Mac - pc forbindelse
Fra : Lars Hansen

Dato : 08-01-02 01:10

Jeg skal have min Mac og min pc til at arbejde bedre sammen.

Er der en simpel metode til at de kan se hinanden? Evt. bare at mac kunne
skrive på pc HD eller omvendt.
Er der et program der kan hjælpe her?

Håber i vil dele af jeres erfaringer!

--

med venlig hilsen

Lars Hansen
Køge
"erare humanum est, perseverare diabolicum"
(det er menneskeligt at fejle, næste gang er du fyret)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-01-02 01:31

Lars Hansen <q@hansen-it.dk> wrote:

> Jeg skal have min Mac og min pc til at arbejde bedre sammen.
>
> Er der en simpel metode til at de kan se hinanden? Evt. bare at mac kunne
> skrive på pc HD eller omvendt.
> Er der et program der kan hjælpe her?

En ftp eller web server. Både Mac OS 8/9 og Win +98 har indbygget
webserver, download filer med din browser.

HVis du vil fil dele med delete mappe på skrive bordet skal du hive
penge pungen frem investere i Dave Doubletalk eller PC-macLAN (på
PC'en), med mindre du har Mac OS X.

Mac OS X har indbygget smb klient (forbindelse til windows shares) i
finder: GO -> Connect to server...

Mac OS X har dog ikke en indbygget smb server, men SAMBA som også kendes
fra PC er gratis og kan installeres på 5 minutter. Administration
fortages fra din browser (både lokalt og remote) eller med et
tredieparts GUI-program.

<icq:131382336>