Rugbrødsform
Fra : Anne Lise Kirk Jense~

Dato : 07-01-02 10:45

Min mand vil til at bage rugbrød, og dén tanke vil jeg jo gerne holde ham
fast på, så inden han glemmer det igen, vil jeg ud og købe et par
rugbrødsforme.

Men, skal jeg købe nogle af de her nye bløde forme (jeg ved slet ikke om de
kan fåes til rugbrød eller kun til muffins?) eller skal det være de mere
ordinære rugbrødsforme?

Og, smører man formen, eller bruger man bagepapir?

mvh
anne lise

Fra : Lars Spicker Olesen

Dato : 07-01-02 10:57

Anne Lise Kirk Jensen wrote:

> [...]
> ordinære rugbrødsforme?
>
> Og, smører man formen, eller bruger man bagepapir?

Køb en 'ordinær' slip-let fra EVA eller lignende, men husk at det skal
være i 'rugbrødsstørrelse'. Dem behøver man ikke at smøre og de er gode
synes jeg. Man kan dog godt smøre dem med margarine på bund og sider og
så lige drysse solsikkekerner, sesam el.lign. i formen. Så hænger
kernerne fast og rugbrøddet får et smukt og velsmagende ydre.

Spicker

Fra : B&P

Dato : 07-01-02 11:29

Hejsa..

Vi har altid brugt eva`s sliplet rugbrødsforme,men husk endelig IKKE at
vaske den.
Efter brug skal du bare pakke den sammen igen,men hvis det er nødvendig må
du kun tørre med en letfugtig klud..

Bente

Fra : Torben Abildgaard

Dato : 07-01-02 12:48

Det var satans. Nu har jeg vasket mine med sæve i tre år...

--
vh ¸.·´¯)

Fra : Anders And

Dato : 07-01-02 14:52

Mon det er de samme forme i har og snakker om?
EVA laver nogle rugbrødsforme med en gummibelægning inden i og den må i
følge EVA ikke vaskes med sæbe.

Kim

Fra : Fru Hof

Dato : 07-01-02 17:02

"Anders And" <No@mail.com> skrev i en meddelelse
> Mon det er de samme forme i har og snakker om?
> EVA laver nogle rugbrødsforme med en gummibelægning inden i og den må i
> følge EVA ikke vaskes med sæbe.
>
> Kim
Jeg har ovennævnte forme, og jeg har altid vasket dem af i varmt vand, så
snart brødene er "faldet" ud.

mvh
Tove

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 08-01-02 22:22

Hejsa

[snip]

> Jeg har ovennævnte forme, og jeg har altid vasket dem af i varmt vand, så
> snart brødene er "faldet" ud.

Det er også, hvad indlægssedlen i "EVA professionel rugbrødsform"
foreskriver.

Vi har sådan to, og gør sådan, hvad der virker fint.

Inden dem brugte vi bare almindelige store brødforme, som vi aldrig
vaskede; blot børstede af efter brug og smurte før hver brug. Det
fungerede såmænd også fint; men faconen på de ande er finere.

Vil du have en opskrift med mængder til sådan to prof-forme, så sig til,
og jeg poster den.

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50 -- sadyhr@yahoo.com

Fra : Anne Lise Kirk Jense~

Dato : 14-01-02 12:49

Nu har han bagt.
Jeg købte en form fra Kløverblad - 2 liter - de var på tilbud i Føtex i
sidste uge til 50 kroner. (jeg købte egentlig 2, men den ene havde "bobler"
i bunden, så den afleverede jeg igen - og så havde de ikke flere).
Så købte jeg en fra Eva - 1.75 liter - selvom damen sagde det kun var til
sandkage. Men den anden på 3.5 liter var for stor, når portionen rækker til
to forme. (Vi kunne selvfølgelig have valgt een form på 3.5 liter).

Og brødene blev gode, så det gør han heldigvis nok igen!

mvh
anne lise

Lars Spicker Olesen <spickers@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C3970EE.E4404C85@worldonline.dk...