K1200RS
Fra : albert

Dato : 07-01-02 18:51

Er der nogen der har hørt på afgifter på en sådan sag ?

mvh Albert
CBR1K

Fra : Armand

Dato : 07-01-02 21:32

albert <albert@albertsmc.dk> skrev i en
> Er der nogen der har hørt på afgifter på en sådan sag ?

Afgiftsopgivelser for de enkelte der måtte udtale sig vil være såvel
individuelle, som sandsynligvis forældede (vi har lige passeret
nytår!!), hvorfor jeg istedet vil femkomme med følgende standardsvar:

- Hvis den allerede er købt:
T&S vil have ca. 60% af det for tiden værende brugtprisleje i depositum.
Alt efter standen af modellen, skal du højest regne med at kunne få
nogle tusinde af dette tilbage efter vurdering!
Men ér den allerede købt, er det jo kun at forespørge hos T&S!

- Hvis du derimod påtænker at købe:
Brug: "1/3 af det danske brugtprisleje", som grænse under gennemlæsning
af udenlandske annoncer. Kun derved kan du, uden forud-forespørgsel hos
T&S, sikre dig at der ikke går underskud i handelen!

--
Armand.

Fra : albert

Dato : 07-01-02 22:21

Ja ja ja, tak for de velmenende ord, men jeg har været igennem møllen før

K1200'eren går i dk til stærkt svingende priser - og i et lille styktal -
hvilket betyder, at det kan være ret svært at danne sig et indtryk
af handelsprisen.
Samme problem må t&s vel have, og var der nu en der havde prøvet
gav det da et fingerpeg..

mvh Albert
CBR1000 - importeret og registreret i DK 2001

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 08-01-02 00:01

> [...]
> af handelsprisen.
> Samme problem må t&s vel have, og var der nu en der havde prøvet

Har ca. samme problem med min Ducati 748.
Har fået at vide T&S at de ligger sig efter de højste priser for at være
sikker på at "få" nok penge hjem.

Dan
Ducati 748

Fra : albert

Dato : 08-01-02 00:39

> Har ca. samme problem med min Ducati 748.
> Har fået at vide T&S at de ligger sig efter de højste priser for at være
> sikker på at "få" nok penge hjem.

Hurrraa Det er ligeså opmuntrende at læse, som da der i
søndagsavisen stod at staten nu tjener 100mill årligt på
automatisk fartkontrol ...

mvh Albert - der 7-9-13 aldrig har fået en fartbøde...

Fra : albert

Dato : 08-01-02 10:54

> Er der nogen der har hørt på afgifter på en sådan sag ?

nå spændingen udløses hermed :
En mail til en tysker efter et stelnr - et ring til T&S og :

97 : afgift 100.120
"regn med at går lige under de 100 i den endeligt"

Så det var prisen = Det kan godt betale sig at importere...

mvh Albert
CBR1K som er en ganske dejlig maskine
Ønsker sig en K12 som er en rigtig dejlig maskine

Fra : Carsten

Dato : 08-01-02 16:35

> 97 : afgift 100.120
> "regn med at går lige under de 100 i den endeligt"
>
> Så det var prisen = Det kan godt betale sig at importere...

Hmmm, er der noget jeg har overset ???

Pris for typisk 1997 K1200RS'er = 15-18K DEM, eller
omkring 60-75K dkr. Afgift +100K = 160-175K dkr.
Det er ca. hvad de går for herhjemme - right ?

Carsten

Fra : albert

Dato : 08-01-02 16:44

okay så kigger vi ikke samme sted. Dem jeg har fundet lå 45-55K = ca. 150k
på plader

Den billigste jeg har det i dk var 150k...

Fra : albert

Dato : 08-01-02 17:01

nåh ja - så gør det jo heller ikke noget at man kan slippe
for en skak-ternet mc. Farvevalget i DK er vist temmeligt
begrænset iforhold til vores naboland...

Fra : Armand

Dato : 08-01-02 16:38

> nå spændingen udløses hermed :
> En mail til en tysker efter et stelnr - et ring til T&S og :
> 97 : afgift 100.120
> "regn med at går lige under de 100 i den endeligt"

Telefonisk???

--
Armand.

Fra : albert

Dato : 08-01-02 18:05

> Telefonisk???

Jep - har konstateret, at der er meget stor forskel på
serviceniveauet ved de forskellige kontorer...
Han sagde forøvrigt også, at rundende den 5år inden
jeg betalte, var det "godt for mig".. + at en politi
cykel var væsentligt billigere i afgift (nej tak!!)
fik dog ikke nogle tal ...

mvh Albert

Fra : peterl

Dato : 09-01-02 11:16

Kan vi ikke lige få oplyst hvilket nummer du ringede til?

-PeterL

---

Fra : albert

Dato : 09-01-02 14:18

T&S Horsens (kan ikke huske nr, men horsens komm. har 76292929 og de kender
det da..)

Fra : Armand

Dato : 09-01-02 19:24

> T&S Horsens (kan ikke huske nr, men horsens komm. har 76292929 og
> de kender det da..)

Alle Told regions-konterernes adresser/tlf er at finde på T&S'
hjemmeside:
www.toldskat.dk !

--
Armand.