"Tallerkner" med låg
Fra : Puk

Dato : 08-01-02 18:20

Hej alle sammen

Jeg er ikke helt sikker på, at dette er den rette gruppe, da mit
spørgsmål mere drejer sig om en service end selve maden. Men
here it goes....

Jeg er stor forbruger af tortillas. De kan bruges til mange
lækre ting. Nogle af de retter jeg går og laver til mig selv,
ville jeg egentlig også gerne servere, når jeg skal have gæster.
Men her er tortillas et "problem". De holder sig jo ikke varme
særlig længe, hvis de blot lægges på en tallerken, og når nu man
har gæster, så er det ikke sjov at piske frem og tilbage mellem
køkken og spisebord.

På Rosie McGees i København har jeg flere gange spist og fået
fajitas (de er helt forrygende og kan kun anbefales). Her
serveres de tilhørende tortillas i en lille rund form med et
tilhørende låg. Materialet føles lidt som en slags plast. Det
smarte er at man får sin egen lille form. Man tager en tortilla
op og vender så låget på hovedet og bruger formen som tallerken,
hvor man så selv samler sin fajita. Død smart og tortilla'erne
holder sig varme. Det er jo ikke alle som er lige vilde med alt
hvad der traditionelt hører sig til i en fajita og noget af
fornøjelsen er netop også at lave sin fajita selv.

Er der nogen som kender til disse forme og eventuelt ved, hvor de
kan anskaffes? Jeg aner ikke om de har et navn så de er svære at
søge efter på nettet. Jeg har kigget meget efter dem i diverse
forretninger, hvor man sælger service, men er aldrig stødt på
dem.

Mange hilsner
Puk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 08-01-02 23:21

Puk <powder@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> søge efter på nettet. Jeg har kigget meget efter dem i diverse
> forretninger, hvor man sælger service, men er aldrig stødt på

Hvorfor ringer du ikke bare til Rosie McGees og spørger ? Umiddelbart
ville jeg foreslå Metro.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Puk

Dato : 09-01-02 18:00

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en
meddelelse news:1f5psth.1ifyt5q12m9bpkN%jesper@gylling.net...

> Hvorfor ringer du ikke bare til Rosie McGees og spørger ?
Umiddelbart
> ville jeg foreslå Metro.

Jeg havde nu også tænkt mig at ringe og spørge, hvis ikke der var
nogle som havde nogen ideer. Tanken med at skrive her var
egentlig også, at det jo kunne være at andre havde samme
forkærlighed for tortillas som jeg selv har og måske har fundet
en anden løsning, som de kunne anbefale.

Metro lyder da som et bud *S*.

Mange hilsner
Puk

Fra : Mark Beaumont

Dato : 09-01-02 18:34

"Puk" <powder@worldonline.dk> skrev
> Metro lyder da som et bud *S*.

Umiddelbart vil jeg tro at Bent Brandt a/s, er et bedre
bud når du søger efter service og køkkenudstyr.
Desværre har de ikke et komplet katalog på deres
site (http://www.bentbrandt.dk)

Vh Mark

Fra : Kim Christensen

Dato : 09-01-02 22:13

Mark Beaumont skriver:

Eller Ken Storkøkken http://www.kenstorkoekken.dk

Fra : Heidi

Dato : 09-01-02 22:41

"Kim Christensen" <kchr@int.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3C3CB257.B9A9F3E6@int.tele.dk...

> Mark Beaumont skriver:

> Eller Ken Storkøkken http://www.kenstorkoekken.dk

.... som ifølge deres salgsbetingelser ikke sælger til private...

--
Mvh. Heidi
http://www.hct.hjem.wanadoo.dk