Hvilket kort til at Optage fra VHS/Video8 ~
Fra : Carsten

Dato : 08-01-02 21:02

Hello world \n

Jeg har fået et Video 8 kamera i julegave (Fra mig til mig)

Ny vil jeg gerne kunne Recorde det optagede til VCD/SVCD.

Jeg kar kigget lidt rundt og fundet ud af at jeg ikke vil betale en "Bondegård" for kortet og at SW encoding til VCD faktisk er
bedre end mange af de "Billige" HW kort.

De fleste kort jeg er stødt på bruger en Brooktree Chip 878 og dedet lader til at denne chip undedrstøttes af rigtig mange apps.

Mit spørgsmål går vel egentligt på om det kan betale sig at gå efter et kort som feks Happupage WinTv-Go , ca 450 kr
eller feks et Pixelview http://www.prolink.com.tw/english/product/mmpak/playtvtheater.html
(Conexant FUSION 878A chipset (Tror Brooktree er købt af Conexant)) , til 710 kr.

Ikke at disse priser betyder noget , men mere om der er nogle som har erfaringer med enten det ene eller deet andet. Pixelview siger
de kan grabbe Mpeg2 i Realtime , men ikke i hvilken opløsning. Og måske vil jeg bare grabbe med en simpel codec , og så lave
compression med TMPGenEnc.

Har i nogle anbefalinger her ????

Carsten