Hvilken producent af grafikkort er bedst?
Fra : Thomas Povlsen

Dato : 08-01-02 14:17

Jeg har et ASUS A7V133 bundkort, og vil nu ud og købe et GF3 Ti200 64Mb, men
kan ikke rigtig finde ud af hvilket mærke jeg skal/bør vælge. Jeg havde
først set på ASUS da jeg har gode erfaringer med deres GF2 GTS, efter et par
overvejelser syntes jeg at Palit Daytona GF 3 var et bedre tilbud
prismæssigt. Men nu ser jeg så her i gruppen at der er nogle der har
problemer dette kort og VIA-chipsettet!!

Hm.....hvad skal det være?

/Thomas

Fra : Deaster

Dato : 08-01-02 14:41

--
"Thomas Povlsen" <thpovlsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> prismæssigt. Men nu ser jeg så her i gruppen at der er nogle der har
> problemer dette kort og VIA-chipsettet!!

Jeg kan lige give info tilbage i eftermiddag, når jeg får samlet min Soltek
MB, XP1600 og et Palit GF3 om det virker. Det er kun de "gamle" versioner af
Palit som giver problemer så jeg håber.

Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig
selv og ikke Microsoft.
Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk

Fra : Deaster

Dato : 08-01-02 20:33

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Soltek
> MB, XP1600 og et Palit GF3 om det virker. Det er kun de "gamle" versioner

Og den kommer så her: Efter lige at have skubbet mit gfx kort ekstra hårdt
ned i agp soklen kørte den simpelthen snorlig, og W2K install kørte også
perfekt.
Køleren til Xp'en er en Termaltake Silent Viking, og jeg må indrømme at den
ikke siger meget, selvom jeg godt nok havde min tvivl da jeg så størrelsen
på blæseren. Temp. bliver max. 45 grader selv efter 3 3Dmark 2001 i træk.

Der har ingen som helst problemer være med Palit GF3 kortet og mit Via
KT266a chipset, det er helt stabilt.

Med hensyn til benchmark, hjalp da jeg skiftede fra den medfølgende 12.90
driver hvor jeg fik 4486 i 3DMark, til driver 23.11 som jeg fik 6478 i
3DMark, fuldstændigt vanvittigt at en driver kan SÅ stor forskel.

Nå men nu må jeg hellere i gang med at clocke kort og processor.

Fra : Prost

Dato : 08-01-02 15:04

"Thomas Povlsen" <thpovlsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> prismæssigt. Men nu ser jeg så her i gruppen at der er nogle der har
> problemer dette kort og VIA-chipsettet!!

Jeg var en af dem som havde problemer, da jeg havde fået et gammelt kort.
Den sending som er kommet efter den 18.12.01 skulle være oki doki !

Men jeg sendte det tilbage efter at have rodet med det et par dages tid
smuttede ud og købte et Hercules Prophet III T200 som jeg er glad for
det spiller lækkert ingen problemer heller med at få det til at køre i
WinXP
Det er selvfølgelig også en pæn slat dyrere :-/

ASUS A7V266-E
AMD 1700+
Alpha 8045
Papst
256 mb DDR RAM Kingston

/Rune

Fra : Thomas Povlsen

Dato : 08-01-02 15:18

Hvilke kort larmer mindst?

/Thomas

Fra : Prost

Dato : 08-01-02 15:34

> Hvilke kort larmer mindst?
>
> /Thomas

Jeg vil sige de larmer lige meget, ihvertfald ikke sådan, en hold da op
foreskel...

Fra : Thomas Povlsen

Dato : 08-01-02 15:23

Og hvilken prod. har den bedste tv-out?

Fra : Michael Petersen

Dato : 08-01-02 16:41

Det bedste TV-out jeg har set sad på et Hercules KyroII kort

Michael

--
Who is General Failure and why is he reading my harddrive ?