Liljer i krukker
Fra : Bent

Dato : 08-01-02 22:38

Hej

Hvornår skal man lægge/plante liljer i krukker.

Er det svært og er der noget man skal være opmærksom på ?

Bent

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 09-01-02 19:48

Bent <BentSmed@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c3b66c5$0$37996$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Hvornår skal man lægge/plante liljer i krukker.
>
> Er det svært og er der noget man skal være opmærksom på ?

Jeg plejer at sætte lijle- og tulipanløg om efteråret (senest november) i
mit drivhus. De første liljer plukker jeg i starten af marts og en måned
senere kommer tulipanerne. Og det er der ingen problemer i, jeg kan ikke
forestille mig, at det skulle være vanskeligere at gøre i en krukke.

Klaus Eriksen
www.aigis.dk

Fra : Helle

Dato : 10-01-02 08:48

hvis du holder "haven", så var der enten sidste år eller forrige år en stor
artikel om liljer i krukker. Gå evt. på biblioteket og se, om de kan hjælpe
dig, hvis du ikke selv har bladet. Jeg havde 4 krukker med liljer sidste år,
og startede dem vel i januar under sort plastic - men det er en længere
forklaring - jeg gjorde blot, som der stod i bladet.

Held og lykke, de dufter vidunderligt!

Helle