Job var en synder !
Fra : Erik Larsen

Dato : 20-01-01 20:32

"anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:944joi$4vd$1@news.inet.tele.dk...

> anderspj <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:942qpk$86h$1@news.inet.tele.dk...

> på
>
> Dèt jeg mener er fuldstændig overset her er at Job på INGEN måde havde
gjort
> sig fortjent til den mishandling han blev udsat for, snarere tværtimod:
Gud
> fremhæver netop Job som en from mand, dvs. en mand som Gud "har velbehag
i".
> Og havd er takken? Han overlades af Gud i kløerne på Satan for at Satan
kan
> prøve Jobs tro med NÆSTEN alle midler, dvs. alt pånær at slå ham ihjel
> direkte.

Jeg vil bede dig læse Jobs bog igen og ordentligt denne gang. Læg mærke til
den
holdning Job har til sine med mennesker i Kap.30 v 1- ca 16, den er da ikke
fra
Gud, udover dette er Job født i synd som alle andre og skal frelses som alle
andre.

Desuden havde Job en forkert tro på Gud, men den rettede Gud og gav ham en
ny
tro, se Job nye tro i kap. 42 hvor han indrømmer at havde talt uden
forstand.

Erik

Fra : anderspj

Dato : 21-01-01 05:45

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:mHla6.200$qs3.5618@news.get2net.dk...

> [...]
ikke
> fra
> Gud, udover dette er Job født i synd som alle andre og skal frelses som

Prøv selv at være lidt fornuftig og læse kap1.v8:

v8 Herren spurgte ham (Satan): »Lagde du mærke til min tjener Job? Hans
lige findes ikke på hele jorden; han er en retsindig og retskaffen og
gudfrygtig mand, der holder sig fra det, der er
t.«

> Desuden havde Job en forkert tro på Gud, men den rettede Gud og gav ham en
> ny
> tro, se Job nye tro i kap. 42 hvor han indrømmer at havde talt uden
> forstand.

Øv og øgler!

Læs IGEN kap 1.v8.

Gud har BEHAG i en mand som er VELSIGNET af Ham, hvorefter Han åbenbart får en hjerneblødning og overlader sit subjekt i Satans kløer!

Gud er dum
mere end visse legemesvæsker, hvis Han først fremhæver en mand for sin
KORREKTE tro og bagefter mishandler ham til et regulært nervesammenbrud, der
leder til en mistet Gudstro og straffer ham for dette tab af troen.

Jobsbogen er et af de klammeste skrifter i hele Bibelen, idet det klart
understreger Guds (Jahves) position som universel enevældig despot!

INTET menneske ville kunne slippe fra slig mishandling og fornedrelse af
mennesker i eftertidens øjne, men hil den ååååh-så-NÅDIGE Gud, som her
overtræder sin egen lovgivning ved UFORETTET at søge og yppe kiv og lade et
menneske mishandle uden anden grund end Sin egen psykopatiske
tilfredsstillelse over for Satan.

Gud gør i Jobsbogen selv stort set alt det, som Han ville straffe et
menneske HÅRDT for.

Men ok, diktatorer og tyranner slipper jo godt fra alt.....

....også grov psykisk og legemlig tortur.

Kristendommens Gudssyn og Jobsbogens Gudssyn harmonerer bare ikke: På den
ene side er Gud noget nær en led sadist i Jobsbogen og i Kristendommen
fremstilles Han af Jesus som den kærlige Fader.

Angående din overskrift: HVILKEN "RETFÆRDIGGØRELSE"!

Føj for Satan!

Psykopat-motivet: "Look what you made me do to you!"

Hvis Job netop skulle være en synder, hvor ER det dog så rart at vide at Gud
behandler syndere som fortjent!--------Nåh, ikke?

Hvor blev Jesu ord om syndernes forladelse af i din retorik?

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Larsen

Dato : 21-01-01 06:51

> [...]

> lige findes ikke på hele jorden; han er en retsindig og retskaffen og
> gudfrygtig mand, der holder sig fra det, der er

Jeg ser ingen steder i kap. 1 v 8, at Job skulle være frelst. Er det ikke
kun noget du tror ???

> Gud har BEHAG i en mand som er VELSIGNET af Ham, hvorefter Han åbenbart
får en hjerneblødning og overlader sit subjekt i Satans kløer!

Hvor står der at Gud har velsignet Job.??

> [...]
der
> leder til en mistet Gudstro og straffer ham for dette tab af troen.

Gud er bestemt ikke dum, Gud handler med Job for at skabe en Guds tro i Job,
Læs selv, hvordan Job takker Gud for behandlingen i det øjeblik Job forstår
Guds plan.

> [...]
> tilfredsstillelse over for Satan.
>
> Gud gør i Jobsbogen selv stort set alt det, som Han ville straffe et

I kap 38 ser det ud til at Gud fortæller Job at der er meget mere at få fra
Gud
hvis han(vi) vil modtage den visdom der kun kan komme frea Gud selv.

Og det er lige problemet her i Danmark, vi åbner os ikke nok for Guds
velsignelser,
men er fromme tjener som Job var i kap 1.

> [...]
> fremstilles Han af Jesus som den kærlige Fader.
>

> Angående din overskrift: HVILKEN "RETFÆRDIGGØRELSE"!

Hvad hjertet er fuld af løber munden over med !!!!

Erik

Fra : anderspj

Dato : 21-01-01 18:39

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9Mua6.5$MC4.333@news.get2net.dk...

> [...]
> en

> Jeg ser ingen steder i kap. 1 v 8, at Job skulle være frelst. Er det ikke

Det er DYBT anakronistisk at overføre Jesu Frelse til en mand som måske
levede flere tsinde år FØR Jesus. Det håber jeg i det mindste at du er
istand til at indse. I Jødedommen bliver man ikke "frelst", men gør en del
ting for at behage Gud og til gengæld opnå velsignelse.

> får en hjerneblødning og overlader sit subjekt i Satans kløer!
>
> Hvor står der at Gud har velsignet Job.??

Det jeg mener er at Gud tydeligvis finder velbehag i Job - FØR Han overlader
ham til Satan. Det er igen lig med velsignelse i den jødiske tro.

> [...]
Job,
> Læs selv, hvordan Job takker Gud for behandlingen i det øjeblik Job

Yderst forståeligt for enhver anden end en religiøs masochist.

> [...]
fra
> Gud
> hvis han(vi) vil modtage den visdom der kun kan komme frea Gud selv.

Tortur&hjernevask-aspektet: Jeg stopper med at pine dig, hvis du gør som jeg
siger...

> Og det er lige problemet her i Danmark, vi åbner os ikke nok for Guds
> velsignelser,
> men er fromme tjener som Job var i kap 1.

> Hvad hjertet er fuld af løber munden over med !!!!

Ja,ja, Hr. Steg HAR allerede været der og korrekset mig under trusler om
repressalier i form af en klage til TeleDanmark...

Du får det til at lyde som om Gud havde god grund til at mishandle Job, blot
fordi han var synder. I så fald skulle vil alle vel have samme behandling,
hvilket harmonerer dårli

Fra : Erik Larsen

Dato : 22-01-01 19:54

> [...]

> fordi han var synder. I så fald skulle vil alle vel have samme behandling,
> hvilket harmonerer dårligt med det evangeliske budskab.

Det forstår jeg ikke du kan sige, da Jesus (frelseren) er skrevet om lige
siden
Adams tid.

Erik

Fra : anderspj

Dato : 23-01-01 00:13

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:nk%a6.220$LN5.8881@news.get2net.dk...

> [...]
> blot

> Det forstår jeg ikke du kan sige, da Jesus (frelseren) er skrevet om lige

Uddyb?

Anders Peter Johnsen

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 23-01-01 00:12

"anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> mælte sligt:

[klippeklippeklippeklippeklippe]

>Uddyb?

Hejsa Anders,

Kan jeg ikke få dig til at klippe i de indlæg, du svarer på? Pleaasseee
med sukkertop og rigtig meget kvalmende sødt guf på?

Venlig hilsen,

--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *

Fra : anderspj

Dato : 23-01-01 01:38

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:kgfp6tkdfocu0dmm3mu461akkr6dvsrd95@4ax.com...
> [...]
>
> Kan jeg ikke få dig til at klippe i de indlæg, du svarer på? Pleaasseee
> med sukkertop og rigtig meget kvalmende sødt guf på?

Nå, du ar haft travlt med saksen? ;-D

Jo, point taken. Beklager, jeg skulle skynde mig.

--
Mvh.
Anders

Fra : Erik Larsen

Dato : 23-01-01 20:44

> Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
> [...]

1 Mos 3 v 21, Gud slagtede et dyr for at klæde (frelsekappen) Adam og Eva.
Det slagtede dyr (Lam) har lige til Jesus blev slagtet på Golgata givet
syndernes
forladelse.
Lige fra syndefaldet har Gud haft en frelseplan, den samme som i dag.

Erik

Fra : Niels Steg

Dato : 21-01-01 09:14

"anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Angående din overskrift: HVILKEN "RETFÆRDIGGØRELSE"!
>
> Føj for Satan!

Jeg vil bede dig om at ændre din tone Anders, ellers vil det samme gælde
for dig som for Kjell.. Jeg er heller ikke enig med Erik men det
begrunder ikke en overskridelse af fundatsen.

Niels

Fra : anderspj

Dato : 21-01-01 18:30

Niels Steg <niels.steg@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:j8xa6.26$MC4.630@news.get2net.dk...
> [...]
> for dig som for Kjell.. Jeg er heller ikke enig med Erik men det
> begrunder ikke en overskridelse af fundatsen.

Så "føj for pokker", hvis hvis du får det bedre af dèt udtryk.

--
Anders

Fra : Niels Steg

Dato : 21-01-01 21:29

> Så "føj for pokker", hvis hvis du får det bedre af dèt udtryk.

Det har aldrig været spørgsmålet om hvordan jeg føler mig af forskellige
udsagn, det der irriterer mig er at de mange brud på fundatsen har det
med at accelererer så gruppen her derved bliver et dårligt sted at være!

Niels

Fra : Knut Klaveness Heide~

Dato : 21-01-01 18:41

On Sun, 21 Jan 2001 09:13:55 +0100, "Niels Steg"
<niels.steg@get2net.dk> wrote:

>"anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg vil bede dig om at ændre din tone Anders, ellers vil det samme gælde
>for dig som for Kjell..

Hva slags form for tyranni rettferdiggjør bruk av slike trusler?

mvh
Knut Klaveness Heidelberg
---
Private homepage: http://home.online.no/~kheidelb/
Unitarian homepage: http://home.online.no/~kheidelb/unitar.htm
Petrosani homepage: http://home.online.no/~kheidelb/petrosani/start.htm
---
Unitarians are often asked where they stand.
The only true answer to give to this question is
that we do not stand at all, we move.

Fra : Niels Steg

Dato : 21-01-01 21:21

"Knut Klaveness Heidelberg" <unitarianism@norway.online.no> skrev i en
meddelelse news:3a6b1e92.22582318@news.online.no...

> Hva slags form for tyranni rettferdiggjør bruk av slike trusler?

Demokrati er tyranen du efterspørger, vi var rigtig mange der blev enige
om fundatsen..

Niels

Fra : kheidelberg@my-deja.~

Dato : 22-01-01 09:08

In article <AEHa6.313$MC4.11224@news.get2net.dk>,
> [...]
> meddelelse news:3a6b1e92.22582318@news.online.no...

> Demokrati er tyranen du efterspørger, vi var rigtig mange der blev

Et demokrati som gjør bruk av trusler og dundrer fram på den måten som
deler av denne gruppa har vist i det siste, er mer et skinndemokrati
enn noe annet. Dessuten tror jeg neppe svært mange av de som ble enige
i fundsatsen, deler din oppfatning at trusler er et legalt maktmiddel i
et demokrati.

Kort sagt: Jeg tror du tar feil.

mvh Knut Klaveness Heidelberg

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Niels Steg

Dato : 22-01-01 13:42

<kheidelberg@my-deja.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> enn noe annet. Dessuten tror jeg neppe svært mange av de som ble enige
> i fundsatsen, deler din oppfatning at trusler er et legalt maktmiddel

Prøv engang at tage dette problem op i dk.netikette (tror jeg det
hedder) og lær derved hvordan den normale fremgangsmåde er ved at snakke
med andre end mig om netikette.

Niels

Fra : kheidelberg@my-deja.~

Dato : 22-01-01 14:10

In article <eUVa6.81$LN5.5378@news.get2net.dk>,
> [...]
>
> Prøv engang at tage dette problem op i dk.netikette (tror jeg det
> hedder) og lær derved hvordan den normale fremgangsmåde er ved at

Det var først og fremst deg jeg ville komme i tale. Ditt råd om å gå
via andre har derfor lite for seg.

Fra : Niels Steg

Dato : 22-01-01 18:28

> In article <eUVa6.81$LN5.5378@news.get2net.dk>,

> snakke
>
> Det var først og fremst deg jeg ville komme i tale. Ditt råd om å gå
> via andre har derfor lite for seg.

)

Det bliver ikke her, skriv dine spørgsmål op og kontakt mig på
niels@steg.dk

Niels

Fra : Knut Klaveness Heide~

Dato : 24-01-01 07:47

On Mon, 22 Jan 2001 18:28:16 +0100, "Niels Steg"
<niels.steg@get2net.dk> wrote:

><kheidelberg@my-deja.com> skrev i en meddelelse

>)
>
>Det bliver ikke her, skriv dine spørgsmål op og kontakt mig på
>niels@steg.dk

OK, greit nok, men da lar jeg det nok bero. Tanken var å få igang en
prinsippdiskusjon her på gruppa. Jeg ønsket å benytte deg som
utgangspunkt )

mvh
Knut Klaveness Heidelberg
---

Fra : Erik Dalgas

Dato : 24-01-01 08:11

erik.dalgas@mail.dk
Knut Klaveness Heidelberg <unitarianism@norway.online.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3a6e73f3.366020@news.online.no...

> OK, greit nok, men da lar jeg det nok bero. Tanken var å få igang en
> prinsippdiskusjon her på gruppa. Jeg ønsket å benytte deg som
> utgangspunkt )

Den diskussion, bliver svær af få igang, Knut. Men jeg støtter dit ønske og
har derfor også selv forsøgt, at bringe "emnet" på bane. Men det ser ud til
at, gruppen ikke er intreseret, eller også, at den manglende intreresse,
skyldes at det har været drøftet før. (Desuden er der også faldet ro, over
feltet, igen, syntes jeg.)

Mvh

Erik Dalgas

Fra : Olav Grimdalen

Dato : 24-01-01 16:38

On Wed, 24 Jan 2001 08:11:09 +0100, "Erik Dalgas"
<erik.dalgas@mail.dk> wrote:

> [...]
>skyldes at det har været drøftet før. (Desuden er der også faldet ro, over

Ja det er jeg enig Erik

Olav

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-01-01 13:11

"anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> [...]
> hvorefter Han åbenbart får en hjerneblødning og

[ ... ]
> Angående din overskrift: HVILKEN "RETFÆRDIGGØRELSE"!

Hvis du fortsætter i den tone (som du efterhånden har tillagt dig)
berettiger dette til en klage til din udbyder. Endda mere berettiget
end vedr. Kjellermann.

Andreas Falck
--
Der har en artikel om Profetierne i Daniels Bog på sin hjemmeside
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-045.htm

Fra : Live4Him

Dato : 21-01-01 15:53

> [...]
> ene side er Gud noget nær en led sadist i Jobsbogen og i Kristendommen
> fremstilles Han af Jesus som den kærlige Fader.
------------
Jeg mener at Job's bog, der iøvrigt er meget gammel, passer godt ind i den
samlede bibelske åbenbaring. Gud åbenbarer sig progressivt igennem hele
bibelen og lærer os hen af vejen lidt mere om sig selv, Sin magt, Sin vilje
og tanker. I Job's bog lærer vi meget om Gud's almagt, bla. da Han holder
sin lange tale i kap 38-41.

Man skal endvidere huske, at Gud ikke kun overlod Job til lidelse, Gud var
med Job (hørte på hans klager), havde en plan for Ham, tilgav ham, og gav
ham det tilbage han havde mistet. Job endte altså ikke alene med mere
jordisk gods, men også med en større forståelse af Guds magt og suverænitet.

På en måde er Job et forbillede på Kristus - han led, blev ydmyget, men det
hele endte til det gode for ham og han blev oprejst, og fik endnu mere glæde
end han havde og blev, ligesom Kristus, en forbeder for sine venner.

jørgen.

Fra : Erik Larsen

Dato : 22-01-01 19:59

"Live4Him" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

glæde
> end han havde og blev, ligesom Kristus, en forbeder for sine venner.

Det sidste Job er, er et forbillede på Kristus. Men Job er den måde Gud
renser sine tjenere til lydighed under hans Ord.

Erik

Fra : N/A

Dato : 23-01-01 20:50

Fra : Erik Larsen

Dato : 23-01-01 20:50

"Per Holbo" <holbo@gmx.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> gør.
>
> Uanset hvordan man så end ser på det. HVIS Gud er kærlig og HVIS Gud er
> alvidende, så må vi mennesker indifnde os på den plads, der rettelig er
> vores: Nemlig i total og absolut underkastelse. Min lille søn på knap to
år
> får ikke altid en retfærdig behandling af mig - og heldigvis for det. Løn
> som forskyldt går jo begge veje: både i det gode og det onde. Heldigvis er
> Gud heller ikke altid retfærdig i sin dom over mennesket, for så stod det

Er Gud ikke altid retfærdigt, det er en meget hård beskyldning !!!

Og det står ikke ilde til med dem der mener Gud er retfærdigt !!

Erik