frelsende tro ??
Fra : Erik Larsen

Dato : 12-01-01 22:42

Hvis tro kan frelse, vil onde ånder så blive
frelste.

Jabob 2 v 19:-
Du tror, at Gud er én; deri gør du ret; det
gør de onde ånder også - og skælver.

Derfor mener jeg at I som tror Troen frelser,
skulle læse bibelen, måske et I indoktrenerede
fra jeres opvækst i kristendommen.
For er I frelst fordi I har en tro, hvad så med onde
ånder der også tror, men som har set Gud, før de
blev sparket ud af himmelen.

Erik

Fra : YEAH !

Dato : 13-01-01 12:49

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis tro kan frelse, vil onde ånder så blive
> frelste.
>
> Jabob 2 v 19:-
> Du tror, at Gud er én; deri gør du ret; det
> gør de onde ånder også - og skælver.
----------------
Nej.
For den tro dæmonerne har er ikke en frelsende tro, den er alene en
intellektuel tro. Gill kalder den en historisk tro, når han om dæmonerne i
denne sammenhæng fremhæver :
"..and yet these shall not be saved, their damnation is certain and
inevitable, #2Pe 2:4 Jude 1:6 wherefore it follows, that a bare historical
faith will not profit, and cannot save any; a man may have all faith of this
kind, and be damned; and therefore it is not to be boasted of, nor trusted
to..."

Den frelsende tro er altså ikke bare at tro med hovedet, men den involvere
også følelserne og har tillige med vores valg at gøre, at man vælger at
omvende sig fra synd, til Gud.

jørgen.

Fra : Erik Larsen

Dato : 14-01-01 14:16

"YEAH !" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> For den tro dæmonerne har er ikke en frelsende tro, den er alene en
> intellektuel tro. Gill kalder den en historisk tro, når han om dæmonerne i

dæmonerne har er ikke en frelsende tro, det har du heller ikke, for tro
frelser ingen det gør kun Jesus.

> [...]
> også følelserne og har tillige med vores valg at gøre, at man vælger at

Bibelen siger i Ef at der er kun en tro og alle der kender Gud har den
samme
tro. Men det er da klart, at tror man på frelsen, tror man også på
fortabelsen
for uden fortabelse er der ingen ting at blive frelst fra, onde ånder ved de
ikke
kan opnå frelse på gruns af deres gerninger, men troen er den samme for onde
ånder og mennesker

Den tro Jesus andekender som frelsende er forbundet med, lydighed,
villighed,
kærlighed og arbejde, Ja, til hele din opførsel og handlemåde. Den onde ånds
opførsel er oprør mod Gud; og oprør er umuligt hvis den ikke tror på Gud.

Erik

Fra : YEAH !

Dato : 13-01-01 15:46

Troen skal ned i hjertet, påvirke vore følelser, og lede til den hjertets
handling der hedder omvendelse til Gud, før den virker frelsende.
Den tro der alene stopper ved hovedet, er ikke frelsende. Jeg har forsøgt
grafisk at stille det således op :
http://members.truepath.com/kristendom/Tro_01.gif

jørgen.

Fra : Erik Larsen

Dato : 14-01-01 13:57

> [...]
> handling der hedder omvendelse til Gud, før den virker frelsende.
> Den tro der alene stopper ved hovedet, er ikke frelsende. Jeg har forsøgt

Nu taler du om en tro der er materialistisk, bare stop den ned
i hjertet, så den kan gnuppe sig op af dine følelser.

Erik

Fra : Olav Grimdalen

Dato : 14-01-01 14:39

On Sat, 13 Jan 2001 15:46:14 +0100, "YEAH !"
<brothers_bisp@hotmail.com> wrote:

> [...]
>handling der hedder omvendelse til Gud, før den virker frelsende.
>Den tro der alene stopper ved hovedet, er ikke frelsende. Jeg har forsøgt

Med andre ord, vi snakker om en levende tro og en død tro.

Olav

Fra : Erik Larsen

Dato : 14-01-01 15:19

"Olav Grimdalen" <olavmo@c2i.net> skrev i en meddelelse

> Med andre ord, vi snakker om en levende tro og en død tro.
>
> Olav

Ja, men jeg vil også sige nej for liv og død er i samme tro,
man kan tro på det rigtige, men gøre det forkerdte, så har
man nok en frelsende tro, men man har de handlinger der
føre til døden. (Rom 7)

"Er du frelst eller er det noget du tror". Her har ordet "tror"
en anden betydning, end ordet har i sætningen, "den der tror
og bliver døbt, skal blive frelst". Fordi til ordet "tror" skal
der knyttes en handling, for at få precis den mening vi skal
have frem.

Jeg tror ikke jeg er frelst, for det er ikke nødvendigt at tro,
fordi jeg har mødt Jesus og han har frelst mig så det var
mærktbart både legemeligt og åndeligt, så jeg ved er
frelst, lige som jeg ved jeg er til.

Erik

Fra : english sheepdog

Dato : 14-01-01 15:12

In article <rf636t48u1fm8id0ljd723r5d595q6lvfk@4ax.com>,
Olav Grimdalen <olavmo@c2i.net> wrote:

> Med andre ord, vi snakker om en levende tro og en død tro.
Ja, sådan kan du også stille det op. En intellektuel tro der ikke
ændrer noget i personen, i forhold til en hjerte-tro der fører til en
beslutning for kristus. Hvis du ser på Nikodemus, hvilken form for tro
havde han, og var han frelst efter mødet med Jesus ? (Joh 3)

jørgen.

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/