[DVD] Memento - det mystiske valg....
Fra : KNL DtP

Dato : 08-01-02 16:45

Hejsa!

For efterhånden et par måneder siden nød jeg i biografens mørke denne film i
fulde drag, så mon ikke det er ved at være tid til at få den hjem i
samlingen...

.... men her opstår det store problem, for hvilken version skal man dog
vælge...:

R2 - udgivet af Egmont = skodudgave uden noget ekstramateriale (!!)
R2 UK = udkommer 14. januar 2002 - en del ekstra materiale
R1 US = ligeledes en del ekstra - har fået 10-4 points i billede/lyd på
dvdfile - men extra hang vist list
R1 Canada = har intet eksta udover Easter Egg, hvor man kan se filmen
"rigtige" (kronologisk-rækkefølge)

Jeg kan ikke rigtigt se, hvilken version der er den bedste - nogen der har
overblikket / anbefalinger på hånden?

Sammenligning 1
<http://www.bytesandbobs.com/dvdcompare/comparison.asp?T=1268>
Sammenligning 2
<http://www.dvdcompare.org.uk/comparisons/film_results_page.php?fid=999>

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 08-01-02 18:31

Hejsa
Jeg købte den hos FE, og blevet noget skuffet da det viste sig at være den
canadiske udgave, hvor der kun var easter egg på. Skuffende, jeg kunne godt
havde tænkt mig en hel del ekstra features til netop denne film
hygge
Nicolai

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-01-02 18:51

Nicolai Zoffmann Heiredal skrev:

> Jeg købte den hos FE, og blevet noget skuffet da det viste sig
> at være den canadiske udgave, hvor der kun var easter egg på.

Okay. Jeg ville ti gange hellere have den canadiske udgave, hvor der er
mulighed for at se filmen i kronologisk orden. Sådan er vi jo så
forskellige.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Jakob Madsen

Dato : 08-01-02 18:56

> Okay. Jeg ville ti gange hellere have den canadiske udgave, hvor der er
> mulighed for at se filmen i kronologisk orden. Sådan er vi jo så
> forskellige.

Det skulle man også kunne på R2 UK!

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-01-02 19:09

Jakob Madsen skrev:

> Det skulle man også kunne på R2 UK!

Er I sikre? Så er valget jo klart (indtil vi hører mere om Special
Edition-skiven). Men hvor får man så R2 UK-versionen henne, hvis Future
Entertainments er den canadiske?

Fra : KNL DtP

Dato : 08-01-02 19:38

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

>Men hvor får man så R2 UK-versionen henne, hvis Future
> Entertainments er den canadiske?

Bensons World eller Black Star

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 08-01-02 19:53

> [...]
> Okay. Jeg ville ti gange hellere have den canadiske udgave, hvor der er
> mulighed for at se filmen i kronologisk orden. Sådan er vi jo så

Jo, men det var noget jeg havde tænkt mig at programmere min afspiller til
at gøre (faktisk faldt tanken mig ind ca 15 minutter efter jeg forlod
biografsalen), derfor havde jeg slet ikke tænkt over at det ville være en
ekstra feature
Nicolai

Fra : Jens Thomsen

Dato : 08-01-02 23:27

"Nicolai Zoffmann Heiredal" <heiredal@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at gøre (faktisk faldt tanken mig ind ca 15 minutter efter jeg forlod
> biografsalen), derfor havde jeg slet ikke tænkt over at det ville være en

Jeg har den ikke, men jeg mindes at have læst, at det som sådan heller ikke
er en rigtig feature på den canadiske udgave. Det er ikke bare en knap, man
trykker på, som så sætter filmen igang i omvendt rækkefølge, men mere en
programmeringsfunktion, hvor man skal ind og trykke videre efter hvert
afsnit.

Men måske nogen med den canadiske disc kan uddybe?

Jeg læste i øvrigt på dvdforums idag, at der går rygter om en amerikansk
Memento SE i andet kvartal.

MVH
Jens

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-01-02 23:37

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk>
> Men måske nogen med den canadiske disc kan uddybe?

Sådan som f.eks. Joakim Lauridsen gjorde det for nogle timer
siden ?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jens Thomsen

Dato : 09-01-02 00:13

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en meddelelse
> "Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk>
>
> Sådan som f.eks. Joakim Lauridsen gjorde det for nogle timer
> siden ?

PIS! Det er straffen for at smide ham ned i filtret til Bo Warming. Oh,
well...

MVH
Jens

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 09-01-02 00:33

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse
> PIS! Det er straffen for at smide ham ned i filtret til Bo Warming. Oh,
> well...

Og så kan du heller ikke se at jeg fandt en kort notits angående den Special
Edition på www.dvdshrine.com (scroll lidt ned). De meddeler at den skulle
komme den 2. april, og komme til at koste $24.95. Desværre skriver de ikke
mere end det, og nævner ikke noget om indholdet

Joakim

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 08-01-02 20:11

> Okay. Jeg ville ti gange hellere have den canadiske udgave, hvor der er
> mulighed for at se filmen i kronologisk orden. Sådan er vi jo så
> forskellige.

Jeg er godt tilfreds med min canadiske (indtil en evt. SE) men erg vil lige
gøre opmærksom på at muligheden for at se filmen kronologisk indebære at man
kommer tilbage til menuen efter hvert chapterstop, og så skal vælge det
næste kapitel manuelt. Lidt irriterende, men man skal i det mindste ikke
selv finde ud af hvilken rækkefølge filmen passer samen i.

Joakim

Fra : John Henrik Welle

Dato : 09-01-02 12:00

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i melding
> [...]
> dvdfile - men extra hang vist list
> R1 Canada = har intet eksta udover Easter Egg, hvor man kan se filmen

Er det noen som vet om R2 UK utgivelsen er tekstet?

jh

Fra : Ole Kofoed

Dato : 13-01-02 16:14

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> dvdfile - men extra hang vist list
> R1 Canada = har intet eksta udover Easter Egg, hvor man kan se filmen

Tilføj den regionsfrie udgivelse fra HongKong, nul extras, widescreen
(ikke anamorphic) + gode engelske tekster. Jeg har lige set den og
billede/lyd er OK. Ikke den bedste version der er ude, men den er billig
(ca. 100 kr. fra HongKong).

Mvh.

Ole