Haveinteresse på Fyn?
Fra : Marlene

Dato : 07-01-02 11:32

Hej.

Jeg skal i den nærmeste fremtid flytte til Fyn efter at have opvokset ved
Ebeltoft og de sidste 12 år boet i og ved Århus........ Såhh.. Naturligvis
ser jeg frem til det, men familie og venner bor jo heroppe...... Nu er det
ikke, fordi jeg har et enormt stort socialt behov, men jeg kunne da godt
tænke mig at måske lære nogle havemennesker at kende..... Og snøft - jeg
skal forlade min elskede have.... (Men ser frem til at starte en
specialplanteskole).

Men det jeg egentlig vil høre, er også, om der er gang i havekredsene på
Fyn? Der ligger jo naturligvis nogle dejlige planteskoler dernede, og når
man kører rundt på Fyn, ser haverne meget interessante og velpassede ud.....
Jeg og min mand sælger planter på de plantemarkeder, der er arrangeret af
Det Jydske Haveselskab; hvordan er disse markeder på Fyn - nogen, som har
erfaringer med dette?

Jeg håber, at få et par ord fra nogle af Fyns haveinteresserede
indbyggere!!!

Mvh. Marlene.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-01-02 11:42

On Mon, 7 Jan 2002 11:31:41 +0100, "Marlene" <ryg@post12.tele.dk>
wrote:

>skal forlade min elskede have.... (Men ser frem til at starte en
>specialplanteskole).

Fortæl
Specialplanteskole i hvad? Detail eller engros?
Jeg kommer normalt til fyn hvert efterår og er i den forbindelse altid
ude at se mindst en planteskole - det hører sig lissom til

http://www.gartneriet.dk

Fra : Marlene

Dato : 07-01-02 13:04

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2qui3ukd88r67hfnapmcmrr9sbrttskgq8@4ax.com...

> Fortæl
> Specialplanteskole i hvad? Detail eller engros?
> Jeg kommer normalt til fyn hvert efterår og er i den forbindelse altid
> ude at se mindst en planteskole - det hører sig lissom til

Hej Mads.

Hvornår det helt nøjagtigt bliver, ved jeg ikke - vi skal først have solgt
huset her i Mårslet, som vi sætter til salg i disse dage. Men det er en
planteskole i først og fremmest pæoner, storkenæb, juleroser og dagliljer.
Derudover skal der være forskellige engelske produkter - en planteskole i
engelsk stil. Meen... det hele kommer nok ikke på én gang. Grunden til, at
jeg vælger pæoner, er, at jeg er ved at være træt af, at der er et så lille
udvalg i DK, og jeg ved, at rigtig mange er interesserede i pæoner.......

Du er meget velkommen, når den er stablet på benene!

Mvh. Marlene.

Fra : Marlene

Dato : 07-01-02 13:09

Marlene <ryg@post12.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c398f19$0$89119$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> udvalg i DK, og jeg ved, at rigtig mange er interesserede i pæoner.......
>
> Du er meget velkommen, når den er stablet på benene!

P.S.: Det bliver detail!

Mvh. Marlene.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-01-02 15:53

On Mon, 7 Jan 2002 13:04:23 +0100, "Marlene" <ryg@post12.tele.dk>
wrote:

> [...]
>planteskole i først og fremmest pæoner, storkenæb, juleroser og dagliljer.

Aahh.. det er lige noget for mig. Især det med storkenæb.

> [...]
>udvalg i DK, og jeg ved, at rigtig mange er interesserede i pæoner.......

Engelske produkter - er det planter eller er det noget af alt det
spændende og flotte tilbehør man tilsyneladende kan få derovre?
Jeg har aldrig selv haft fornøjelsen af at se en engelsk planteskole,
desværre.

>Du er meget velkommen, når den er stablet på benene!

Det lyder godt - du skal da være velkommen til at smide mig en mail
når det sker. Eller smide en annonce i en af markeds-grupperne.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Marlene

Dato : 07-01-02 18:48

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a57j3u09otvc0pd62tg8087v3k171oebh9@4ax.com...
> [...]

> spændende og flotte tilbehør man tilsyneladende kan få derovre?
> Jeg har aldrig selv haft fornøjelsen af at se en engelsk planteskole,

Ja, det skulle gerne være deres dejlige tilbehør, som der ikke findes så
meget af herhjemme - sådan lidt a la viktoriansk stil........ Men også
geranium.

> Det lyder godt - du skal da være velkommen til at smide mig en mail
> når det sker. Eller smide en annonce i en af markeds-grupperne.

Det vil jeg gøre!

Mvh. Marlene.

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 07-01-02 20:40

Marlene <ryg@post12.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c39795f$0$5463$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> tænke mig at måske lære nogle havemennesker at kende..... Og snøft - jeg
> skal forlade min elskede have.... (Men ser frem til at starte en

Det lyder spændende.

> [...]
> Det Jydske Haveselskab; hvordan er disse markeder på Fyn - nogen, som har

Jeg har ingen erfaringer med Haveselskabet her på Fyn, men der er mange
udmærkede planteskoler. Jeg bor i Vissenbjerg og har 3 favoritplanteskoler
som jeg foretrækker. Og det er mit indtryk, at planteskolerne på Fyn har et
udemærket samarbejde indbyrdes og har et godt kundeunderlag.

For 6 år siden flyttede jeg og min familie her til Fyn efter at have boet 13
år i Århus. Og vi har ikke fortrudt, Fyn er fin! Jeg håber i vil blive lige
så glade for at bo på Fyn.

Klaus Eriksen
www.aigis.dk

Fra : Marlene Muxoll Lofta~

Dato : 15-01-02 09:44

Klaus Eriksen <klaus_eriksen@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a1ctmb$1rtm$1@news.cybercity.dk...

> [...]
13
> år i Århus. Og vi har ikke fortrudt, Fyn er fin! Jeg håber i vil blive

Jeg har slet ikke fået takket for de venlige ord; tak - jeg håber også, at
jeg bliver glad for at bo på Fyn. Du har ret; der er virkelig dejligt på
Fyn, og selve landskabet ligner også østjylland meget.

Mvh. Marlene.