ordlyd i stævning
Fra : Henrik Andersen

Dato : 08-01-02 12:15

Hejsa

Jeg undrer mig lidt over ordlyden i en stævning fra Antipiratgruppen.

Nogen der kan forklare hvad følgende sætning dækker over, eller betyder på
almindeligt dansk:

"Jeg skal venligst anmode dem over for retten at frafalde kald og varsel"

Venlig Hilsen
Henrik Andersen

Fra : Peter G C

Dato : 08-01-02 17:45

"Henrik Andersen" <henry@mail.ikasths.dk> wrote in message

[klip]

> Nogen der kan forklare hvad følgende sætning dækker over, eller betyder på
> almindeligt dansk:
>
> "Jeg skal venligst anmode dem over for retten at frafalde kald og varsel"

Hvis man i en retssag er repræsenteret ved en advokat frafalder advokaten
som regel kald og varsel som du skriver ovenfor.

Det betyder, at advokaten og retten ikke skal følge de formelle regler om at
få forkyndt processuelle meddelelse på de måder, som dette er foreskrevet i
Retsplejeloven. I stedet sendes brevene direkte til advokaten.

Hvis du er blevet stævnet i en retssag, skal jeg på det kraftigste opfordre
dig til at hyre en advokat. Alt andet er dumt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Henrik Andersen

Dato : 08-01-02 18:31

Hej Peter

Jeg skal takke for dit svar - det er ikke mig selv der er stævnet, men en
god kammerat som har advokat på sagen - han havde bare selv siddet og læst
den stævning igennem som advokaten havde sendt ham og undrede sig lidt over
det lidt formelle sprog:)

Nu må vi så se om han klarer den, men tak for svaret..

VH
-Henrik

Fra : Christian Andersen

Dato : 09-01-02 11:45

Hold os endelig underrette om sagen, vi følger dem nok alligevel på afstand,
men giv lyd.

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 09-01-02 22:38

Lad os endelig vide hvordan det går!