CNN.dk - iMac har optisk harddisk
Fra : Peter Gersmann

Dato : 08-01-02 22:43

For de som er interesserede i danske kommentarer:

CNN - spøgelseshvid og med optisk harddisk:
http://www.cnn.dk/it/artikel:aid=114470

CRN - interview med Kenneth Nielsen:
http://www.crn.dk/se.php3?id=3631

Politiken - nyt flagskib:
http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=194517

//Peter Gersmann

Fra : Gunnar Holse

Dato : 08-01-02 22:46

"Peter Gersmann" <moof@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> For de som er interesserede i danske kommentarer:
>
> CNN - spøgelseshvid og med optisk harddisk:
> http://www.cnn.dk/it/artikel:aid=114470

"800 MHz Pentium G4 Power PC-chip" .. svedigt ..:)

Fra : Simon T

Dato : 08-01-02 23:21

Apple "Micko-chip" (kan du sige Motorola?), optisk harddisk, Pentium G4
Power PC-chip og en citeret pris på 15300 kr... Ikke CNN's bedste
arbejde til dato

med venlig hilsen

Simon T <- der lige havde tid til en harmdirrende mail til CNN

Fra : Simon T

Dato : 09-01-02 16:32

Simon T <simonREMOVE@samfundsnasser.dk> wrote:

> [...]
> arbejde til dato
>

> med venlig hilsen
>
> Simon T <- der lige havde tid til en harmdirrende mail til CNN

Jeg sendte en mail til ris/ros adressen i går, og fik følgende mail
tilbage:

> Tak for din mail og for at have påpeget fejlene.
>
> Med hensyn til den første fejl, skrev Reuters faktisk, at der var tale
> om en Applce Chip, men de har også rettet den fejl. Fejl nummer 2
> skyldes en smutter i oversættelsen fra engelsk på Apples hjemmeside:
> "Expirience the fastets iMac ever, with a Pentium-crushing 800MHz
> PowerPC G4 processor featuring the Velocity Engine, hvor hele ordet
> Pentium-crushing ikke er blevet slettet fra navnet. Du har også ret i,
> at oversættelsen af Jobs udtalelse er forkert.
>
> Desuden tak for dine oplysninger om iMacens pris og lancering i
> [...]

Og nu er artiklen i stedet kommet til at se sådan her ud:

<http://www.cnn.dk/it/artikel:aid=114470>

Med venlig hilsen

Simon T

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-01-02 22:42

Simon T <simonREMOVE@samfundsnasser.dk> wrote:

[snip]

> Og nu er artiklen i stedet kommet til at se sådan her ud:
>
> <http://www.cnn.dk/it/artikel:aid=114470>

....og det var sådan det skulle have været fra starten af! Lidt ringe af
et firma som CNN (er det ikke Berlingske, der står for deres onlinedel i
Danmark?).

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-01-02 00:06

Gunnar Holse <gunnar@hhkol.dk> wrote:

> "Peter Gersmann" <moof@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "800 MHz Pentium G4 Power PC-chip" .. svedigt ..:)

og denne:

"Den spøgelseshvide iMac indeholder noget af Apples allernyeste
teknologi såsom den nyeste Apple-mickochip og optisk harddisk, sagde
Apple-chefen Steve Jobs ved præsentationen i San Francisco ved Macworld
Expo."

En "Apple mickochip" og "optisk harddisk". Aargghhh!! Gad vide om det
var kogebogsskribenten, der fik lov til at skrive denne artikel?!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jesper

Dato : 08-01-02 23:24

in article moof-3C39DB.22425908012002@news.get2net.dk, Peter Gersmann at
moof@mail.tele.dk wrote on 08/01/02 22:42:

> For de som er interesserede i danske kommentarer:
>
> CNN - spøgelseshvid og med optisk harddisk:
> http://www.cnn.dk/it/artikel:aid=114470

Optisk harddisk,kan nogen fortælle mig hvad det er for noget?

Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-01-02 02:22

Jesper <pinebox@myrealbox.com> wrote:

> Optisk harddisk,kan nogen fortælle mig hvad det er for noget

en MO disk der har sat sig fast

<icq:131382336>

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-01-02 17:56

Hej Jesper

Optisk harddisk = MQ = MagnetoOptical harddrive...,

...men det er ihvertfald ikke i den nye imac2. Hastigheden på de drev er
altfor langsom til, at det er til at bruge til andet end backup. Men det er
til gengæld et utroligt sikkert opbevaringsmedie, som desværre pga.
priserne aldrig rigtig er slået igennem til alm. brug.

Jesper wrote:

> Optisk harddisk,kan nogen fortælle mig hvad det er for noget?

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)