Winsock problem!
Fra : Jesper Brejner

Dato : 07-01-02 17:51

Hejsa!

Jeg er ved at arbejde lidt med winsock, men jeg har et problem.

Jeg ha'' lavet så når man trykker på en knap, skal klienten, connecte op til
en server, og sende en bestemt tekst, med "winsock1.senddata" fucktionen, og
derefter disconnecte igen.

Jeg har prøvet at lave det, men klienten, kan tilsydenladende ikke når at få
forbindelse inden den sende dataerne, da programmet går ned når jeg prøver
det...

Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig!

Hilsen Jesper

ICQ: 45152356

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 07-01-02 18:49

On Mon, 7 Jan 2002 17:50:36 +0100, "Jesper Brejner" <jesper@cbn.dk>
wrote:

> [...]
>det...
>
>Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig!

Før du sender teksten;

While Not Winsock1.State = sckConnected
DoEvents
Wend

Evt. bør du lage "funksjon" for å avbryte
sub'en hvis du ikke får kontakt.

--
Snutten
Fjern helge fra mail adressen før du svarer.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 08-01-02 09:11

Helge Bjørkhaug SKREV:
> [...]
> DoEvents
> Wend
>
> Evt. bør du lage "funksjon" for å avbryte

Må jeg komme med et alternativt forslag!

Hvis man kan undgå "aktiv venten" (dvs. en løkke, som bliver ved med at køre, indtil "noget" er opfyldt), er det normalt det
bedste - og det KAN man med Winsock-kontrollen.

Winsock-kontrollen sender et event, når forbindelsen er oprettet - og når noget er sendt - osv. osv.

Koden kunne i Jespers tilfælde i stedet se ca. således ud:

Private Sub Winsock1_Connect()
Winsock1.SendData ...
End Sub

Private Sub Winsock1_SendComplete()
Winsock1.Close
End Sub

-------
Tomas

Fra : Jesper Brejner

Dato : 08-01-02 19:02

Tusind tak, for den hurtige respons! Det var lige præcis det jeg manglede!!

Hilsen Jesper