rekarnation
Fra : Krogh

Dato : 23-01-01 12:11

Jesus troede på rekarnation, da han jo sagde at Johs. Døberen var den
genopstandne Elias, hvorfor smider folkekirken så medlemmer ud der tror på
rekarnation?

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 23-01-01 12:16

Krogh <hkrogh@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:94jovj$str$1@news.inet.tele.dk...
> Jesus troede på rekarnation, da han jo sagde at Johs. Døberen var den
> genopstandne Elias, hvorfor smider folkekirken så medlemmer ud der tror på
> rekarnation?

Forveksler du måske ikke rekarnation og reinkarnation der er jo en forskel
på disse to ting
MVH
Anne-Marie

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-01-01 14:04

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> writes:

> Forveksler du måske ikke rekarnation og reinkarnation der er jo en forskel
> på disse to ting

Nogen, der gider forklare mig, hvad "rekarnation" er for noget?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Bjarne Krog

Dato : 23-01-01 18:19

On Tue, 23 Jan 2001 12:16:11 +0100, "Anne-Marie Prange Madsen"
<woopie@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Krogh <hkrogh@pc.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:94jovj$str$1@news.inet.tele.dk...

Spænende, og hvad så om der var nogle der kunne be- eller afkrafte
dette.

For som jeg skrev i et tidligere indlæg, så kunne det være vejen frem
for kirken, hvis de ønsker flere kirkegængere, altså at tro på eller
lade folk der tror på reinkarnation, være velkommen i kirken.

>Forveksler du måske ikke rekarnation og reinkarnation der er jo en forskel
>på disse to ting
>MVH
>Anne-Marie

Jeg ville ellers tro at de kloge som både læser og skriver korekt,
selv kunne danne sig et billed af hvad hr. Krogh mener, og derudfra
slutte hvad det er for et ord der skulle have stået istedet.

____________________________
Venlig hilsen, Akupunktør
Bjarne Krog
www.blivrask.dk

Fra : Erik Larsen

Dato : 23-01-01 20:55

"Krogh" <hkrogh@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Jesus troede på rekarnation, da han jo sagde at Johs. Døberen var den
> genopstandne Elias, hvorfor smider folkekirken så medlemmer ud der tror på
> rekarnation?

For at blive rekarneret skal man dø først, Elias døde først (som Johannes
døber)
da Herodes hals huggede ham

Erik

Fra : Søren S.Mikkelsen

Dato : 24-01-01 13:10

Hvor gammel blev Elias da?

Fra : Olav Grimdalen

Dato : 24-01-01 16:38

On Wed, 24 Jan 2001 13:10:00 +0100, Søren S.Mikkelsen
<cfp13653@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hvor gammel blev Elias da?

Bibelen anerkjenner ikke rekarnasjon. Men det Jesus sier om Johannes
er at han arbeider som Elias i ånd og kraft.

Olav

Fra : Erik Larsen

Dato : 28-01-01 22:26

"Olav Grimdalen" <olavmo@c2i.net> skrev i en meddelelse

Johannes

> Bibelen anerkjenner ikke rekarnasjon. Men det Jesus sier om Johannes
> er at han arbeider som Elias i ånd og kraft.
>
> Olav

Det er ikke det der er skrevet i min Bibel !!

Erik