Billigst til Barcelona?
Fra : Jesper

Dato : 08-01-02 22:10

Vi er 5 unge mennesker der skal en tur til Barcelona til Juni. Vi har en
lejlighed dernede, så vi skal finde den billigste måde at komme derned på.
En flybillet koster cirka 2000 kr pr. person retur. Men det må da kunne
gøres billigere end 10.000 kr for 5 personer.
Vi havde tænkt os at leje en bil, men det bliver dyrt, da der jo er 2100 km
til Barcelona. Og vi skal desuden heller ikke bruge bilen dernede.
Er det muligt at aftale med et biludlejningsselskab, at vi kun kører bilen
derned, og evt. kører en anden bil hjem?
Eller er der et helt andet alternativ til turen derned og hjem?
Vi skal være der i omkring to uger.

Mvh. Jesper

Fra : "

Dato : 08-01-02 22:46

"Jesper" skrev:

> Eller er der et helt andet alternativ til turen
> derned og hjem?

Tog.
- Forhør jer hos et rejsebureau (fx. www.weco.dk)

Charter.
- Checkede lige Spies, og de har rejser til Barcelona men ingen ledige
pladser i den periode. Men måske nogle af de andre charterselskaber har.

Lavprisfly.
- Go (www.go-fly.com) har ruter fra København til London, og fra London til
Barcelona.
- RyanAir har ruter fra andre byer i Danmark/Sverige til London.

Mvh, Lars

Fra : Emil Jelstrup

Dato : 09-01-02 21:57

Jesper wrote:

> [...]
> derned, og evt. kører en anden bil hjem?
> Eller er der et helt andet alternativ til turen derned og hjem?

Virhin flyver fra København via Bruxelles til Barcelona, og det er nok det
billigste, hvis I bestiller i god tid can i få en "Virin Bargain 1" billet fra
København til Barcelona for kun 723 kr. pr. pesron pr. vej.

Se mere på http://www.virgin-express.com.

//Emil Jelstrup

Fra : Jesper

Dato : 09-01-02 22:39

"Emil Jelstrup" <emj@postkasse.net> wrote in message

> [...]
fra
> København til Barcelona for kun 723 kr. pr. pesron pr. vej.

Mange tak for svarene.
Men det bliver alligevel 10.000 kr retur inklusiv flyskatter. Er der ikke
nogen der har erfaringer med at leje en bil derned, og en hjem igen? Det må
da være billigere end 10.000 kr for 5 mennesker at komme til Barcelona..

Mvh. Jesper

Fra : "

Dato : 09-01-02 23:34

"Jesper" skrev:

> Er der ikke nogen der har erfaringer med at
> leje en bil derned, og en hjem igen?

Det lyder umiddelbart endnu dyrere. Billeje 14 dage + kilometerpenge +
benzin + forsikring. Et forsigtigt gæt: 15000 kr. Dertil kommer at 5 voksne
i en bil så langt ikke er behageligt hvis ikke det er en større bil med et
ordentligt bagsæde, og mit gæt på pris er for en lille bil.

> Det må da være billigere end 10.000 kr for 5
> mennesker at komme til Barcelona..

Ikke for at tage modet fra jer, men 2000 kr per person til Barcelona og
retur i sommerperioden lyder ganske billigt.

Mvh, Lars

Fra : Bente Mouritzen

Dato : 10-01-02 10:23

snip
> [...]
> nogen der har erfaringer med at leje en bil derned, og en hjem igen? Det

> da være billigere end 10.000 kr for 5 mennesker at komme til Barcelona..

En kollega af mig havde stor succes med at leje bil for 14 dage i Flensborg
og derfra køre til Toscana - meget billigere end at leje i Danmark. Var det
en mulighed?
Hilsen Bente