Steve Jobs...
Fra : Ronty

Dato : 07-01-02 20:44

Citat fra et tidligere indlæg:

> Lad os nu slappe af, læne os tilbage og se et herligt 2,5 timers
> Steve-Show - når det er bedst!

Når det er bedst - ha! Steve Jobs plaprede om løst ral i halvanden time
(nævnte "Digital Hub" 2 milliarder gange), for dernæst at tage røven på
alle proffessionelle brugere.

Lad os sammenligne maskiner et kort øjeblik:

Power Mac G4 iMac (Topmodel)
Pris: 27'487.5 1800$ (~19-20k kr her)
Processor: 867MHz G4 800MHz G4
Ram: 128Mb ditto + 128Mb
HD: 60GB ditto
Drev: Superdrive ditto
Grafikkort: Nvidia IIMX ditto
Modem: 56Kbit ditto
Skærm: Nej 1024X768 15" _fed_ TFT

Så du betaler lige 7-8000,- ekstra for at kunne køre opløsninger over
1024X768, og så tager vi lige 128mb klods fra og beder dig aflevere
fladskærmen ved kasse 1. Til gengæld har du plads til at sætte det
ekstra videoredigeringskort i, vi lige har gjort overflødigt med vores
nye software...

Hvad gik der galt? Jeg spørger og svarer selv: Der skete ikke en
hujende fis med PowerMac'en (jeg bander ikke da der kunne være børn til
stede . Enten kommer Apple med en opdatering af PowerMac'erne inden
_kort_ tid, eller også vil der være en masse folk med en pænt bitter
smag i munden...

At der ikke var nogen nyheder om opdateringsprogrammet af OS X, ingen
nye PowerBooks, og intet nyt om Photoshop (ikke Apples skyld, men derfor
behøvede SJ ikke at trampe i det ved at vælge "Preview" som ekstern
editor i iPhoto).

Bestemt er den nye iMac et nyt design, men jeg kan ikke få mig selv til
at kalde den pæn mere. Den så sjov ud på de første billeder, men det er
vist også det. Jeg kan forestille mig den er fed i brug, med så mange
muligheder for indstilling af skærmen. Men PowerMac'erne er (med
undtagelse af MP'eren) blevet efterladt i støvet af en
"hjemme"-computer. Ny G4 - be' om Steve

Med venlig hilsen

Simon T <- Jer er dog ikke er bitter

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 07-01-02 21:10

Ronty <ronty@samfundsnasser.dk> wrote:

> Simon T <- Jer er dog ikke er bitter

Ha! Og det skulle jeg (vi?) tro? ;)

--
mojn, Jesper

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-01-02 21:43

Ronty <ronty@samfundsnasser.dk> wrote:

> Når det er bedst - ha! Steve Jobs plaprede om løst ral i halvanden time
> (nævnte "Digital Hub" 2 milliarder gange), for dernæst at tage røven på
> alle proffessionelle brugere.

Klap lige hesten. Det var en helt fantastisk keynote, med nogle
enormt spændende nyheder på både soft- og hardwaresiden. Det er bare
ærgerligt, at der ikke skete noget med de to produkter du lige bruger.
Til gengæld var der store nyheder for folk som mig. Du kan da ikke
forvente, at Apple opdaterer alle deres produktlinier hver gang. Nu har
jeg siddet og været skuffet over den manglende nye iMac ved de sidst
mange keynotes, mens de professionelle som dig har kunnet klappe i deres
små hænder. Ja, det vil sige, der er jo nogle, der altid er utilfredse.
Næste gang er det jeres tur til at juble, når I får G5 processor og
kryder GHz-grænsen. Til den tid er der næppe nogen ny iBook eller iMac
til os hjemmebrugere.
I øvrigt er visionen om det digitale hub fantastisk. Tænk, at
der er mennesker bag Mac, som har visioner. Og hør Jonathan Ive fortælle
om idéerne bag den nye iMac. Hvor mange visioner har Compaq eller Dell?
Hvilke idéer er der bag deres design? Det skal bare se lidt smart ud, så
det kan sælge.
Henrik Münster
Esbjerg