Microbølgeovn
Fra : Astrid nielsen

Dato : 08-01-02 22:27

Efter flere års hårdnakket modstand mod at få mit køkken besmittet af et
sådant monstrom, er jeg nu ved at blive modtagelig for forhandling. ( Der
skal simpelthen varmes mad for ofte på forskellige tidspunkter )

Hvad skal man købe? Hvad skal maskinen kunne?

Gode råd modtages med tak

Venlig hilsen
Astrid Vest

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 09-01-02 03:23

"Astrid nielsen" <astrid.vest@get2net.dk> wrote in message

> [...]
( Der
> skal simpelthen varmes mad for ofte på forskellige tidspunkter )

Rigtigt; man skal ikke regne med at kunne lave ordentlig mad i den.

> Hvad skal man købe? Hvad skal maskinen kunne?

Derfor skal man købe en enkel (billig) model uden for meget pjank og
automatik i en størrelse, der passer én. Husk at den heller ikke duer
til større portioner.

Niels

Fra : Jette Mogensen

Dato : 09-01-02 08:26

Hej Astrid

Min første mikroovn var en ren mikroovn. D.v.s. den kunne varme op til valgt
effekt og der var et bruningselement,(ikke grill) som kunne give en hvis
farve.

Den kunne stort set kun koge og varme op.
Den var fin til at koge fisk og grønsager i,lave popcorn, tø dybfrost op
lune brød og koge kakao.

Min nuværende ovn er en kombiovn,mikro,grill+varmluft.Den kan lave alt
(bagning,stegning,grilning,kogning,optøning)på meget kortere tid.Det er
vigtigt med en god kogebog for at komme godt i gang med at bruge en ny type
ovn. Jeg kan anbefale

Koge bog for kombiovn af Kirsten Goos (Gyldendals forlag)
/kogebogen er også fin hvis man har mikro/grill

Lån den på biblioteket.

I min campingvogn har jeg en mikroovn med mikro og grill. Du kan også komme
ganske langt med sådan en ovn.

Jeg kan anbefale et kursus hos Panasonic. Prøv at se på deres hjemmeside.
http://www.panasonic.dk
du behøver ikke at have en mikroovn for at deltage i kurset.Begge mine ovne
er af mærket Bauknecht.Det er mit indtryk at det er ligemeget hvilket mærke
du vælger.Inden for samme prisgruppe kan de stort set det samme.

m.v.h. Jette

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-01-02 22:34

> Derfor skal man købe en enkel (billig) model uden for meget pjank og
> automatik i en størrelse, der passer én. Husk at den heller ikke duer
> til større portioner.

Meget enig. Man har kun glæde af en kombiovn, hvis man altid kun er en eller
to til mad. Større portioner dur ikke, det tager for lang tid i forhold til
at bruge ovn/kogeplader.

Mvh Maria

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 09-01-02 23:28

> [...]
eller
> to til mad. Større portioner dur ikke, det tager for lang tid i forhold

Jeg er meget uenig i dette.

Vi har en panasonic kombiovn som kan bruges til stort set alt. Den er
udstyret med en masse programmer, hvor man blot taster vægt ind, og hvilken
type kød det er, så går den selv i gang, med en blanding af mikro, varmluft
og grill.

Der er naturligvis grænser for hvor stor en steg man kan få derind.
Skal du have gæster er den perfekt til at varme alt det, som du aldrig har
plads til på komfuret (rødkålen, grønsagerne, sovsen osv.) og du kan varme
det direkte i de skåle det skal serveres i.

En af mine favorit hurtigretter er et fad med frossen flødestuvet spinat i
bunden, og så 3-4-5 stk. frossen laks ovenpå - i mikroen i ca. 20 minutter
(direkte fra fryseren) og direkte ind på bordet. serveres med en gang frisk
pasta.

mvh
Bendt

Fra : Astrid nielsen

Dato : 10-01-02 22:44

Det var faktisk netop en Panasonic (nn-q551), jeg i går fik præsenteret af
en meget entusiastisk ( og venlig ) ekspedient i går. Han mente at de var
langt bedre end andre mærker, da de feks kunne optø store portioner kød,
uden det blev kogt i kanten og havde indbygget kogebog. Dog mente han ikke
vi ville have glæde af varmluft + grill, da vi er en familie på 5. Til så
store portioner ville en traditionel ovn være lige så hurtig til decideret
madlavning. Han lød troværdig. Lyder det fornuftigt i kenderes ører

Venlig hilsen
Astrid Vest

Fra : Jette Mogensen

Dato : 11-01-02 08:07

Han har ret i at det næsten tager lige så lang tid at lave mad til 5 i en
kombi-ovn som i en alm ovn (og det bruger også samme mængde energi).
Men hvis du på udsalget kan få en kombiovn til næsten samme pris som en
mikro-grill, ville jeg vælge den.Det er altid dejligt at kunne have 2 ovne i
gang på en gang når man har gæster eller skal lave mad til mange.

Endelig kan du jo se ud i fremtiden . I er 5 nu (vi var 4) men pludselig
laver du kun mad til 2. En kombiovn er dog så stor, at den skal
indbygges.Det er noget af et skrummel at have stående på et bord.

God fornøjelse med dit valg.Jeg tror du bliver glad for begge dele.

m.v.h. Jette

Fra : Astrid nielsen

Dato : 14-01-02 22:16

Mange tak til alle for gode råde ang. mikrobølgeovn.

Så må vi se, hvilken type der bliver råd til, når bilen har fået skiftet den
toppakning, der gik i weekenden

Venlig hilsen
Astrid Vest

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 09-01-02 10:59

Hej Astrid.

> Efter flere års hårdnakket modstand mod at få mit køkken besmittet af et
> sådant monstrom, er jeg nu ved at blive modtagelig for forhandling. ( Der
> skal simpelthen varmes mad for ofte på forskellige tidspunkter )

Det er en mulighed.

> Hvad skal man købe? Hvad skal maskinen kunne?

Jeg ved ikke hvilken model du skal købe, men jeg ville købe en kombiovn. En
med varmluft mikro og grill i et. Skal du lige have et par flutes, så er det
billigere at varme i en lille ovn end en stor.
--

Mvh.
Kai Hoffmann

http://www.hoffmann.cc

Det kan godt være at mad er et modelune,
men jeg tror det er kommet for at blive.