Epson 680
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 08-01-02 16:29

Jeg har en epson 680 inkjetprinter under OSX. OSX's printcenter finder den
under USB, men jeg synes den burde være under epson usb - kategorien. Der
finder OSX den ikke. Jeg kan ikke indstille printeren til forskellige ting
via printcenter eller fra programmerne, så den kører bare med
standard-indstillingen. Er det ikke en fejl?

Skal jeg prøve at fjerne alle filer om printere igen? (og kan man det? Hehe)

Andet lille spørgsmål: Det irriterer mig voldsomt, at finder vinduet har en
så lille størrelse, når man åbner et. Det første jeg skal hver gang er at
resize det, men jeg vil jo heller ikke have fuld skærm hver gang. Og nej,
jeg kan ikke lade være med at lukke det - jeg kommer til det konstant. Kan
man sætte en default et eller andet sted?

Mvh. Poul

Fra : Karl Antz

Dato : 08-01-02 16:59

Poul Skovmand Thingholm <skovmand@mac.com> wrote:

> [...]
> jeg kan ikke lade være med at lukke det - jeg kommer til det konstant. Kan
> man sætte en default et eller andet sted?

Åbn et ensomt nyt Finder-vindue. Sæt den på den størrelse du gerne vil
have det. Luk det igen. Og bøj dig tre gange mod Stevieboy og nej med
hovedet.

Det næste Finder-vindue burde åbne sig i samme størrelse.

I nødstilfælde kan du osse undlade bøjningerne mod vest

gilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 08-01-02 18:59

On 08/01/2002 16:59, in article 1f5pb4i.gc7qrpaa43cyN%karlantz@isa.dknet.dk,
"Karl Antz" <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> Åbn et ensomt nyt Finder-vindue.

Det gør jeg

> Sæt den på den størrelse du gerne vil have det.
Yes
> Luk det igen.
Tjek
> Og bøj dig tre gange mod Stevieboy og nej med
> hovedet.
Hmm, ok så da

> Det næste Finder-vindue burde åbne sig i samme størrelse.

Nej, desværre. Men hvis det var en løsning, så ville jeg måske have opdaget
det selv... Jeg lukker jo netop finder, laver lidt og åbner så finder igen.
Finder åbner konsekvent et vindue, der viser 2 en halv kolonne med anslået
250 pixel høj.

> I nødstilfælde kan du osse undlade bøjningerne mod vest
Arh, det er ok med de bøjninger. Vi er sgu sådan lidt livløse, os danskere

> gilsen ka'l

Mvh. Poul

Fra : Karl Antz

Dato : 08-01-02 19:13

> [...]
> Finder åbner konsekvent et vindue, der viser 2 en halv kolonne med anslået

Jeg har lige prøvet det af igen - og igen - og igen (bare for en
sikkerheds skyld): jeg åbner et Finder-vindue på det tomme skrivebord
(sådan at forstå at der ikke er noget Finder-vindue ellers åbent),
trækker det til den størrelse jeg ønsker og lukker det _straks_ (altså
uden at gøre nogetsomhelst. Næste Finder-vindue åbner i samme
størrelse som det vindue jeg lige har lukket.

Jeg tror det er vigtigt at du netop _ikke_ laver andet i vinduet end at
ændre dets størrelse, og at du ikke laver noget somhelst mellem det at
lukke det korrekt indstillede vindue og det at straks at åbne et nyt
vindue.

Det virker hvergang hos mig ...

Hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 08-01-02 20:02

On 08/01/2002 19:12, in article
1f5ph4n.1pi5cx11gl3wzmN%karlantz@isa.dknet.dk, "Karl Antz"
<karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> [...]
> ændre dets størrelse, og at du ikke laver noget somhelst mellem det at
> lukke det korrekt indstillede vindue og det at straks at åbne et nyt

Så prøvede jeg igen pga. din stædighed. Det virkede ikke. Men så igen da. Og
så! Viola! Den gør det, og når jeg beder om et nyt vindue er det magen til!
Hurra! Tak for din stædighed.

Mvh. Poul

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 08-01-02 19:10

On 08/01/2002 16:29, in article B860CECF.1061%skovmand@mac.com, "Poul
Skovmand Thingholm" <skovmand@mac.com> wrote:

> Jeg har en epson 680 inkjetprinter under OSX. OSX's printcenter finder den
> Bla bla

Undskyld, rødme rødme...
Jeg er åbenbart så forvent mht. apple, at jeg glemmer producenternes egne
sider. Der er jeg i gang med en driver. Jeg gik vist lidt i panik efter at
have downloadet over 50 Mb printerdrivere og den ikke fandt min printer
under epson inkjet-kategorien.
Undskyld igen!

Poul

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 09-01-02 07:58

On 08/01/2002 19:10, in article B860F489.1092%skovmand@mac.com, "Poul
> [...]

> have downloadet over 50 Mb printerdrivere og den ikke fandt min printer

Og så er den installeret - samme resultat. Godt for apple! De klarede
alligevel alting for mig. Skidt for mig - jeg kan ikke konfigurere min
printer.
Der må være en del, der har erfaringer med stylus color 680 og OSX derude?!
Hjælp!

Poul