Skilsmisse
Fra : Anna-Lise Kjærgaard

Dato : 07-01-02 18:07

Hej allesammen
Jeg har været separeret fra min eksmand siden d.7/8-98 og lever nu i et
andet forhold.
I min separationsbevilling står der at boet er delt.
For et par måneder siden skaffede jeg mig så en skilsmisseansøgning og bad
min
eksmand om at underskrive den.
Han underskrev den men erklærede på ansøgningen at han ikke mente at boet er
delt.
Da vi gik hver til sit delte vi det hele - rub og stub , men jeg er siden
den
tid blevet medejer af et lille firma og jeg ved ikke om det måske er fordi
han
har et ønske om at "klemme citronen" at han skriver at han ikke mener at
boet er delt.

hvad skal jeg gøre?
skal jeg skrive under på papirerne?
kan det få nogen indflydelse at han har skrevet at fællesboet ikke er delt?

Med Venlig Hilsen
Anna-Lise Kjærgaard
anna-lise@12move.dk

Fra : Peter G C

Dato : 07-01-02 18:25

"Anna-Lise Kjærgaard" <anna-lise@12move.dk> wrote in message
> Hej allesammen
> Jeg har været separeret fra min eksmand siden d.7/8-98 og lever nu i et
> andet forhold.
> I min separationsbevilling står der at boet er delt.

Fint.

> [...]
> han
> har et ønske om at "klemme citronen" at han skriver at han ikke mener at

Skrive under og anføre, at du mener, at boet er delt.

> kan det få nogen indflydelse at han har skrevet at fællesboet ikke er
delt?

Ikke efter min mening. Boet er delt - det har han vel skrevet under på
tidligere, ikke sandt?

Vilkårene for separationen kan ikke uden videre ændres. Hvis din man er
meget modvillig må der måske en dom til at afgøre spørgsmålet - det trækker
sagen noget ud, men du skal nok få din skilsmisse og boet må efter min
mening anses for delt.

Vilkårene for separationen kan altså ikke ændres, med mindre denne aftale
udtrykkeligt kun skulle gælde for separationsperioden og ikke for
skilsmisseperioden.

Man har indrettet reglerne sådan, at de vilkår der vedtages for en
separation så vidt muligt ikke kan ændres, idet parterne skal kunne indrette
sig i henhold til det aftalte.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Tommi Hjelmdal Niels~

Dato : 07-01-02 21:33

> I min separationsbevilling står der at boet er delt.
> Da vi gik hver til sit delte vi det hele - rub og stub
> hvad skal jeg gøre?

Kan du blot bevise, at der ikke i seperationstiden har været nogen form for
sammenblanding af jeres økonomi (udover ex. betalinger til børn), skulle der
ikke være nogen problemer.

Bare noter på ansøgningen, at du ikke samtykker i din eksmands holdning !

Mvh

Tommi