RADEON8500 igen
Fra : Thorkild Sørensen

Dato : 08-01-02 18:14

Hej

Det lader ikke til at der er en eneste forhandler i Danmark som kan
levere retail udgaven af dette i nærmeste fremtid. Er der nogen som ved
noget mere præcist om hvornår vi kan forvente at se det på hylderne??

Det lader til at i hvert fald www.compumail.dk har OEM udgaven til en
billig penge 2199. De teoretiske 10 % (ifølge hardwaretidende kun max 8%
i praksis) som kortet skulle være dårligere i spil kan jeg såmænd godt
leve med, men er der nogen som ved om komponenterne også er dårligere
osv??

Hvis det er tilfældet og 2D og tv-out kvaliteten falder er der jo ikke
så meget ved det længere, for så er et GF3 TI200 nok et beddere bud.

Hilsen Thorkild

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 09-01-02 00:50

Thorkild Sørensen wrote:

> Hvis det er tilfældet og 2D og tv-out kvaliteten falder er der jo ikke
> så meget ved det længere, for så er et GF3 TI200 nok et beddere bud.

Jeg tror faktisk kvaliteten kan falde en del og den vil stadig være bedre en de fleste Geforce kort.

Mvh

Bruno

PS. Prøv med et indlæg i en international gruppe, der er sikkert nogen
som har lavet en sammenligning.

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 09-01-02 09:40

Så vidt jeg har kunnet læse mig til er det kun ATI der producerer retailkort
275/275.
Jeg mener at ATI har proklameret i en skrivelse, at årsagen til at
OEM-versioner skulle køre med 250/250 var at producenterne havde mulighed
for at spare på komponentkvaliteten (evt. langsommere ram), således at
kortene ville blive mere konkurencedygtige.

Den eneste forskel jeg har kunnet læse mig til er, at Volten er sænket på
ram og GPU.
http://www.overclockers.com/tips757/

I løbet af måneden ændrer jeg mit kort til retailversionen, idet jeg agter
at beholde mit nye kort de næste par år, og derfor vil have det hele med.
Har skrevet sammen med personen fra ovenstående artikel, som mener at der er
basis for en ændring, idet jeg stort set på nuværende tidspunkt kører med
retail hastighed -dog overclocket.

Mht. grafisk kvalitet er der ingen ændringer på retail og oem-versionerne.

Du kan snuse rundt på dette link: http://www.rage3d.com/

Med venlig hilsen

Flemming M. Hansen
Kbh. NV.