Hmmmm! Kan det være en virus....
Fra : Eliasen

Dato : 07-01-02 08:58

Min 8210 er fra dag til anden blevet genstridig når jeg vil læse en
modtaget SMS. I samme øjeblik jeg trykker "Læs" eller går ind via
menuerne i enten Indbakke eller Udbakke blankes skærmen totalt. Jeg er
nødt til at slukke og tænde telefonen for at se noget på displayet igen
og kan efterfølgende ikke læse SMS'en! Har andre oplevet det samme?
Printet blev skiftet for et par måneder siden, men det er først inden
for den seneste uges tid det er gået galt.

Fra : Fischer

Dato : 07-01-02 16:39

Nej, det kan ikke være en virus. Der findes ikke vira til mobiltelefoner.

*Fischer

Fra : Eliasen

Dato : 07-01-02 16:56

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message
> Nej, det kan ikke være en virus. Der findes ikke vira til
mobiltelefoner.

> *Fischer

Det er så ikke helt i tråd med Nokias egne teknikeres udsagn. De har så
sent som i dag erkendt, at det er muligt at inficere såvel telefonen som
SIM-kortet. Udtalelsen må stå for deres egen regning (gengivelsen er
korrekt), da jeg ikke ANER hvordan det skulle kunne lade sig gøre!

Fra : Fischer

Dato : 07-01-02 17:07

> [...]
> SIM-kortet. Udtalelsen må stå for deres egen regning (gengivelsen er
> korrekt), da jeg ikke ANER hvordan det skulle kunne lade sig gøre!

Det er korrekt at det ved hjælp af SMS er muligt at udnytte en brist i
Nokia's software. Altså ved at sende en bestemt kode pr. SMS kan få
telefonen til at gå bananas på flere måder.

Men det er ikke en virus, da en virus pr. definition spreder sig selv.

*Fischer

Fra : Eliasen

Dato : 07-01-02 17:54

> Men det er ikke en virus, da en virus pr. definition spreder sig selv.

Nå, men uanset hvad er det i hvert fald p....irriterende at den
"slukker" displayet. Har du hørt om noget lignende tidligere? Nokia har
ikke, og ikke engang en software-update eller for den sags skyld en
'factory reset' hjalp.

Fra : Fischer

Dato : 07-01-02 19:56

> [...]
> "slukker" displayet. Har du hørt om noget lignende tidligere? Nokia har
> ikke, og ikke engang en software-update eller for den sags skyld en

Nej, jeg har aldrig hørt om den fejl.
Umiddelbart ville jeg gætte på at det er en fejl i telefonen - altså ikke
bare noget SMS-smadder.

*Fischer

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 07-01-02 21:48

> [...]
> "slukker" displayet. Har du hørt om noget lignende tidligere? Nokia har
> ikke, og ikke engang en software-update eller for den sags skyld en

Hvis din telefon er under 1 år eller fejlen er blevet repeareret før så gå
til din forhandler og få det rettet det er en normal 8210 fejl som de fleste
har dog kun, skal vi sige, 60% der begynder at lave den fejl...
Jeg har haft en der gjorde det den fik jeg byttet på garantien og den anden
har aldrig gjort det....
Men det er en løs forbindelse der gør det med displayet prøv evt. næste gang
den gør det at pill coveret og trykke på metallet over displayet...

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Eliasen

Dato : 08-01-02 07:11

> Men det er en løs forbindelse der gør det med displayet prøv evt.
næste gang
> den gør det at pill coveret og trykke på metallet over displayet...

Elastor-puden er blevet skiftet adskillige gange før og det er IKKE den
denne gang. Problemet sidder i elektronikken og *desværre* ikke kun i
den velkendte fejl du nævner dér. Telefonen er ikke længere omfattet af
garantien.

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 08-01-02 14:14

> Elastor-puden er blevet skiftet adskillige gange før og det er IKKE den
> denne gang.
Endelig en der kunne navnet...
Har fået det at vide før men glemmer det altid...
Men få opdateret softwaren... Snak pænt med dit lokale
nokia-service-center.... ALDRIG men Nokia concept store... de nægter alt
hvis man ikke har kvittering med :(
--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Eliasen

Dato : 08-01-02 16:28

> [...]
> Men få opdateret softwaren... Snak pænt med dit lokale
> nokia-service-center.... ALDRIG men Nokia concept store... de nægter

Jeg har fået opdateret til den seneste version! Lige lidt hjalp det! :(