Programmering af spil
Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 07-01-02 20:43

Efter en masse tung database og api programmering - tænkte jeg at jeg ville
prøve at snuse lidt til en anden genre.

Jeg kunne godt tænke mig at lave nogle spil, bare starte i det små - og
derefter bygge på, evt. starte med et "sænkeslagskibe" - agtig noget.

Jeg har kigget på nettet, men har ikke rigtig kunne finde noget kræs.

Nogen der har foreslag til hjemmesider eller bøger ?

Ulrik Vadstrup

Fra : René Jensen

Dato : 08-01-02 00:46

Ulrik Vadstrup wrote:

> [...]
>
> Jeg har kigget på nettet, men har ikke rigtig kunne finde noget kræs.
>
> Nogen der har foreslag til hjemmesider eller bøger ?

Mange moderne spil benytter sig i dag af OpenGL, så jeg ville foreslå
dig at søge på www.amazon.com for at finde bøger omkring emnet, der
skulle være en del brugelige bøger, og starte der. Og ja, sårh findes
der også websites med OpenGL programmering i Delphi (kan ikke lige huske
nogle), og hvis du har bare en smule indsigt i C/C++ sproget, så skulle
mange af eksemplerne fra bøgerne være lette at oversætte -- såfremt du
stadigt ønsker at programmere i Delphi.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"