Udlejning af værelse
Fra : Mobilfix

Dato : 07-01-02 21:53

Hvis jeg udlejer et værelse i min bolig til min datter,bliver jeg så
beskattet af denne indtægt,eller er der et max beløb som er skattefrit ?
Hilsen Eva Cederholm

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 07-01-02 21:57

In article <a1d1rs$244o$1@news.cybercity.dk>,
Mobilfix claimed the following:
> Hvis jeg udlejer et værelse i min bolig til min datter,bliver jeg så
> beskattet af denne indtægt,eller er der et max beløb som er skattefrit ?

Hvis du bor i en lejlighed, er 4/3% af den offentlige vurdering skattefri.

Dvs. hvis din lejlighed er vurderet til 1 million, ser regnestykket
således ud:

1000000*4/3/100 = 13333,33

Du kan således have godt 13000 i skattefri lejeindtægt, alt derover indgår
som en post i din personlige indkomst.

--
Anders Vind Ebbesen
Consultant in transitioning innovative relationships

Fra : Mobilfix

Dato : 07-01-02 22:24

Tak for et hurtigt svar.

Er der evt. et sted jeg kan finde reglerne ?
Hilsen Eva Cederholm