Hjælp søges
Fra : Thrustee

Dato : 07-01-02 06:27

Hej Folkens

Jeg er en gut på 26 som søger lidt hjælp......

Jeg er 185 cm høj og vejer 107 kg.............og det er det der er
problemet.
Med tiden har jeg fundet ud af at det er lettere at tabe sig end at blive
højere, og jeg har nu bestemt mig for at, nu skal det være.

Min kæreste forlod mig for 2 mdr. siden pga. "problemet". Og det har været
svært for mig at tackle det. Men nu skal der gøres noget ved det.

Jeg ved egentlig godt hvad jeg skal gøre, men jeg føler ikke jeg har tid til
det.
Jeg er læser på en videregående uddannelse og har 4 jobs ved siden af. Så
det er lidt sparsomt med tiden. Jeg spiller badminton 1 gang om ugen og
cykler ved 10 km ved siden af.
Når det er sommer så cykler jeg meget, gerne 100 km i ugen.

Er her nogen som kan komme med forslag til kostplaner??

Mvh
Thrustee

PS. Ja ja.....jeg skal nok droppe colaen!!

Fra : Marlene

Dato : 08-01-02 18:00

Hej Thrustee.

Hvis du dropper colaen tror jeg du helt af dig selv vil slippe mange af
kiloene, gå evt. over på cola light.

Jeg har en kollega, der lod cola være cola og drak vand i stedet og inden
for 6 uger havde hun tabt 8 kilo.

Held og lykke.

Marlene

Fra : Christina K

Dato : 09-01-02 10:11

Hejsa

Ja, er det ikke iorden at drikke Cola Light, f.eks. Pepsi Light med 0,2
kcal pr 100 ml?

Mvh Christina

Marlene <marnel@post11.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a1f8bn$nv6$2@sunsite.dk...

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 09-01-02 10:23

"Christina K" <christinak@adr.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Ja, er det ikke iorden at drikke Cola Light, f.eks. Pepsi Light med
0,2
> kcal pr 100 ml?

Jo, medmindre du drikker 1.000 liter, så får du nemlig 2000 kcal - og
det er lidt i overkanten

Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient. biochemistry
Univ. of Copenhagen, http://www.cmrc.dk

Fra : Kenneth T

Dato : 09-01-02 22:10

> 0,2
>
> Jo, medmindre du drikker 1.000 liter, så får du nemlig 2000 kcal - og
> det er lidt i overkanten

...hvi du drikker 1000liter om dagen vil du nok få så meget ekstra motion
(til & fra toilettet) at det også er i orden :)

--
MVH
Kenneth T

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 10-01-02 11:05

"Kenneth T" <ken_t@cool.dk> wrote in message

> ..hvi du drikker 1000liter om dagen vil du nok få så meget ekstra
motion
> (til & fra toilettet) at det også er i orden :)

LOL

Mikkel

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 09-01-02 14:05

hej ..
dog er det sådan at visse mennesker kan have en vægtforøgende effekt at
kunstige sødemidler så som dem der er i sodavand ... (det er noget med at
det gå rind og snyder insulin-produktionen)
så hvis du gerne vil drikke sodavand så er min vejledning:
drik "rigtig" sodavand bare mindre ... og hvis du er tørstig så drik VAND

Venlig hilsen
Kasper
www.vendepunkt.dk
om personlig udvikling, motivering, foredrag & selvværdstræning

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 09-01-02 15:09

"Kasper Finn Johansson" <kasper@vendepunkt> wrote in message

> [...]
med at
> det gå rind og snyder insulin-produktionen)

Jvf. vores diskussion tidligere, så lad dog være med at binde folk
noget på ærmet, som der ikke er belæg for! specielt ikke når du
forsøger at lyde videnskabelig.

Mikkel

Fra : Christina K

Dato : 10-01-02 11:31

Mikkel Gybel Jensen <mgj@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a1hiqc$kdu$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Jvf. vores diskussion tidligere, så lad dog være med at binde folk
> noget på ærmet, som der ikke er belæg for! specielt ikke når du

Øhhhh, nu bliver jeg lidt i tvivl om hvad der er rigtigt? Jeg drikker
normalt kun vand, men det er jo rart en gang imellem at få noget lækkert
og det synes jeg en Cola Light er og da der ikke er ret mange kalorier
i, så lyder det jo næsten for godt til at være sandt. Hvis jeg holder
mig et godt stykke under de der 1000 l, kan det så ikke godt gå?

Mvh Christina

Fra : Mette Frederksen

Dato : 14-01-02 04:51

> Jvf. vores diskussion tidligere, så lad dog være med at binde folk
> noget på ærmet, som der ikke er belæg for! specielt ikke når du
> forsøger at lyde videnskabelig.

Jeg synes absolut ikke der bliver bundet noget på ærmet her!!!! Forskere
finde hele tiden nye argumenter for hvorfor man skal dit og dat og light
sodavand er virkelig en af de omdiskuterede!!!!

Jeg har fundet nogle citater, så kan man jo selv vurdere situationen!

Selv magasinet iform kommer med modstridende konklusioner!

http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=3512
Cola Light er sødet med det kunstige sødestof aspartam, så der er praktisk
talt ingen kalorier i den. Men man bør ikke fylde sig med Cola Light. Det
indeholder nemlig ingen næringsstoffer af betydning, men derimod
tilsætningsstoffer, som man nemt kan få for meget af.

Der er delte meninger om, hvor skadeligt cola er for tændernes emalje. Men
indholdet af syre kan være ret højt, og det kan resultere i, at emaljen på
tandfladerne opløses, hvis man drikker meget cola hver dag.

Cola indeholder koffein ligesom kaffe, og som bekendt virker dette stof
opkvikkende. Men der er mindre koffein i både almindelig cola og Cola Light
end i kaffe.

Derfor er det både sundere og mere opkvikkende at drikke en kop kaffe
kombineret med et par glas vand, frugtsaft eller mælk.

http://www.iform.dk/bohp/jsp/Crosslink.jsp?d=1967
Denne side er forøvrigt en god side til at finde ud af hvad cola betyder for
din vægt! *S*

http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=667
Light-produkter ser umiddelbart ud til at være en nem måde at spare på i
kalorieregnskabet. Men vælger man fx sukkerfri sodavand for at tabe sig, gør
man sig selv en bjørnetjeneste. Man risikerer nemlig i stedet at tage på.
Det skyldes, at kroppen føler sig snydt, når man drikker en light-sodavand.
Den søde smag får kroppen til at tro, at nu kommer der noget sukker, som er
med til at fjerne sultfornemmelsen. Men det gør der ikke. Kunstige
sødemidler har ikke samme mættende virkning som sukker. Ved næste måltid vil
kroppen forsøge at kompensere, så man føler sig ekstra sulten og spiser
noget mere. Der skal altså endnu mere mad til, før man føler sig mæt, og det
samlede kalorieindtag kan derfor nemt blive større, end hvis man havde valgt
en almindelig sukkersødet sodavand.

--

Nå det var lige et par småting på nettte! *S*
Iform har forøvrigt en rigtig god hjemmeside.. og ofte en forklaring på det

mange hilsner
Mette

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 14-01-02 11:21

"Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> wrote in message

> [...]
light
> sodavand er virkelig en af de omdiskuterede!!!!
>
> Jeg har fundet nogle citater, så kan man jo selv vurdere

Udmærket - men dine citater giver ikke mulighed for at vurdere
situationen, da der ikke er noget som helst faktuel information i
dem.

> Selv magasinet iform kommer med modstridende konklusioner!

Nu er I Form ikke verdens mest seriøse kilde... Sundhedens Extrablad
(eller måske snarere "Her og Nu" - eller hvad de nu hedder, de der
sladderblade).

Jeg gentager lige... der er ikke noget der tyder på at light
drikkevarer dvs. energifrie sødestoffer, har en vægtforøgende
effekt - men, jeg er naturligvis altid åben for saglig argumentation
for det modsatte, og ideen om at den søde smag "snyder" kroppen er da
fornuftig, men det er undersøgt, og det ser altså ikke ud som om, at
hypotesen holder vand.

Mikkel

Fra : Mette Frederksen

Dato : 14-01-02 14:55

> [...]
> for det modsatte, og ideen om at den søde smag "snyder" kroppen er da
> fornuftig, men det er undersøgt, og det ser altså ikke ud som om, at

Hmm jeg skal godt nok love for at du er kritisk!! *S*

Hmm jeg kan bare ikke se hvorfor Iform skulle skrive om light sodavand hvis
ikke der er noget hold i det... de må jo have deres oplysninger et eller
andet sted fra! *S*

Så jeg fortsætter lige med mine citater!!! *G*

http://www.dgi.dk/redaktionen/krumspring/8-2001/slik.asp
Det kan være fristende at vælge 'light' når man vil spare på sukkeret, men
det kan i sidste ende vise sig at være en dårlig idé. Betegnelsen 'light'
dækker over produkter hvor sukkeret helt eller delvist er erstattet af
kunstige sødestoffer. Det er for eksempel Aspartam og Cyklamat. Aspartam i
læskedrikke beskyldes for at sænke blodsukkeret - og dermed øge appetitten.
Det kan godt være at man drikker sukkerfri, men man kommer til at spise
mere.

Et eller andet sted må denne myte da være opstået! *S*

Så je havde håbet på at lidt surfen på nettet kunne bevise enten det ene
eller det andet... har du en side der beviser at det kun er en myte???

Mnage hilsner
Mette

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 14-01-02 19:23

OK hvem er det lige der er uvidenskabelig ...
hvor har DU dine beviser fra...???

kasper...!

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 15-01-02 10:12

> OK hvem er det lige der er uvidenskabelig ...
> hvor har DU dine beviser fra...???

Jeg skal ikke bevise noget, da jeg ikke påstår noget! tværtimod, så
er mit udsagn, at der ikke er noget, der "tyder" på at forholdene er
som du siger, og det baserer jeg på en hurtig gennemgang af hvad jeg
fandt via en søgning på medline, hvor flertallet af seriøse
videnskabelige artikler registreres, her kan man således se, hvad der
er lavet indenfor fysiologi o.l.

På medline var der ikke umiddelbart mange studier, der støttede, at
indtagelse af kunstige sødemidler øgede appetit eller energiindtag,
tværtimod var der en overvejende del, der viste at der ikke var nogen
forskel, og der var endda nogle, der viste at det nedsatte appetiten.

Hermed ikke sagt, at det ikke er tilfældet, men personligt finder jeg
det lidt fjollet at påstå noget, når den overvejende del af det
empiriske materiale peger i modsat retning.

Da det således er dig, der er skråsikker, så vil jeg opfordre dig til
at præsentere noget, der støtter din teori, ellers må jeg indrømme,
at jeg har vanskeligt ved at tage dig seriøst.

Mikkel

Fra : LHQ

Dato : 15-01-02 22:09

Hej ...

Vil da lige give mine egne oplevelser med på vejen her!
For 8 måneder siden gik jeg fra Pepsi til PepsiMax og har siden tabt 10 kg!

Jeg er en af dem, der - ud over almindelig mad - også propper mig med slik,
kager og cola ... Og til trods herfor blev jeg ved med at tabe mig. Til
sidst synes jeg det var temmelig ubehageligt, så jeg gik til en diætis og
blev "undersøgt".

Der fik jeg at vide, at jeg ikke alene mangler vitaminer og mineraler, men
også, at mit store indtag (3-4 liter) af light cola gør, at jeg mangler
væske i kroppen, og at min milt og bugspytkirtel arbejder på højttryk pga.
det høje sukkerindtag - altså en forøget forbrænding!

Jeg tænkte ... MYSTISK ... JEG VED SKU IKKE LIGE OM JEG NU SKAL STOLE PÅ
HENDE!

Men alting skal have en chance i livet, så nu har jeg brugt 14 dage på at
spise vitaminer og mineraler og drikke vand i stedet for cola ... Og vupti -
jeg har taget et kilo på .... For mig virker det som den omvendte verden,
men til gengæld bliver det jo helt dejligt at kunne passe sit tøj igen *G*

Derudover må jeg lige tilføje at min tandlæge i øvrigt altid har undret sig
over, hvorfor jeg aldrig har huller i tænderne eller hvorfor min emalje ikke
har taget skade af al den cola ... men okay - hun vil jo selvfølgelig gerne
snart tjene lidt penge på mig i stedet for altid at måtte kalde mig Kvinden
med verdens stærkeste tandemalje *G*

LHQ

Mikkel Gybel Jensen <mgj@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a20rlo$ai3$1@sunsite.dk...

Fra : N/A

Dato : 27-01-02 13:04

Fra : Dorthe & Uffe

Dato : 27-01-02 13:04

"Allan Rasmussen" <jawa350 AT hotmail.com> wrote in message

> 1. Aspartame gør en mere tørstig...
>
> 2. Aspartame er kendt for at give kræft...
>
> Søg evt. på nettet omkring emnet...

Har søgt på nettet, fødevaredirektoratet tilbageviser alle påstande om
aspartams farlige virkninger:
http://www.vfd.dk/diverse/aspartam/

VH Dorthe

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 28-01-02 12:35

"Allan Rasmussen" <jawa350 AT hotmail.com> wrote in message

> 1. Aspartame gør en mere tørstig...

Siger hvem?

> 2. Aspartame er kendt for at give kræft...

Nej!

Dokumentation for ovenstående påstande søges, da jeg, indtil da,
vover at kalde dem fordrukkent sludder.

Mikkel

Fra : Anja

Dato : 12-01-02 16:01

"Thrustee" <sd8398@ehs.dk> wrote

> Er her nogen som kan komme med forslag til kostplaner??

Jeg kan da fortælle om hovedprincipperne i vægtkosulenternes plan det er en
god grundkost hvis man vil tabe sig:
(mængderne er for mænd)

Morgenmad:
1 frugt (f.eks. som et lille glas juice)
2 skiver brød
+1 skive ost eller 1 æg eller en lille portion cornflakes

Frokost:
ca 120 g (fedtfrit) kød
300 g grønsager
2 skiver brød

middag
ca 170 g fedtfrit kød (dvs kog eller grillsteg kød der indeholder mere end
2-4% fedt, så fedtet kommer væk)
300 g grønsager (gerne mere)

spis derudover op til 6 frugter pr dag (bananer tæller for 2), drik gerne
mælkeprodukter som skummetmælk, kærnemælk (½ l pr dag) eller yoghurt/ymer
(det halve pr dag). Husk desuden at kroppen behøver (ikke-varmebehandlet)
vegetabilsk fedt, så få ca en spiseskefuld mayonaise eller kold olie (i feks
dressing) hver dag. Desuden er det iflg vægtkonsulenterne en god ide at
variere kosten, så spis gerne flere typer af kød, og gerne meget fisk
(fisken må gerne være en fed slags som f.eks. laks).

Byt derudover colaen ud med light og spis intet slik! Så skulle det gå som
en leg (dvs optimalt 1-2 kilo pr uge).
NB: kartofler er i denne forbindelse ikke en grønsag, så spis dig mæt i kød
og grønsager i stedet for kartofler, pasta eller ris! Når først du vænner
dig til at undvære de hurtige kulhydrater, vil du opdage at grønsagerne
holder blodsukkeret mere stabilt, og det er med til at mindske sliktrangen.
--
mvh Anja

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 29-01-02 14:57

hej ... NG.
jeg vil lige som en afsluttende kommenrat i denne snart orkesløse vandring
sige:

unaset hvad der bliver sagt mener hr. Mikkel Gybel Jensen åbenbart at have
patent på sandheden o ghvad der er rigtigtog ikke ...
det virker som om det er han der ved og alle ander der er forkert ...
hummmmm stakkels os ...

www.vendepunkt.dk/~behandling/ om behandling

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 31-01-02 00:31

Tal for dig selv

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 31-01-02 10:56

tak i lige måde......!

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 01-02-02 11:20

"Kasper Finn Johansson" <kasper@vendepunkt> wrote in message

> unaset hvad der bliver sagt mener hr. Mikkel Gybel Jensen åbenbart
at have
> patent på sandheden

Nu har jeg deltaget helt vildt meget i jeres lille diskussion på det
sidste, så jeg forstår ikke rigtig, at jeg skal stå for skud her.

Men når det er sagt, så vil jeg da indskyde, at nej, jeg mener ikke
at have patent på sandheden - til gengæld, så arbejder jeg hårdt for
at dokumentere de ting, jeg udtaler mig om, og jeg ser gerne at andre
gør det samme, ellers har jeg vanskeligt ved at tage dem alvorligt.

Jeg er da ked af, hvis du ikke kan lide det, men jeg må indrømme, at
det egentlig ikke er noget, jeg græder mig i søvn over hver aften. Og
hvis du ikke kan tåle kritik, så må det være fordi du ikke er sikker
på de ting, du udtaler dig om.

Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient. biochemistry
Univ. of Copenhagen, http://www.cmrc.dk
Home: http://home.worldonline.dk/~mgj
Utrænet? tjene penge? kig på ovenstående hjemmeside!

Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 01-02-02 11:51

> [...]
> at dokumentere de ting, jeg udtaler mig om, og jeg ser gerne at andre
> gør det samme, ellers har jeg vanskeligt ved at tage dem alvorligt.

Yay Mikkel!

<klapsalver> <jubelråb fra de billige langsider>

Meninger og fornemmelser kommer man ikke så langt med - i hvert fald ikke i
forhold til ægte, dokumenteret viden. Ja, der er områder man ikke kan
etablere faktisk årsag/virkning viden om (liv efter døden, sjælens
eksistens, meningen med livet osv.), men langt de fleste ting i forbindelse
med slankekure og kostsammensætning hører ikke til den kategori.

:D

Mvh
Anders S. Johansen

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 01-02-02 11:58

Langt de fleste ting .... enig
men det er squ svært for mig at dokumentere at der er noget der hedder
kulhydrat overfølsonhed .. nå videnskaben ikke gider forske i eller
undersøge det....
ligeledes kan ALT vi modbevises og bevises alt efter hvilken indgangsvinkel
eller motiv man har ... og hvad man tror .....

ligeledes at man kan have svært ved at regulere sin vægt (både op og ned) i
nogle tilfælde fordi der er nogle der reagere uhensigtsmæssigt på natskygge
familien ...

ja jeg tilstår at jeg ikke kan dokumentere alt .. og for mig er
sokumentation heller ikke det vigtigste ... for mig er resultatet det
vigtigste .....

og det er reslutatet der taler for mig IKKE videnskab....!

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 01-02-02 17:15

> [...]

hedder
> kulhydrat overfølsonhed .. nå videnskaben ikke gider forske i

Derer lavet rigtig mange undersøgelser om hvad der sker, når man
giver folk kulhydrat af den ene eller den anden slags, og eftersom de
ikke giver anledning til at tro, der skulle være noget, der hedde
"kulhydratoverfølsomhed", så... (Er diabetes iøvrigt ikke en art
sukkeroverfølsomhed )

> ligeledes kan ALT vi modbevises og bevises alt efter hvilken
indgangsvinkel
> eller motiv man har ... og hvad man tror .....

Det er jeg ikke enig i! alt kan ikke bevises! rent faktisk kan noget
der er forkert aldrig bevises, da det strider imod definitionen af
bevis...

> [...]
og ned) i
> nogle tilfælde fordi der er nogle der reagere uhensigtsmæssigt på

Øhhh... hvor var det lige, at natskyggefamilien kom ind i billedet?

> ja jeg tilstår at jeg ikke kan dokumentere alt .. og for mig er
> sokumentation heller ikke det vigtigste ... for mig er resultatet
det
> vigtigste .....

Men resultater er også dokumentation - det er alt den dokumentation
man kan ønske sig. Men, hvordan vil du overbevise os om, at
resultatet er, som det påstås, når det lige så vel kan være
tilfældigheder, der har gjort udslaget?

> og det er reslutatet der taler for mig IKKE videnskab....!

Ak, hvis man blot kunne gøre folk forståeligt, at det eneste der
tæller i videnskab er resultater...

Mikkel

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 04-02-02 11:26

(Er diabetes iøvrigt ikke en art
> sukkeroverfølsomhed )
hummmmmmmmmmm jooo det det jo egentig ...! men med den rette indsats kan det
jo også kureres ...!

> Det er jeg ikke enig i! alt kan ikke bevises! rent faktisk kan noget
> der er forkert aldrig bevises, da det strider imod definitionen af
> bevis...
hummm oki .
hvordan vil du s åforklarer de mange forskere der seriøst bruger tid på at
bevise at jorden at FLAD ... og de rent faktisk rent matematisk KAN bevise
det .... ???

> Øhhh... hvor var det lige, at natskyggefamilien kom ind i billedet?
på den måde at der er nogle mennesker der er overfølsem overfor
natskyggefamilien ...! --- derfor...!

Kasper
www.vendepunkt.dk om personlig udvikling
www.vendepunkt.dk/~behandling/ om behandling

hvem jeg er er muligheden for hengivenhed og skabelse

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 04-02-02 12:26

"Kasper Finn Johansson" <kasper@vendepunkt> wrote in message

> hummmmmmmmmmm jooo det det jo egentig ...! men med den rette
indsats kan det
> jo også kureres ...!

Diabetes kan så vidt jeg ved ikke kureres - det kan behandles, men
ikke kureres... endnu!

> [...]
tid på at
> bevise at jorden at FLAD ... og de rent faktisk rent matematisk KAN

Det kan de heller ikke!

> på den måde at der er nogle mennesker der er overfølsem overfor
> natskyggefamilien ...! --- derfor...!

....og?

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 04-02-02 20:23

> Diabetes kan så vidt jeg ved ikke kureres - det kan behandles, men
> ikke kureres... endnu!
der er vi så 100% uenige ... je ghar flere BEVISER på at diabetse er
kureret -- fjernet ... lægerne har fjernet medicinen ... den er der ikke
mere ....
men det er jo ikke bevis for dig ....

> Det kan de heller ikke!
JO DE KAN

> ...og?
Det gør at de har MEGET svært ved at regulere deres vægt ..... somendt ...!
IKKE andet...!

Fra : Jan Skov

Dato : 04-02-02 21:26

[klip]
> JO DE KAN
[klip]
> Kasper
> www.vendepunkt.dk om personlig udvikling
> www.vendepunkt.dk/~behandling/ om behandling
[klip]

"
Kort om diabetes

Der findes flere slags sukkersyge men kun to hovedtyper: Type 1 diabetes
(insulinkrævende diabetes) og type 2 diabetes (af nogle kaldet
aldersdiabetes).

Fælles for dem er, at de begge er kroniske sygdomme som kræver behandling,
regelmæssig kontrol og ikke mindst viden om sygdommen, hvis man vil undgå
alvorlige følgesygdomme på øjne, nyrer, hjerte og nerver.

"
kilde:
http://www.diabetes.dk/default.asp?id=892

Bemærk, at ordet kronisk indgår..

Jan
www.jsc.dk/vejle

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 04-02-02 23:31

lad mig lægge en ting fast ...
jeg bliver ALDRIG ALDRIG ALDRIG enig med dig lige gyldigt hvor mange
"beviser" eller dokumenter du lægger frem ....

jeg ved at je ghar været med til at FJERNE sukker syge ... både type 1 og 2
på op til flere mennesker...!

Fra : Helga

Dato : 05-02-02 07:05

> [...]
> www.vendepunkt.dk om personlig udvikling
> www.vendepunkt.dk/~behandling/ om behandling
>
> hvem jeg er er muligheden for hengivenhed og skabelse

Kan I ikke flytte jeres mudderkastning over til en anden gruppe ? Det er
lidt træls at se den slags herinde.

Venligst,
Helga

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 05-02-02 10:09

> [...]
er
> kureret -- fjernet ... lægerne har fjernet medicinen ... den er der

Vis mig det!

Der er ingen tvivl om, at diabetes kan være særdeles velbehandlet i
en sådan grad at medicin kan undværes, men det er ikke det samme, som
at være helbredt.

> JO DE KAN

Vis mig det!

> Det gør at de har MEGET svært ved at regulere deres vægt .....
somendt ...!
> IKKE andet...!

.... og hvilken relevans har det for den igangværende diskussion?

Mikkel

Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 12-02-02 14:38

> [...]
> der er vi så 100% uenige ... je ghar flere BEVISER på at diabetse er
> kureret -- fjernet ... lægerne har fjernet medicinen ... den er der ikke

For folk der er lidt interesserede i en glimrende bog om, hvordan man
genkender "scientific cranks" (evt. i sig selv?), er her et link til en
anmeldelse.

http://www.sciam.com/2002/0302issue/0302skeptic.html

Jeg vil dog skynde mig at sige, at det nok er en fornærmelse mod
videnskabelige bibbere at sammenligne dem med ovenstående uunderbyggede
postuleringer...

:)

Mvh
Anders S. Johansen

Fra : Charlotte Rasmussen

Dato : 14-02-02 13:22

hej med dig.
Jeg har et godt foreslag ring til Susanne og Clif Swarts på 26809170, de er
diatister og billige, de er knald dygtige kan du tro jeg selv har tabt mig 7
kg og 2 af mine venner har tabt 13 og 20 kg. held og lykke

Knus charlotte