ATI Rage 128 Pro
Fra : Martin K

Dato : 07-01-02 13:10

Hej NG

Jeg har fået fingrerne i et ATI Rage 128 Pro til erstatning for mit 3DLabs
Permidia2-kort. Er det hver at foretage en udskiftning...
Lige nu sidder Permidia2-kortet sammen med et Voodoo2-kort. Vil ATI-kortet
virke ligeså godt som Voodoo2 og Permidia2 tilsammen, for det håber jeg
lidt på selv om jeg er i tvivl.

På forhånd tak

Martin K

Fra : Christian Kelstrup

Dato : 07-01-02 19:49

Martin K wrote:

> [...]
>ATI-kortet virke ligeså godt som Voodoo2 og Permidia2 tilsammen, for
>det håber jeg lidt på selv om jeg er i tvivl.

Hvad mener du med virke? Taler du om ydelse i 3dspil eller om
skarpheden i 2d?
- Hvis du mener 2d er både Permidia 2 og atis kort bedre end en løsning
med passthrough gennem voodoo2kortet (som forringer kvaliteten af
signalet - ses ofte som skygger).
- Hvis du mener 3d er svaret lidt sværere (jeg kan ikke huske hvor
hurtigt det ati kort er - har heller ikke lige kunnet finde en fed
sammenligning på google.com) - men mit gæt er at voodoo2 kortet er
hurtigst (desuden er der den fordel at det understøtter glide som en
del gamle spil benytter). Hvilket 2d kort du så benytter sammen med det
er irrelevant for 3d ydelsen. Brug det der har det bedste billede.

Begge kort er iøvrigt ret sløve til 3d sammenlignet med mere moderne
kort - men det behøver jeg vel ikke fortælle dig

Christian