JTextField, TableCell, focus/start edit
Fra : Morten Rasmussen

Dato : 08-01-02 16:44

Hej

Jeg har lavet et nummerfelt som 'extender' fra JTextField, dette felt bruges
i en 'editor' som er tilknyttet til nogle bestemte celler i en tabel.

Vedr. mit 'nummerfelt':
Jeg ønsker at disse cellers editor fungerer lidt som windows; fx. har jer på
mit nummerfelt implementet 'FocusListener' og i 'focusGaint' tilføjet
'this.selectAll()', hvilket medfører at cellens indhold markeres op når man
dobbeltklikker på en celle!

Hvordan fanges en event hvor jeg kan slettes cellens (JTextField) indhold
når man begynder at taste noget nyt? (Ligesom i Excel). Jeg har ikke kunnet
fange nogle events; focusGained,focusLost,keyTyped,keyPressed samt
keyReleased aktiveres kun hvis jeg skifter celle vha. musen, - hvis jeg med
piltasterne flytter til en ny celle og begynder at taste indholdet med det
samme fanges ovenstående events ikke!

På forhånd tak hvis nogle kan hjælpe! Mangled jeg mon at implementere en 6.
event?

Mvh. Morten

Fra : Kresten P. Vester

Dato : 10-01-02 19:15

Har du tilføjer en lisener til dit udvidede JTextField?
F.eks. en actionListener - eller hvis der findes en sådan: en
focusListener....?

Fra : Morten Rasmussen

Dato : 11-01-02 08:36

Ja en focusListener; det virker jo også fint når jeg bruger musen!