Andet multimedie
bentjuul 3670
Ændring af farver i avi film
Fra : Knerks

Dato : 07-01-02 03:44

Hvilket program kan gøre dette?
har forsøgt med premiere, ulead, pinnacle. Sidst nævnte tror jeg godt kan
gøre det- men kommer med en fejl under installation.
Premiere og ulead kan jeg vist ikke finde ud af at betjene.
findes der nogen gode alternativer hertil?
eller råd om hvordan man gør i 2 førstnævnte programmer..
mvh Kim

Fra : Knerks

Dato : 07-01-02 03:54

"Knerks" <5th@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> findes der nogen gode alternativer hertil?
> eller råd om hvordan man gør i 2 førstnævnte programmer..

Ps: jeg ville meget gerne gøre det med premiere, da dette program vist er
godt. Men hvordan gør man? er det rigtigt m,an skal konvertere til mpeg
først? det kan jeg ikke få til at virke*suk*

hilsen Linda Knerks

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-01-02 10:54

"Knerks" <5th@ofir.dk> wrote in message
> Hvilket program kan gøre dette?

Hvad? Vil du gøre en rød hat blå? Eller vil du justere farvebalancen?

Billedet jo på sin vis ikke andet end forskellige farver, så det kan næsten
være hvad som helst...

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Knerks

Dato : 07-01-02 14:58

En mørk film jeg har optaget vil jeg lysne lidt, så billedet/motiverne bedre
fremtræder...

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-01-02 16:04

> En mørk film jeg har optaget vil jeg lysne lidt, så billedet/motiverne
bedre
> fremtræder...

Ahaaa, så ville jeg bruge VirtualDub. Igen et gratis program, der udfører
jobbet rigtigt godt.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Knerks

Dato : 07-01-02 17:11

> [...]
> bedre
> Ahaaa, så ville jeg bruge VirtualDub. Igen et gratis program, der udfører

Øhhh hvordan gør man det? jeg har kigget inde i vd 1.4.8 og der er eneste
muligehd colordepth hvorimod man ikke kan skrue op for brightness...

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-01-02 18:42

> Øhhh hvordan gør man det? jeg har kigget inde i vd 1.4.8 og der er eneste
> muligehd colordepth hvorimod man ikke kan skrue op for brightness...

1.4.8? Så er jeg bagud igen... (1.4.7 her)

Video -> Filters... -> Add... -> levels -> OK

Du skal nok kun pille ved den øverse bar. Det er den sort og den grå trekant
der er mest interessante.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Knerks

Dato : 07-01-02 23:55

> Video -> Filters... -> Add... -> levels -> OK
>
> Du skal nok kun pille ved den øverse bar. Det er den sort og den grå
trekant
> der er mest interessante.
> --
> Mvh.
>
> Niels Andersen

Jeg takker ydmygt herfra, min verden ser straks lysere ud
mvh
Kim

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-01-02 15:20

> Jeg takker ydmygt herfra, min verden ser straks lysere ud

*gg* - det var så lidt. :)

--
Mvh.

Niels Andersen