Udlejning af garage m/katte
Fra : ThomasT

Dato : 07-01-02 16:47

Jeg har en garage som jeg har udlejet. I dag da manden der har lejet den
kommer ind for at betale månedlig leje, siger han at der har været en kat på
bilen. Bilen har lige været til polering og nu vil han sende den til
polering igen og hvis der er risser sender han en regning.
Er det mit ansvar at der ikke kommer katte i garagen?
Jeg har så lovet at få lavet hullet (som jeg ikke vidste var der), men jeg
betaler ikke nogen regning. Katten kunne lige så godt hoppe på bilen når den
stod på gaden.

ThomasT

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-01-02 17:43

"ThomasT" <thth@pc.dk> wrote in message
> Er det mit ansvar at der ikke kommer katte i garagen?

Nej, det kan det ikke være.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Peter G C

Dato : 07-01-02 18:09

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message

[klip]

> Nej, det kan det ikke være.

Hvorfor?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : John. Madsen.

Dato : 07-01-02 18:13

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEmailme.dk> skrev i en meddelelse
> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
>
> [klip]

> Hvorfor?

Måske skulle man spørge hvem er kattens ejer ?
John Madsen - Ejstrupholm
john.h@madsen.tdcadsl.dk
http://www.sitecenter.dk/mrmadsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-01-02 18:35

In article <3c39c2c5$0$62848$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"ThomasT" <thth@pc.dk> wrote:

> Er det mit ansvar at der ikke kommer katte i garagen?

Er det dine katte?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : ThomasT

Dato : 07-01-02 21:32

Det ved jeg ikke der er mange katte her i midtbyen (rigtig mange).

ThomasT

Fra : Tommi Hjelmdal Niels~

Dato : 07-01-02 21:29

> Jeg har en garage som jeg har udlejet.

OK, der er således tale om et erhvervslejemål !

> Er det mit ansvar at der ikke kommer katte i garagen?

Næh, men det er dit ansvar at sørge for, at det lejede er i forsvarligt
stand, jfr. Erhvervslejelovens § 16, stk. 1.
Dette indebærer naturligvis også, at der ikke er huller, hvor dyr kan komme
ind, når du er bekendt med, at lejer ønsker at parkere sin bil der.

> Jeg har så lovet at få lavet hullet (som jeg ikke vidste var der)

Du er selvfølgelig pligtig straks at få hullet udbedret, men hvis ikke
hullet har været påpeget af lejer før, mener jeg du slipper (medmindre
hullet var åbenbart/kendt for dig) !

Mvh

Tommi

Fra : Peter G C

Dato : 07-01-02 21:37

"Tommi Hjelmdal Nielsen" <tommi.nielsen@tdcadsl.dk> wrote in message

[klip]

> OK, der er således tale om et erhvervslejemål !

Hvorfor det?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Peter Hansson

Dato : 07-01-02 22:39

> "Tommi Hjelmdal Nielsen" <tommi.nielsen@tdcadsl.dk> wrote in message
>
> [klip]

> Hvorfor det?
>
> /Peter

Måske fordi det står i ELL:

§ 1. Loven gælder for leje,(2) herunder fremleje, af lokaler,(3) der
udelukkende er udlejet til(4) andet end beboelse.(5)

Note til §1
> (5) Leje af lokaler udelukkende til andet end beboelse benævnes i
almindelighed - og også i denne kommentar - som »erhvervslejemål«, selv om
denne betegnelse ret beset er misvisende, idet loven tillige omfatter leje
af lokaler, der ikke udnyttes erhvervsmæssigt, men f eks til ideelle,
religiøse, velgørende formål og lignende. Der kan f eks være tale om lejemål
med anvendelse som børnehaver, vuggestuer, undervisnings-, forenings-,
møde-, selskabs- og sportslokaler, mødelokaler til ungdomsorganisationer, f
eks spejdere, lokaler til juridisk, social eller psykologisk rådgivning.
Også lejeaftaler om garager, stalde, opbevarings- og hobbyrum, der ikke er
accessorier til en beboelseslejlighed, er omfattet af loven, selv om
anvendelsen er helt »personlig«. Jf Krag Jespersen 1 33 f og Krag Jespersen
2 112

PH

Fra : Peter G C

Dato : 08-01-02 06:55

"Peter Hansson" <phansson@mail.tele.dk> wrote in message

[klip]

> almindelighed - og også i denne kommentar - som »erhvervslejemål«, selv om
> denne betegnelse ret beset er misvisende

Tak.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/