Tomme SMSer
Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 07-01-02 16:02

Jeg synes efterhånden at jeg får sendt rimeligt mange SMSer, som er tomme
når de når frem til modtageren...Er der andre, der har problemer med det?
Enkelte gang får jeg også selv en tom besked, men ikke så tit som når jeg
selv sender (hver 10. er tom)....

Er det kun mig (TD Abonnement), der har det problem?

Lars Bo Wassini (http://www.wassini.dk)
Billeder fra Fyn : http://www.fynbilleder.dk

Fra : Michael Jensen

Dato : 07-01-02 16:33

Sørg for at SMSérne ikke starer med * for så bliver de usynlige

Fra : mr_allen

Dato : 08-01-02 13:22

Du mener at hvis man sender en besked der starter med en * , så er beskeden
tom/usynlig?

et eks.: "* hej min ven... - ring til mig"
--

mr_allen
http://www.decan.org

Fra : Mickey

Dato : 08-01-02 13:47

"mr_allen" <mr_allenX@decanX.org> skrev i en meddelelse
> Du mener at hvis man sender en besked der starter med en * , så er
beskeden
> tom/usynlig?
>
> et eks.: "* hej min ven... - ring til mig"

ja, det vil blive en tom besked - * angiver at det følgende er en kommando
til SMSC'en, den afsluttes med #

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis

<theo-> ADSL.....is that some sort of learning difficulty?
Problemer med forbindelsen ? - lav en traceroute på http://trace.susie.dk

Fra : mr_allen

Dato : 08-01-02 18:28

Hmmm, ikke hos mig. er det kun hvis man har TDC, det gøtr det (eller hvis
man bruger deres net)?

Fra : Mickey

Dato : 08-01-02 19:00

> Hmmm, ikke hos mig. er det kun hvis man har TDC, det gøtr det (eller hvis
> man bruger deres net)?

ja det tror jeg faktisk...

Fra : jabbe

Dato : 12-01-02 10:52

Det lydder sgu spændende... men af ren nygerrighed hvad er "SMSC"???

Og kan det lade sig gøre at sende nogle komandoer til SMS centralen og få
den til at afvikle nogle ting??

Jabbe

Fra : Mickey

Dato : 12-01-02 16:37

"jabbe" <jabbe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det lydder sgu spændende... men af ren nygerrighed hvad er "SMSC"???

det er SMS centralen - det er den din telefon ringer op til for at aflevere
en SMS

> Og kan det lade sig gøre at sende nogle komandoer til SMS centralen og få
> den til at afvikle nogle ting??

narj, det man kan er at man kan angive om der skal kvittering eller ej -
tror faktisk ikke rigtig der er så mange andre ting man kan...

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 15-01-02 10:49

> narj, det man kan er at man kan angive om der skal kvittering eller ej -
> tror faktisk ikke rigtig der er så mange andre ting man kan...

*1# = afmeld kvitering

Men ville nu hellere have at de ikke sendte den åndsvage kvitering andet end
hvis man bad om det eller der opstod en fejl!

Fra : Anders Hougaard

Dato : 07-01-02 21:35

"Lars Bo Wassini" <lbw@normik.danmark> wrote in

> [...]
> som når jeg selv sender (hver 10. er tom)....
>
> Er det kun mig (TD Abonnement), der har det problem?

Kan det skyldes, at beskederne starter med "*"?

Mvh.

Anders

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 08-01-02 09:57

"Anders Hougaard" <anderx@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> "Lars Bo Wassini" <lbw@normik.danmark> wrote

> Kan det skyldes, at beskederne starter med "*"?

Måske!