iPhoto - flytte rundt på billeder
Fra : MacMan

Dato : 07-01-02 23:28

Hejsa,

Det nye iPhoto er altså totalt lækkert, det er overdejligt at få styr på sit
hav af billeder
Men... når man flytter billeder mellem albums så bliver de dubleret istedet
for blot flyttet - er der en måde at undgå dette på?

Der må da sidde nogle eksperter derude, den har jo været tilgængelig i flere
timer

- Morten

Fra : macsteen

Dato : 07-01-02 23:53

in article B85FDF6B.12524%nospam@nospam.com, MacMan at nospam@nospam.com
wrote on 07.01.2002 23:27:

> [...]
> for blot flyttet - er der en måde at undgå dette på?
>
> Der må da sidde nogle eksperter derude, den har jo været tilgængelig i flere

Billederne ligger ikke fysisk i album. Albums indeholder kun referencer til
billeder som ligger i Photo Library.
Albums kan sammenlignes med playlists i iTunes. Her bliver emner også
"kopieret" når de trækkes fra en playlist til en anden.
Jeg vil tro at man tænker at det skal være muligt at kopiere fra et album
til et andet - i stedet for at skulle gå i Library og finde emne igen - men
at man naturligvis ikke vil have et album ødelagt.
Man kunne så ønske sig at det var muligt ved f.ex. at holde cmd-tast nede -
sådan som det fungerer i Finder - men det har de så ikke syntes var smart.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-01-02 00:20

MacMan <nospam@nospam.com> wrote:

> Der må da sidde nogle eksperter derude, den har jo været tilgængelig i flere
> timer

vi arbejder på det, jeg havde den instaleret 3 minutter efter keynoten -
og leger stadig...

<icq:131382336>

Fra : Franz Berliner

Dato : 08-01-02 21:17

> vi arbejder på det, jeg havde den instaleret 3 minutter efter keynoten -
> og leger stadig...

Har du så fundet ud af om man kan sortere billeder efter navn istedet
for roll og time?

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-01-02 21:40

Franz Berliner <mimer@iname.com> wrote:

> Har du så fundet ud af om man kan sortere billeder efter navn istedet
> for roll og time?

ikke i library, såvidt jeg kan se

<icq:131382336>

Fra : Franz Berliner

Dato : 08-01-02 22:27

> ikke i library, såvidt jeg kan se

Det kunne ellers være smart i forhold til de billeder man allerede har
hentet ind på harddisken. Måske en iPhoto 2 feature...

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Jakob

Dato : 08-01-02 21:57

Kan man omdøbe filmrullerne så de ikke bare hedder f. eks. "Roll 2"?

hilsen Jakob