ofte i anmeldelse af kortene.

MVH Jones

Fra : Deaster

Dato : 09-01-02 08:41

"Sadat" <sadat@mail.dk> wrote in message
> dav...
>

> hvad er det bedste 3d-kort på marked i øjeblikket?
> primært til 3d spil. hvilket er bedst egnet til et amd xp + ddr + via
> system??

Prøv at kigge lidt tilbage i gruppen.
Mit umiddelbare forslag: Ati Radeon 8500 eller GeForce 3 TI500

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Benny Dittmer

Dato : 15-01-02 12:54

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Sadat" <sadat@mail.dk> wrote in message

> Prøv at kigge lidt tilbage i gruppen.
> Mit umiddelbare forslag: Ati Radeon 8500 eller GeForce 3 TI500

> [...]

ER der overhovedet nogen der har et ATI Radeon 8500, vel at mærke et ÆGTE
ATI kort. Jeg kan nemlig ikke finde en forhandler der har kortet.

Benny
EKYT