Snydt eller hva´?
Fra : Tage Sørensen

Dato : 09-01-02 22:14

Hej NG

Jeg har lige købt ny computer til min far. Vi fandt en billig en der skulle
indeholde et Geforce grafikkort 32Mb. Da jeg havde fået makinen igang kan
jeg se under kontrolpanel-system-enhedshåndtering at der står NVIDIA RIVA
TNT2 Ultra(32Mb). Jeg ved ikke om dette kort er bedre en et Geforce 2. Jeg
ville derfor tjekke prisen på www.ebdpriser.dk, men den kan ikke finde nogen
pris på RIVA TNT2. Så ville jeg høre hvad der er bedst. Ska´ jeg brokke mig
eller ska´ endelig ikke sige noget.?

Venlig hilsen

Tage

Fra : Deaster

Dato : 08-01-02 22:17

"Tage Sørensen" <tage@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nogen
> pris på RIVA TNT2. Så ville jeg høre hvad der er bedst. Ska´ jeg brokke

Medmindre det er en forkert driver eller lign. så er i blevet snydt så
vandet driver TNT2 er et temmeligt gammelt kort, som man man ikke skal købe
mere. For en 2-3 år siden var det top of the pops, i dag, pffiuuui.

Hvad stod der helt nøjagtigt i annoncen og hvor er den købt ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Anders Sørensen

Dato : 08-01-02 23:15

Den er købt at firmaet Comp-It i nørresundby. Det er dem der har købt
Data-grossistens lager, og dermed også Data-centrums lager. Firmaet har
officelt ikke åbnet endnu, men jeg fik at vide at de også gerne ville handle
med private. Hans priser er noget under gennemsnittet så det var derfor jeg
slog til. Han har endnu ikke fået helt styr på hvad han har endnu, så der er
lidt rodet hvor han holder til. Det kan derfor også bare være en fejl fra
hans´ side. Der var ingen driver med, men Win ME var installeret på dyret.
Kan man se på selve kortet om det er det ene eller andet.? og hvordan?

Deaster <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a1fnnm$2gl5$1@news.cybercity.dk...

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 08-01-02 23:54

> Kan man se på selve kortet om det er det ene eller andet.? og hvordan?

Se om du ikke kan finde et eller an på selve kortet, et reg. nummer eller
lign.

Fra : Deaster

Dato : 09-01-02 08:40

"Anders Sørensen" <anars@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> hans´ side. Der var ingen driver med, men Win ME var installeret på dyret.
> Kan man se på selve kortet om det er det ene eller andet.? og hvordan?

Hvis du piller kortet ud, kan du være heldig at se navnet på en af chipsene.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 09-01-02 11:48

Ehhh hvis han åbner kabinettet , så smutter garantien vel også????
Kig ligge efter om det er plomberet inden I åbner kabinettet...

--
Hygge
Martin

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 09-01-02 11:55

"Martin Jørgensen" <mastermind@superbruger.dk> skrev:

> Ehhh hvis han åbner kabinettet , så smutter
> garantien vel også????

Garantien ryger ingen steder, heller ikke selvom forhandleren har
plumberet toweret.
Forhandleren vil måske påstå det modsatte, men han har ikke retten på
sin side.

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!

Fra : Deaster

Dato : 09-01-02 12:26

"Martin Jørgensen" <mastermind@superbruger.dk> wrote in message
> Ehhh hvis han åbner kabinettet , så smutter garantien vel også????
> Kig ligge efter om det er plomberet inden I åbner kabinettet...

Muligvis, men så er det jo heldigt at han har 2 års reklamationsret.

Fra : BOB

Dato : 09-01-02 13:22

se mit indlæg!!!!!!!!! så er i fri for at åbne skidtet

Fra : David J. V. Jensen

Dato : 09-01-02 18:43

"Deaster" skrev:

> [...]
købe
> mere. For en 2-3 år siden var det top of the pops, i dag, pffiuuui.

Et Geforce2 MX200 32mb er en del langsommere end et TNT2 Ultra. Ihvertfald
på min 900Mhz Pentium 3. Så hvis der blev reklameret med et grafikkort af
denne type (MX200), så er der ikke noget at græde over

Mvh.
David

Fra : Deaster

Dato : 09-01-02 19:16

"David J. V. Jensen" <vaagseid@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på min 900Mhz Pentium 3. Så hvis der blev reklameret med et grafikkort af
> denne type (MX200), så er der ikke noget at græde over

Hmmm, underligt selv et MX200 burde være hurtigere end et TNT2 Ultra.

Fra : Peter Pan

Dato : 09-01-02 23:15

Ihvertfald

> Hmmm, underligt selv et MX200 burde være hurtigere end et TNT2 Ultra.

Nej da! Tværtimod! Og det er ikke så svært at se hvorfor....

MX200: (std. config: 175 MHz Core, 166 MHz 64 Bits SD-Ram Memory interface)
1,3 GB/s båndbredde til rammen.
350 Mpixel/s
700 Mtexel/s

TNT2ultra (std. config: 150 MHz Core, 183 MHz 128 Bits SD-Ram Memory
interface)
2,9 GB/s båndbredde til rammen.
300 Mpixel/s
300 Mtexel/s

Og da det på disse generationer af grafikkort er rammen's båndbredde der er
flaskehalsen, vil TNT2 Ultra være hurtigst i næsten alle situationer.

Mvh
Anders

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 10-01-02 01:25

> [...]
> 350 Mpixel/s
> 700 Mtexel/s
>
> TNT2ultra (std. config: 150 MHz Core, 183 MHz 128 Bits SD-Ram Memory

Den der opgivne båndbredde er ikke korrekt da TNT" Ultra ikke har DDR ram!
Hvor har du de tal fra?

Bjørn

Fra : David J. V. Jensen

Dato : 10-01-02 02:44

"Bjørn Petersen" skrev:

> Den der opgivne båndbredde er ikke korrekt da TNT" Ultra ikke har DDR ram!
> Hvor har du de tal fra?

Jeg har endnu ikke set et Geforce2 MX200 med DDR ram.

Jeg har set MX200 med 32- og 64 mb sdram, og ingen af de to er hurtigere end
et TNT2 Ultra. Ihvertfald ikke i forhold til mit der, som førnævnt, sad i en
900 Mhz Pentium 3.

Mvh.
David

Fra : David J. V. Jensen

Dato : 10-01-02 02:39

Min 900 Mhz Pentium 3 maskine havde et TNT2 Ultra kort. Jeg stod foran en
opgradering og undersøgte derfor markedet temmeligt grundigt.

Geforce2 MX200 ER langsommere i samtlige de tests jeg læste og sammenlignede
med. Mit datagrundlag var tests i Alt Om Data og på internettet Toms
Hardware, Anandtech osv.

Et eksempel jeg umiddelbart kan hive frem, er fra Alt Om Data:

Mit TNT2 Ultra kort målte jeg til 3.595 i 3D Mark 2000.
De to testede MX200 kort nåede henholdsvis 2.598 og 2.918.

Men også spiltest i bl.a. Quake3 var til TNT2 Ultras fordel.

Mvh.
David

PS. Jeg endte med at købe et Miscrostar Geforce2 GTS Pro. Og det er
utvivlsomt hurtigere end et TNT2 Ultra

Fra : BOB

Dato : 09-01-02 10:55

For at få vist hvilket grafikkort du har i maskinen, gør følgende (uden "
"):

START - Programmer - dos-prompt - skriv "debug" - skriv "dc000:35" - tryk
"d" for at komme videre i teksten

I nogle tilfælde skal der skrives dc000:50

Fra : Michael Petersen

Dato : 09-01-02 13:18

smart

Michael

--
Who is General Failure and why is he reading my harddrive ?

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 09-01-02 15:04

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> wrote in message
> smart
>
> Michael

Enig, meget god måde at identifere det på.

Hvor læser den det fra? Er der måske en datalogisk forklaring mulig?

mvh
Lasse

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 09-01-02 15:20

skidesmart...Er det biosen på grafikkortet , som den finder??

--
Hygge
Martin

Fra : BOB

Dato : 09-01-02 17:02

Jeg ved ikke præcist hvor det er, men da metoden kan bruges uden windows
installeret, må man gå ud fra at den læser det fra bios/motherboard...

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 09-01-02 17:27

BOB wrote:

> Jeg ved ikke præcist hvor det er, men da metoden kan bruges
> uden windows installeret, må man gå ud fra at den læser det fra
> bios/motherboard...
<snip>

Der læses sandsynligvis fra den del af grafikkortets BIOS der
spejles i RAM.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 09-01-02 17:02

Jeg kan ikke få lov til at lave et ':' (Kolon).

Bjørn

Fra : Martin K

Dato : 09-01-02 17:04

Du har muligvis engelsk keyboard i DOS: Prøv evt. Shift + Æ

--
Martin K

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 10-01-02 01:26

> Du har muligvis engelsk keyboard i DOS: Prøv evt. Shift + Æ

Been there, done that!

Bjørn

Fra : Jones

Dato : 10-01-02 10:49

"Bjørn Petersen" <bjorn@kollegiegaarden.dk> skrev i en meddelelse

> Been there, done that!

Tast ALT + 58

MVH Jones

Fra : Martin K

Dato : 10-01-02 19:28

Den kendte jeg ikke - men det gør jeg nu... og så virker det oven i købet

--
Martin K

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-02 17:48

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> wrote in message
> Du har muligvis engelsk keyboard i DOS: Prøv evt. Shift + Æ

Det giver ikke kolon på min maskine...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 10-01-02 17:55

Hold Alt tasten nede og skriv 58 i tal-tastaturet - slip Alt og viola!

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 09-01-02 17:07

"Bjørn Petersen" <bjorn@kollegiegaarden.dk> skrev

> Jeg kan ikke få lov til at lave et ':' (Kolon).

Du kører nok ikke med dansk tegnsæt i Dos. Brug "Shift Ø" (eller "shift
Æ" - kan ikke lige huske det

mvh
Peter

Fra : René Hollen Pedersen

Dato : 09-01-02 23:19

Min skriver følgende når jeg kører kommandoen:
C000:0030 10 1E B9-30 35 2F 31 37 2F 30 31
....05/17/01
C000:0040 00 00 00 00 00 00 00 00-00 00 00 00 00 00 00 00
C000:0050 E9 0B 17 00 00 00 00 00-E9 11 2B E9 19 2B 50 4D
...........+..+PM
C000:0060 49 44 58 00 5B 00 00 00-00 A0 00 B0 00 B8 00 C0
IDX.[...........
C000:0070 00 5B FF 7F 4E 56 00 05-11 C8 92 E0 18 00 11 03
..[..NV..........
C000:0080 00 00 00 00 FE 07 56 09-BC 01 66 02 9E 01 12 02
.......V...f.....
C000:0090 00 01 50 00 0E 23 71 28-41 A8 9B A8 E9 AC 9E AC
...P..#q(A.......
C000:00A0 B2 AC DB 0E FE 0E C1 0E-00 01 01 00 3F 3E 37 36
.............?>76
C000:00B0 00 AC A8 3E A9

Hvordan kan man se hvilket grafikkort man har? Eller er der noget galt med
mit grafikkort/styresystem? Jeg kører med win2k.

...>.

Fra : Michael Petersen

Dato : 10-01-02 10:06

prøv at forhøje værdien. jeg skulle skrive dc000:60 før jeg fik hele navnet
på mit grafikkort

Michael

Fra : Jones

Dato : 10-01-02 10:40

> [...]

skrives dc000:50)

> Eller er der noget galt med
> mit grafikkort/styresystem? Jeg kører med win2k.

Det virker perfekt i XP, så det burde det også gøre i w2k.

MVH Jones

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 10-01-02 13:33

Jeg måtte skrive dc000:1a for at kunne se hele navnet, men fixt!
: = Alt+58
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-01-02 11:58

Kan maskinen gå på nettet ?
Så gå ind på www.nvidia.com vælg produkter og sammenlign dit nuværende kort,
med et andet, fx det du skulle have haft. Så kan du se ydelsesforskellen,
hvis der er nogen, så har du fået et forkert kort.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : David J. V. Jensen

Dato : 09-01-02 18:40

"Tage Sørensen" skrev:

> [...]
nogen
> pris på RIVA TNT2. Så ville jeg høre hvad der er bedst. Ska´ jeg brokke

Geforce2 serien er temmelig omfattende. Men med undtagelse af et Geforce2
MX200, så er TNT2 Ultra langsommere. Så hvis det er førstnævnte firmaet
reklamerede med, så har du ikke noget at være ked af.

Mvh.
David

Fra : Garfield

Dato : 09-01-02 21:28

> [...]
nogen
> pris på RIVA TNT2. Så ville jeg høre hvad der er bedst. Ska´ jeg brokke

Du er ihvertfald snydt med din kl. Den går lidt foran.

Garfield