Kastet væk
Fra : Claus Steensgaard Ch~

Dato : 08-01-02 23:02

Undskyld .....

Jeg og min kæreste har lige kedet os bravt med Hanks i Cast Away.

Smag kan ikke diskuteres og jeg åbner ikke for nogen debat.

Bare nævne at jeg bestemt ikke fandt filmen hverken pengene eller
ulejligheden værd.

Så godnat herfra

Shipping

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-01-02 23:35

"Claus Steensgaard Christensen" <steensgaard@christensen.mail.dk>
> Smag kan ikke diskuteres

Hvorfor er det mon, at denne halvtomme kliché skal gentages
så tit?

> og jeg åbner ikke for nogen debat.

Men det kan jo være, du får den alligevel.

> Bare nævne at jeg bestemt ikke fandt filmen hverken pengene eller
> ulejligheden værd.

Jeg er uenig. Det var en god film. Jeg var dog overrasket over, at
vistnok Morten Piil i Information mente, at det var en af årets
allerbedste.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 09-01-02 00:26

Du har sikkert lige set den på TV-skærmen, ik' ?

> Jeg er uenig. Det var en god film. Jeg var dog overrasket over, at
> vistnok Morten Piil i Information mente, at det var en af årets
> allerbedste.

Han har sikkert set den i biografen.!

Uden at skulle påstå, det ene er bedre end det andet, mener jeg,
at oplevelsen af samme produkt er forskellig, afhængig af hvor du ser
det.

JC

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 09-01-02 02:49

On Wed, 09 Jan 2002 00:26:17 +0100, Jørgen Carlsen <jcarl@daks.dk>
wrote:

> [...]
>
>Uden at skulle påstå, det ene er bedre end det andet, mener jeg,
>at oplevelsen af samme produkt er forskellig, afhængig af hvor du ser

Leonard Maltin giver den vistnok fire stjerner (max). Og jeg syntes da
også den er god. Specielt teknisk set er den fremragende. Jeg har dog
desværre ikke det bedste forhold til Tom Hanks. Hvad Jimmy Stewart dog
ikke kunne have gjort i den rolle

Fra : Kasper Navrbjerg

Dato : 09-01-02 13:00

Thomas Dalgaard wrote in message ...
> [...]
>også den er god. Specielt teknisk set er den fremragende. Jeg har dog
>desværre ikke det bedste forhold til Tom Hanks. Hvad Jimmy Stewart dog
Hej.
Hvis det er James du tænker på, så kunne han nok ikke have gjort så meget i
den film ... han døde jo i '97 -eller var det 96? - men ihvertilfælde før
Castaway blev lavet. Men jeg vil da i.ø. gi' dig ret: Stod valget mellem en
god gammel Stewart film og Castaway, så ville jeg nok ikke vælge Castaway

Mvh. Kas.

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 09-01-02 21:24

On Wed, 09 Jan 2002 12:00:04 GMT, "Kasper Navrbjerg"
<kana@mindless.com> wrote:

> [...]
>god gammel Stewart film og Castaway, så ville jeg nok ikke vælge Castaway

Det var nu også mest ønsketænkning. Altså Stewart i topform i sine
unge dage i den film. Det kunne have været sejt. Men det var bare
ønsketænkning

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 10-01-02 22:44

Thomas Dalgaard <leilak@mailme.dk> skrev:

>Det var nu også mest ønsketænkning. Altså Stewart i topform i sine
>unge dage i den film. Det kunne have været sejt. Men det var bare
>ønsketænkning

Bare rolig. Om ti år laver de en remake med en virtuel Jimmy Stuart.

Det bliver også sjovt at se Mumie-filmene med Errol Flynn i stedet for
den bøvede Brendan Fraser.

Og Borte med Blæsten 2 med Vivien og Clark igen!

Tro mig - det kommer!
Niels Søndergaard

Fra : Per Kristensen

Dato : 11-01-02 15:33

> [...]
> den bøvede Brendan Fraser.
>
> Og Borte med Blæsten 2 med Vivien og Clark igen!

Yeah, in your dreams! (mayby even wet dreams?)

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 11-01-02 21:27

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev:

>Yeah, in your dreams!

Vi har allerede set reklamefilm med virtuelle Bogart'er og Monroe'r.
Den nye film af Andrew Niccol (Gattaca) handler netop om en virtuel
skuespillerinde. Hvis du ikke tror, det kommer, er du meget naiv - og
fantasiløs. Jeg kan endda forestille mig, at man på et eller andet
tidspunkt selv kan vælge, hvem man vil se i hovedrollen i sin
yndlingsfilm. Hvis man fx ønsker at se Raiders of the Lost Ark med
Woody Allen eller Kim Bodnia i stedet for Harrison Ford, burde et
enkelt klik kunne klare den.

>(mayby even wet dreams?)

Uh ... jeg glæder mig til at se "Deep Throat" med Julia Roberts.

Niels Søndergaard

Fra : Zeki

Dato : 12-01-02 04:57

> [...]
> Den nye film af Andrew Niccol (Gattaca) handler netop om en virtuel
> skuespillerinde. Hvis du ikke tror, det kommer, er du meget naiv - og

Sad og så 'Final Fantasy' den anden dag, hvor kendte amerikanske
skuespillere lægger stemmer til de ganske overbevisende CGI-figurer.
Det er vel kun et spørgsmål om tid før man ikke vil kunne se forskel
på CGI og rigtige mennesker. Dermed bliver der lagt op til:

Terminator 4,5 og 6
Rambo 4,5,6,7 og 8
Rocky 6......tusinde
Sean Connery tilbage som James Bond
osv...

Det eneste de behøver er jo at få de orginale skuespillere til at
lægge stemmer til. Resten klarer troldmanden bag keyboardet.

Zeki

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 12-01-02 05:01

Hej

Zeki wrote:
> Det eneste de behøver er jo at få de orginale skuespillere til at
> lægge stemmer til. Resten klarer troldmanden bag keyboardet.

Jaaa, men i så fald bliver det jo "manden bag keyboardet" der skal lave
skuespillet, ihvertfald animere det.... så det bliver sq nok ikke det
samme.......

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 12-01-02 13:35

"Zeki" <zeki@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er vel kun et spørgsmål om tid før man ikke vil kunne se forskel
> på CGI og rigtige mennesker. Dermed bliver der lagt op til:

Der blever muligvis rettigheds problemer, med nutidsens og fortidens
skuespillere, men man kunne forestille sig at der en gang i fremtiden
stilles krav i kontrakterne om at man må bruge deres udseende pr. computer i
evt. sequels.

> Det eneste de behøver er jo at få de orginale skuespillere til at
> lægge stemmer til. Resten klarer troldmanden bag keyboardet.

Og det behøves de såmænd ikke engang. Det kan man også manipulere pr.
computer. Det gør man allerede nogle gange i dag. Ikke med hele film
sikkert, men med enkelte replikker. Michael Bay snakker om noget sådant i
kommentar sporet til Die Hard.

Joakim

Fra : Mads A

Dato : 12-01-02 15:56

> Terminator 4,5 og 6
> Rambo 4,5,6,7 og 8
> Rocky 6......tusinde
Hmm, får mig til at tænke tilbage på Mel Brooks' Spaceballs

> Sean Connery tilbage som James Bond
> osv...
>
> Det eneste de behøver er jo at få de orginale skuespillere til at
> lægge stemmer til. Resten klarer troldmanden bag keyboardet.

Stemmerne kan vel også klippes sammen vha tidligere film.

/Mads

Fra : Per Kristensen

Dato : 09-01-02 09:33

Jeg syntes det var en ganske god film.

"Claus Steensgaard Christensen" <steensgaard@christensen.mail.dk> wrote in
message news:3c3b6b23$0$5483$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Jens Thomsen

Dato : 09-01-02 10:53

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg syntes det var en ganske god film.

Det samme her. Overraskende nok. Jeg har ellers fået en svag antipati mod
Tom Hanks i melodramatiske roller. Midterdelen virkede lidt langtrukken, men
fraværet af svulstig underlægningsmusik og den åbne slutning gjorde i mine
øjne filmen til en ganske fin oplevelse. Den bryder lidt med standartformlen
og er i hvert fald slet ikke, hvad jeg ville forvente af hverken instruktør
og skuespiller.

MVH
Jens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-01-02 11:49

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> writes:

> Det samme her. Overraskende nok. Jeg har ellers fået en svag antipati mod
> Tom Hanks i melodramatiske roller. Midterdelen virkede lidt
> langtrukken,

Netop det synes jeg er så væsentligt for filmen. Ja, jeg ved godt, at
det er blevet hånet, men det er jo alvor, at vi skal bruge midterdelen
til at fatte, at der er helt ustyrligt kedeligt på en øde ø.

Samtidig er det forresten sjovt at bemærke, at instruktøren bevidst
har undgået at bruge et bredere filmformat end han har, fordi øen nu
engang er meget høj og gør sig bedre på et smallere format.

--
Peter B. Juul, o.-.o If PacMan had affected us as kids we'd be running
The RockBear. ((^)) around in dark rooms, munching pills and listening

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 10-01-02 20:07

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

[klip, Cast Away er god nok]

Jeg tilslutter mig flokken af folk der synes CA er ret god. Jeg genså den
lige i går, og jeg kan ikke se hvad der er "galt" med den. Ja, det er ikke
en action film, men jeg følte ikke på noget tidspunkt at den var
langtrukken. Nu vil Claus jo ikke starte en diskussion, blot fortælle os at
han ikke kunne lide den, men jeg synes da det kunne være lidt interessant at
høre hvorfor alligevel. Jeg kan godt se at det ikke er en film man altid er
i humør til at se, men jeg synes den er ret god, og havde hellere set Tom
Hanks vinde sin tredje Oscar for den præstation end Russel Crowe for hvad
han lavede i Gladiator.

Joakim

Fra : Jonas Skjoldan

Dato : 10-01-02 00:06

Der må jeg være uenig, syntes den var rigtig fed, også syntes jeg at Hanks
spiller for godt, på den måde som han spiller at være alene på øen syntes
jeg er for genialt.

Det eneste som jeg ikke var vild med, var da man så den der hval.. det var
slet ikke godt lavet, og det irreterede mig godt nok.

/jonas

Fra : Mads Lund

Dato : 10-01-02 10:20

"Jonas Skjoldan" <dsl4769@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Det eneste som jeg ikke var vild med, var da man så den der hval...
>
> /jonas

Den lader vi stå et øjeblik... :)

Fra : Agricola

Dato : 10-01-02 10:45